• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Zomercolumn Michiel Noordermeer: identiteitsgericht beveiligen in contact centers

30-08-2022
noordermeer avaya
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Decennialang moesten contact centers een afweging maken tussen beveiliging en de customer experience. Men koos ofwel voor een uitstekende customer experience, wat dan ten koste ging van de beveiliging. Of men koos voor een ratjetoe van oplossingen die de ervaring van de klant (en daarmee ook die van de agent) er niet beter op maakten.

noordermeer avayaHet kost veel organisaties vaak veel te veel tijd om de identiteit van een klant te bevestigen. Dit frustreert niet alleen hen, maar ook de agents die ze helpen. Bovendien gaat dit ten koste van belangrijke KPI’s van het contact center, zoals de gemiddelde afhandeltijd en klanttevredenheidsscores. Gelukkig zien we de laatste tijd een opkomst van iets dat identiteitsgerichte beveiliging wordt genoemd.

Identiteitsgerichte beveiliging zorgt voor een veilige, versleutelde en kortstondige verbinding tussen het bedrijf en de klant, waarbij beide partijen informatie met elkaar kunnen uitwisselen. Zaken zoals het aanmaken van een nieuw account, bellerauthenticatie, betalingen en het uitwisselen van documenten gebeuren op basis van een geverifieerde identiteit en nemen slechts enkele seconden in beslag. Bovendien is deze methode ontzettend veilig.

Door gebruik te maken van de sensors op de smartphone of laptop van een klant (locatiediensten, camera’s, toetsenborden, scannen van QR-codes, etc.) kan veel sneller en nauwkeuriger worden vastgesteld wie die persoon is. Al deze sensoren maken van het smart device een enorme bron van informatie en nuttige input.

Denkt u dat dit alles de KPI’s in contact centers zal verbeteren? Reken maar. Klanten krijgen namelijk sneller de antwoorden waar ze om vragen, en het leven van agents wordt makkelijker gemaakt door hen te verlossen van alledaagse, tijdrovende verificatieprocessen (vooral nu we leven in een tijd van historische personeelstekorten). Klanten kunnen bijvoorbeeld de camera op hun smartphone of laptop gebruiken om zich biometrisch te identificeren of een foto van een creditcard maken om veilig te betalen – in één enkele interactie en via een apparaat naar keuze. Het verhoogt ook de werknemerstevredenheid doordat agents in contact komen met klanten die over het algemeen blijer zijn omdat ze niet eerst een frustrerend verificatieproces hebben doorlopen.

Het is begrijpelijk dat sommige klanten terughoudend zijn om dit soort technologie te gebruiken, of erdoor geïntimideerd raken. Wees gerust: de privacy-elementen van deze technologie, zelfs als ze gevoelige informatie zoals een gezichtsscan of creditcardnummer bevatten, zijn nooit zomaar voor anderen zichtbaar. Alles wat een klant op zijn telefoon invoert, is versleuteld en wordt slechts kortstondig bewaard. Dit betekent dat niemand de informatie kan inzien en dat maakt het veel veiliger dan het oplezen van een telefoonnummer, adres of burgerservicenummer zoals we dat vandaag de dag doen. Simpel gezegd, klanten hoeven zich nooit zorgen te maken over de veiligheid van hun persoonlijk identificeerbare informatie.

De stakeholders van contact centers moeten het volgende in gedachten houden: klanten gebruiken hun smartphones tegenwoordig voor alles en nog wat, dus ook om te bellen naar het contact center. Waarom zouden we dan niet het maximale halen uit deze krachtige tools?

Michiel Noordermeer is Managing Director Avaya Benelux

Tags: columncontactcenter

GerelateerdeBerichten

AFIBER-Jochem-de-Gruyter 3

Zomercolumn Jochem de Gruyter – AFIBER

2025/08/01
jelle sewan

Zomercolum Jelle de Bruijn – Sewan

2025/07/29
Volgend bericht
Solvinity Walter Wolfs

Solvinity benoemt Walter Wolfs tot CFO

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon