• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

In 5 stappen WhatsApp integreren in een Contact Center-omgeving

14-04-2016
in-5-stappen-whatsapp-integreren-in-een-contact-center-omgeving
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Nederland telt 9,4 miljoen WhatsApp-gebruikers. Deze mensen willen steeds vaker ook via WhatsApp communiceren met organisaties. Mitel geeft 5 stappen om succesvol WhatsApp te integreren in Contact Center.

Tekst: Frits Wilmink – Mitel

Via WhatsApp communiceren met organisaties is voor klanten laagdrempelig, gemakkelijk en bekend. Maar ook voor de organisaties heeft het grote voordelen. WhatsApp geeft met foto’s en video’s uitgebreidere communicatiemogelijkheden en vermindert de druk op andere communicatiekanalen als e-mail en Twitter. Bovendien kunnen organisaties zich met dit populaire communicatiekanaal onderscheiden van de concurrentie. Biedt de integratie van WhatsApp ook kansen voor uw klanten? Dan zijn dit vijf belangrijke stappen die u moet nemen om er een succes van te maken.

Stap 1: Contact Center-software met WhatsApp-integratie

Bied een communicatieoplossing aan met WhatsApp-integratie. Zo beschikt de nieuwste versie van de Mitel Contact Center-software over WhatsApp-integratie. Momenteel zijn we hiermee nog één van de weinige leveranciers in Nederland. Voor wie wil weten hoe integratie met WhatsApp er in de Mitel-omgeving uit ziet, is er deze video. In één overzichtelijk dashboard heeft de agent overzicht over alle communicatiekanalen, inclusief WhatsApp.

Stap 2: Start een WhatsApp-pilot

Zodra de integratie in het Contact Center is gerealiseerd, is het aan te raden dat de betreffende organisatie start met een WhatsApp-pilot. Dit geeft de klant de kans zelf te ontdekken of dit communicatiekanaal bij hem past. Bovendien geeft dit de organisatie de tijd Contact Center-medewerkers goed te trainen en templates met een aantal standaard WhatsApp-antwoorden in de juiste tone of voice te ontwikkelen.

Stap 3: Communiceer duidelijk over openingstijden WhatsApp

Bent u een WhatsApp-pilot project gestart; zorg er dan vanaf het begin voor dat u duidelijk communiceert op welke tijden consumenten antwoorden krijgen. Via WhatsApp verwachten consumenten nog sneller antwoord dan via andere communicatiekanalen. Zo kunt dit communicatiekanaal goed gemanaged worden en kunnen teleurstellingen worden voorkomen.

Stap 4: Denk na over integratie met een CRM-systeem

Is de WhatsApp-proef een succes en heeft de organisatie besloten WhatsApp definitief te gaan gebruiken als communicatiekanaal? Denk dan aan de mogelijkheid om ook het CRM-systeem te koppelen. Handig omdat dan ook de 06-nummers van klanten direct zijn op te slaan. De nieuwste Contact Center/software van Mitel is te koppelen aan Salesforce, Microsoft Dynamics en SAP. Andere CRM-systemen kunnen met open interfaces gekoppeld worden.

Stap: 5: Communiceer WhatsApp als communicatiekanaal

Als de klant heeft besloten WhatsApp definitief als communicatiekanaal te gaan gebruiken, dan volgt de laatste stap: breed communiceren dat klanten de organisatie via WhatsApp kunnen bereiken. Houd er daarbij rekening mee dat het ook regelmatig zal voorkomen dat consumenten toch het WhatsApp-nummer gaan bellen. Zorg dat ook die oproepen te beantwoorden zijn. Dit is in de nieuwste versie van de Mitel Contact Center-software eenvoudig in te stellen.

GerelateerdeBerichten

Dell logo

Waar Dell zich wel en niet zorgen om moet maken

2025/08/01
AFIBER-Jochem-de-Gruyter 3

Zomercolumn Jochem de Gruyter – AFIBER

2025/08/01
Volgend bericht
In 9 stappen meer klantwaarde creëren!

In 9 stappen meer klantwaarde creëren!

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon