• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT 2023Gamma copaco gamma-copaco-teams

Ditox – reflectie 2021 en vooruitblik op 2022

02-02-2022
Mark Meerbeek-ditox
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Mark Meerbeek-ditoxOndanks dat ‘hybride werken’ – het flexibel kiezen van de locatie waar het werk plaatsvindt en het (a)synchroon werken – een relatief nieuw begrip is, komt het toch niet helemaal plotsklaps uit de hemel vallen. Sterker nog, al voor 1800 kende we in Nederland een cultuur van thuiswerkers in de vorm van garnalenpellers en thuiswevers. Met de komst van de industriële revolutie, technologische ontwikkelingen en trends als telewerken en het nieuwe werken kunnen we eerder spreken van een evolutie onze manier van werken, dan een compleet nieuwe revolutie.

Evolutiestadia

En als we terugkijken op 2021, dan zijn er weer verschillende nieuwe evolutiestadia te onderkennen: zo heb je de wijze waar en hoe we ons werk deden voor covid-19 (door velen inmiddels benoemd als ‘de oude manier van werk’), de wijze waar en hoe we dit tijdens covid deden/doen (de zogeheten lockdown periode) en de periode hoe we dit na covid-19 denken te gaan invullen (het hybride werken). Duidelijk is wel dat een groot deel van de bedrijven in Nederland voor de komende jaren de ambitie heeft om een andere manier van werk na te streven.

Of ze dit in 2022 ook allemaal ‘hybride werken’ zullen noemen is een tweede, maar feit is wel dat ze iets willen aanpassen of veranderen in de manier hoe ze werken. En zolang organisaties het hybride werken of welke vorm dan ook maar nooit een doel op zich zien, kan deze nieuwe manier van werken een belangrijke bijdrage leveren in het behalen van hun organisatiedoelstellingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan  aantrekkelijk werkgeverschap, het aantrekken van nieuw talent, het voorkomen van leegloop (‘the great resignation’), Co2-besparingen en proces-/kostenoptimalisatie. Kunnen we misschien toch nog een positiefs effect bereiken vanuit deze hele Covid-19 periode.

 

Mark Meerbeek, Ditox

Tags: trend

GerelateerdeBerichten

domeinnaam domeinnamen

Hoe belangrijk zijn domeinnamen?

2023/03/17
Flexera

Volgens Flexera verandert er iets op de markt voor cloudaanbieders

2023/03/10
Volgend bericht
thuiswerken - homeoffice

Hybride werken – impact voor de aanbieders van werkplekken?

Uitgelichte Vacatures

Account Manager Carriers & Connectivity

door Rashid Niamat
22-02-2023
0

Vacature voor een Projectleider ICT

door Rashid Niamat
22-02-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
22-02-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

De ACTNOW Impact Tech Summit

23-05-2023 - 17:00

whitesky.cloud het Cloud throughout event

28-03-2023 - 14:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more

Herontdek de IT-wereld tijdens de Gaia Data Experience

05-04-2023 - 17:00

Gamma Communications Teams Event 2023

17-04-2023 - 17:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid