• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT 2023Gamma copaco gamma-copaco-teams

Veilig online shoppen – wat verwacht de consument?

03-11-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Voor de EU is oktober de Cyber security Maand en dan wordt de consument extra geïnformeerd over veilig online gedrag. De thema maand stelt in Nederland weinig voor. Dat terwijl er alle reden is, want er is iets aan de hand met de online consumenten als het gaat on online shoppen en vertrouwen.

Als onderzoek wordt gedaan naar veilig online shoppen komen al snel vragen over “het groene slotje” en andere zichtbare kenmerken ter sprake. Dat is niet de basis van onderzoek dat OpSec Security heeft laten uitvoeren. 2.600 consumenten in vijf grote landen zijn afgelopen zomer benaderd met een vragenlijst. Doel was inzichtelijk te krijgen wat men onder veilig online shoppen verstaat en wat de negatieve ervaringen zijn.

Bij het onderzoek ging het minder om de technische maatregelen die shoppers en aanbieders kunnen treffen. Veel meer gaat het om perceptie, verwachtingen en imago. Vragen op dat niveau zijn ook voor het kanaal belangrijk. Het is weliswaar geen directe partij voor het onderzoek, de klanten van de MSP of kanaalpartner zijn dat wel!

Dat er iets fout kan gaan is daarbij duidelijk. De vrees met vormen van cybercrime geconfronteerd te worden is niet alleen groot. Er zijn genoeg deelnemers aan het onderzoek die er al ervaring mee hebben.

Covid-19 en phishing

Nog ernstiger is dat sinds de eerste Covid-19 maatregelen 51 procent meer phishing mails in de digitale postbus heeft aangetroffen. Een substantieel deel geeft verder aan meer dan voorheen nepspullen te hebben gezien of per abuis te hebben besteld. Hier speelt natuurlijk een rol dat de consument sinds dit voorjaar vaker online is voor zowel werk, school als puur privé. De perceptie is daarbij dat online minder veilig is geworden. Dat hierbij een denkfout is gemaakt doet er verder niet aan toe. De consument heeft het gevoel dat er meer aan de hand is dan vorig jaar.

Daarmee komt het onderzoek op een zeer belangrijke vraag uit: hoe kan de consument beter beschermd worden. Voor 55 procent van de geënquêteerden is het een uitgemaakte zaak: online aanbieders (zowel de winkeliers als de platformen) moeten meer doen om de klant te beschermen. Daarbij wordt gedacht aan meer toezicht op het aanbod en vooral meer toezicht om te voorkomen dat klantdata weglekt of wordt misbruikt.

Het rapport geeft zeer beknopt, maar  met onderbouwing, aan dat “de consument” zich meer zorgen maakt als het gaat om veilig online shoppen. Dat is iets dat de e-retailer zich moet aantrekken. En de partijen die er voor zorgen dat de retailer online opereert moeten dat ook weten.

Tags: onderzoek

GerelateerdeBerichten

close encounters

Hoe groot is de kans op een datalek?

2023/02/22
Genetec_Logo

Genetec publiceert ‘2022 State of Physical Security Report’ 

2022/12/02
Volgend bericht
Edwin Diender

Krijg grip op slimme steden

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Servicedesk Engineer

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

CodIT_EU

Codit traineeship Azure PaaS, IoT en AI

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

CodIT_EU

Codit zoekt Projectmanager IT

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

De ACTNOW Impact Tech Summit

23-05-2023 - 17:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more

Herontdek de IT-wereld tijdens de Gaia Data Experience

05-04-2023 - 17:00

Gamma Communications Teams Event 2023

17-04-2023 - 17:00

Webinar Recovering Damaged or Corrupted Backups of Virtual Systems

18-04-2023 - 15:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid