• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Veilig online shoppen – wat verwacht de consument?

03-11-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Voor de EU is oktober de Cyber security Maand en dan wordt de consument extra geïnformeerd over veilig online gedrag. De thema maand stelt in Nederland weinig voor. Dat terwijl er alle reden is, want er is iets aan de hand met de online consumenten als het gaat on online shoppen en vertrouwen.

Als onderzoek wordt gedaan naar veilig online shoppen komen al snel vragen over “het groene slotje” en andere zichtbare kenmerken ter sprake. Dat is niet de basis van onderzoek dat OpSec Security heeft laten uitvoeren. 2.600 consumenten in vijf grote landen zijn afgelopen zomer benaderd met een vragenlijst. Doel was inzichtelijk te krijgen wat men onder veilig online shoppen verstaat en wat de negatieve ervaringen zijn.

Bij het onderzoek ging het minder om de technische maatregelen die shoppers en aanbieders kunnen treffen. Veel meer gaat het om perceptie, verwachtingen en imago. Vragen op dat niveau zijn ook voor het kanaal belangrijk. Het is weliswaar geen directe partij voor het onderzoek, de klanten van de MSP of kanaalpartner zijn dat wel!

Dat er iets fout kan gaan is daarbij duidelijk. De vrees met vormen van cybercrime geconfronteerd te worden is niet alleen groot. Er zijn genoeg deelnemers aan het onderzoek die er al ervaring mee hebben.

Covid-19 en phishing

Nog ernstiger is dat sinds de eerste Covid-19 maatregelen 51 procent meer phishing mails in de digitale postbus heeft aangetroffen. Een substantieel deel geeft verder aan meer dan voorheen nepspullen te hebben gezien of per abuis te hebben besteld. Hier speelt natuurlijk een rol dat de consument sinds dit voorjaar vaker online is voor zowel werk, school als puur privé. De perceptie is daarbij dat online minder veilig is geworden. Dat hierbij een denkfout is gemaakt doet er verder niet aan toe. De consument heeft het gevoel dat er meer aan de hand is dan vorig jaar.

Daarmee komt het onderzoek op een zeer belangrijke vraag uit: hoe kan de consument beter beschermd worden. Voor 55 procent van de geënquêteerden is het een uitgemaakte zaak: online aanbieders (zowel de winkeliers als de platformen) moeten meer doen om de klant te beschermen. Daarbij wordt gedacht aan meer toezicht op het aanbod en vooral meer toezicht om te voorkomen dat klantdata weglekt of wordt misbruikt.

Het rapport geeft zeer beknopt, maar  met onderbouwing, aan dat “de consument” zich meer zorgen maakt als het gaat om veilig online shoppen. Dat is iets dat de e-retailer zich moet aantrekken. En de partijen die er voor zorgen dat de retailer online opereert moeten dat ook weten.

Tags: onderzoek

GerelateerdeBerichten

gaap irritatie verveling

Nietszeggende top-zoveel lijstjes

2025/02/28
winkelcentrum - winkels - shopping

Cybersecurity en retail – Sophos vullen EHI rapport aan

2025/01/15
Volgend bericht
Edwin Diender

Krijg grip op slimme steden

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon