• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

Zo buigt Atos een dreiging om in een kans

08-12-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Je hebt van die bedrijven, die weten van een serieuze bedreiging tóch een kans te maken. Zo ook Atos. Want nu de on-premises PBX-markt onder druk staat, staat Atos aan de vooravond van de introductie van een oplossing in het UCaaS cloudportfolio: Unify Office. Hoe deze oplossing eruitziet, vertelt Pieter van Koesveld, directeur UCC (Unified Communications & collaboration) bij Atos Nederland.  

Pieter van Koesveld

Naast de nieuwe standaard van op afstand werken en virtueel vergaderen is er méér gaande in de telefoniemarkt: traditionele PBX-oplossingen ervaren volop concurrentie van efficiënte en schaalbare cloudoplossingen. In deze wereld melden zich nu ook Microsoft en Google aan de frontlinie. Atos speelt het spel fanatiek mee. Het bedrijf kocht jaren geleden Unify, leverancier van communicatie, collaboration software en telefooncentrales. Na de overname van Unify heeft Atos een flink aantal projecten gerealiseerd en het klantenbestand zien groeien in het domein van communicatie en collaboration, onder meer als onderdeel van de digitale werkplekstrategie. Zo biedt Atos straks Unify Office aan, een UCaaS–oplossing in samenwerking met Ringcentral. Hiermee heeft het bedrijf een gloednieuwe oplossing in handen die helemaal aansluit op de marktwens. 

Traditionele PBX wordt UCaaS Cloud oplossing 

Pieter van Koesveld, directeur UCC bij Atos, ziet dat Unify Office, Atos in staat stelt ondersteuning te geven aan alle aspecten van unified communications. Pieter: “Unify Office biedt naast PBX-faciliteiten, video en messaging ook recording, security en uitgebreide analytische gegevens. Uiteraard is dit op elk device beschikbaar en kun je klanten ook informeren over de adoptie en beschikbaarheid van je dienst. Dankzij standaard integraties, kan Unify Office moeiteloos integreren met de bestaande oplossingen als bijvoorbeeld Salesforce, Servicenow, Google en Microsoft. Naast Unify Office als UCaas–oplossing, biedt Atos ook CCaaS (Contact Center as a Service) van NICE inContact: Cxone. CXone is een cloud omnichannnel contactcenter die via een maandelijkse vergoeding beschikbaar is voor de klanten. Voor de klant betekent dit minder onderhoudskosten, flexibele capaciteit en lagere CAPEX.” 

Makkelijk instappen 

De veranderende markt bezorgt de traditionele telecomresellers flinke uitdagingen, ziet Pieter: “De traditionele PBX-oplossingen maken meer en meer plaats voor cloudtechnologie gebouwde telefonie–omgevingen. De expertise en de businessmodellen zijn hiermee onderhevig aan verandering. Dit heeft impact op ons huidige kanaal. Wij spelen hierop in met Unify Office, een complete oplossing inclusief lijnen, security en rapportage. Atos levert de machinekamer en de reseller maakt er een maatwerkproduct van voor de eindklant, door er zijn eigen toegevoegde waarde aan toe te voegen. Pieter: “Dit maakt het voor de reseller makkelijk om bij ons in te stappen. Businesspartners hebben bij Atos dan ook een enorme vrijheid en helpen bij een snelle verbreding van de markt die met Atos Unify Office ondersteund kan worden.” 

Go to Market model Unify Office  

Atos heeft, zoals Pieter het noemt, een gekaderde direct sales–benadering op de grote accounts. Pieter: “Voor de rest van de markt werken we met distributeurs en resellers.  Het werken met resellers bevalt ons goed. De toegevoegde waarde die wij als Atos aan het kanaal bieden is onze expertise in de markt, de ervaring en referenties bij onze klanten. We hebben onze dealers één belofte gedaan: wij houden ons buiten de klantrelatie van de reseller met de eindklant. En we ondersteunen in het salestraject, de training en adoptie. Met het businessmodel van Unify Office is heeft de reseller extra kansen om te ondernemen. Op dit moment staan we aan de vooravond van de lancering in Nederland via onze twee distributeurs Businesscom en Ingram Micro. En we kijken uiteraard uit naar succesvolle adoptie in de markt.” 

‘Resellers van Unify Office hebben bij Atos een enorme vrijheid’ 

Over Atos 

Atos is een internationaal bedrijf gespecialiseerd in digitale dienstverlening op het gebied van systeemontwikkeling en big data, digitale werkplek, cloud en cybersecurity, high performance computing en consultancy.

Tags: telecom

GerelateerdeBerichten

Vodafone-T-Mobile

Nog meer ontslagen – nu bij de telecombedrijven

2023/01/17
Jeroen Karel Q-datasolutions kleur 1200x900

Start-up Q data solutions zet volgende stap

2023/01/10
Volgend bericht

Datacenter monitoring met LoRa-sensors – een case van Miggy

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid