• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

In 5 stappen WhatsApp integreren in een Contact Center-omgeving

14-04-2016
in-5-stappen-whatsapp-integreren-in-een-contact-center-omgeving
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Nederland telt 9,4 miljoen WhatsApp-gebruikers. Deze mensen willen steeds vaker ook via WhatsApp communiceren met organisaties. Mitel geeft 5 stappen om succesvol WhatsApp te integreren in Contact Center.

Tekst: Frits Wilmink – Mitel

Via WhatsApp communiceren met organisaties is voor klanten laagdrempelig, gemakkelijk en bekend. Maar ook voor de organisaties heeft het grote voordelen. WhatsApp geeft met foto’s en video’s uitgebreidere communicatiemogelijkheden en vermindert de druk op andere communicatiekanalen als e-mail en Twitter. Bovendien kunnen organisaties zich met dit populaire communicatiekanaal onderscheiden van de concurrentie. Biedt de integratie van WhatsApp ook kansen voor uw klanten? Dan zijn dit vijf belangrijke stappen die u moet nemen om er een succes van te maken.

Stap 1: Contact Center-software met WhatsApp-integratie

Bied een communicatieoplossing aan met WhatsApp-integratie. Zo beschikt de nieuwste versie van de Mitel Contact Center-software over WhatsApp-integratie. Momenteel zijn we hiermee nog één van de weinige leveranciers in Nederland. Voor wie wil weten hoe integratie met WhatsApp er in de Mitel-omgeving uit ziet, is er deze video. In één overzichtelijk dashboard heeft de agent overzicht over alle communicatiekanalen, inclusief WhatsApp.

Stap 2: Start een WhatsApp-pilot

Zodra de integratie in het Contact Center is gerealiseerd, is het aan te raden dat de betreffende organisatie start met een WhatsApp-pilot. Dit geeft de klant de kans zelf te ontdekken of dit communicatiekanaal bij hem past. Bovendien geeft dit de organisatie de tijd Contact Center-medewerkers goed te trainen en templates met een aantal standaard WhatsApp-antwoorden in de juiste tone of voice te ontwikkelen.

Stap 3: Communiceer duidelijk over openingstijden WhatsApp

Bent u een WhatsApp-pilot project gestart; zorg er dan vanaf het begin voor dat u duidelijk communiceert op welke tijden consumenten antwoorden krijgen. Via WhatsApp verwachten consumenten nog sneller antwoord dan via andere communicatiekanalen. Zo kunt dit communicatiekanaal goed gemanaged worden en kunnen teleurstellingen worden voorkomen.

Stap 4: Denk na over integratie met een CRM-systeem

Is de WhatsApp-proef een succes en heeft de organisatie besloten WhatsApp definitief te gaan gebruiken als communicatiekanaal? Denk dan aan de mogelijkheid om ook het CRM-systeem te koppelen. Handig omdat dan ook de 06-nummers van klanten direct zijn op te slaan. De nieuwste Contact Center/software van Mitel is te koppelen aan Salesforce, Microsoft Dynamics en SAP. Andere CRM-systemen kunnen met open interfaces gekoppeld worden.

Stap: 5: Communiceer WhatsApp als communicatiekanaal

Als de klant heeft besloten WhatsApp definitief als communicatiekanaal te gaan gebruiken, dan volgt de laatste stap: breed communiceren dat klanten de organisatie via WhatsApp kunnen bereiken. Houd er daarbij rekening mee dat het ook regelmatig zal voorkomen dat consumenten toch het WhatsApp-nummer gaan bellen. Zorg dat ook die oproepen te beantwoorden zijn. Dit is in de nieuwste versie van de Mitel Contact Center-software eenvoudig in te stellen.

GerelateerdeBerichten

Telecom Sans Frontiers

Ook Telecom Sans Frontiers schiet Turkije en Syrië te hulp

2023/02/08
ms-teams-boost-your-business

Gratis Teams houdt op te bestaan

2023/02/08
Volgend bericht
In 9 stappen meer klantwaarde creëren!

In 9 stappen meer klantwaarde creëren!

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid