• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Frank aan de Stegge van Zoom: ‘Van 2022 een succesjaar maken’

09-04-2022
ICP1 Frank aan de Stegge Zoom-400px
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Wat mogen we in 2022 van Zoom verwachten? Deze en andere vragen leggen we voor aan International Partner Marketing Manager EMEA Frank aan de Stegge. Hij is nu twee jaar werkzaam bij Zoom en zag dus met eigen ogen de explosieve groei van begin 2020.

ICP1 Frank aan de Stegge Zoom-400pxVooral de videodienst was twee jaar geleden zeer populair. Inmiddels is het portfolio zo ver uitgebreid en is het het een van de vele diensten binnen een breed Zoom-platform. Zoom Phone, Zoom Events en Zoom Rooms zijn daar enkele voorbeelden van. Maar Zoom is niet alleen veranderd door dit platform met talloze diensten. Ook de functie van Frank zelf illustreert dat het bedrijf is veranderd. “Zoom richtte zich aanvankelijk op direct sales”, weet hij. “Dat ik hier zit, is omdat men inziet dat het kanaal onmisbaar is voor deze internationale markten. Buiten Amerika was ik de eerste partner marketing manager met een functie gericht op het ondersteunen van het kanaal.”

Partner Demand Center

Als partner marketing manager voor Europa zorgt Frank voor een compleet assortiment aan marketingtools voor alle partners van Zoom. Dat aanbod staat op het Partner Demand Center. Hierin kunnen partners kiezen uit verschillende soorten content voor hun eigen campagnes. Templates voor e-mail, landingspagina’s, maar ook videomateriaal en input voor social media. “We zorgen dat partners hun klanten makkelijk kunnen informeren aan de hand van de meest actuele informatie. Die content kunnen zij naar hartenlust inzetten en aanpassen aan hun eigen huisstijl”, geeft Frank aan. Hij wijst op de efficiency en tijdswinst. Partners hoeven het marketingwiel niet meer zelf uit te vinden, Zoom heeft dat al grotendeels voor ze gedaan.

Er blijft zo meer tijd over voor het contact met klanten en prospects. Dat is nodig, want diensten als Zoom Rooms en Zoom Phone zullen volgens Frank de komende periode veel meer worden gevraagd. “Het hybride werken is de standaard voor de toekomst. Daar is iedereen het ondertussen wel over eens. Daarvoor is meer nodig dan een goede verbinding. Dat hebben we met z’n allen de afgelopen jaren wel geleerd. De hybride werkplek heeft goede componenten nodig. Partners moeten daarover adviseren, maar nog belangrijker is het aansluiten en onderhouden.”

IJzers in het vuur

De naadloze integratie van alle diensten en componenten is een vak op zich. Het is absoluut groeiende business voor het kanaal, maar stelt ook de nodige eisen. Zoom heeft daarvoor twee ijzers in het vuur. Het customer success management programma is een certificeringsprogramma voor partners. Dat geeft de kennis en inzichten hoe klanten voorafgaand, tijdens en gedurende de looptijd van een contract optimaal te bedienen. Daarnaast heeft Zoom een groot aantal hardware vendor allianties. Zoom Certified betekent voor de eindklant en partner dat alles vlekkeloos met elkaar samenwerkt. Daarbovenop is het voor de partner nog een voorbeeld van efficiency. In plaats van zelf componenten selecteren en bestellen, gaat het nu als één bestelling bij de distributeur. Dat maakt het overzicht en de billing weer een stuk eenvoudiger.

Bekender maken

Uit het voorgaande blijkt dat Frank en zijn collega’s veel doen voor het kanaal. De ondersteuning en het aanbod van Zoom is nadrukkelijk gericht op de bekendheid van het complete platform, dat veel meer is dan alleen videomeetings. Het biedt partners de ruimte voor groei, juist omdat het zoveel omvat. Men kan kiezen voor het hele portfolio van Zoom, maar dat is niet verplicht. De partner kan zich ook beperken tot die componenten waarmee hij zijn eigen bestaande specialisme verder verbetert.

Investeren in partners

Alle partners van Zoom worden via distributeurs bediend. Net als bij andere leveranciers maakt Zoom wel onderscheid tussen de mainstream en strategische partners. Zoom kijkt daarbij weliswaar niet alleen naar de omzet van een partner. “Wij letten op de intentie en potentie van partners om te groeien en daarbij hoort ook het bedienen van voor ons interessante sectoren”, zegt Frank. “Partijen die daaraan voldoen, zijn voor Zoom strategische partners.”

Daarmee zit Frank persoonlijk aan tafel om te komen tot gezamenlijke marketingplannen. Het draait daarbij om een gezamenlijke inspanning voor een langere periode. “Dat is ook direct het antwoord op de vraag wat je dit jaar van ons mag verwachten. Zoom is een breed platform dat heel veel mogelijk maakt en steeds meer features krijgt. Om dat in de markt te zetten, hebben we een goed partnernetwerk nodig. We investeren veel tijd en geld in alle partners, groot en klein, om samen van 2022 een succesjaar te maken.”

 

Meer weten over Zoom? Neem dan contact op met Frank aan de Stegge, via 06 158 811 69, of mail naar frank.aandestegge@zoom.us.

 

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPro Magazine nummer 1)

Tags: ITchannelPRO MagazineUC

GerelateerdeBerichten

yeastar_logo

Update voor het Yeastar P-Series-telefoonsysteem

2025/07/29
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht
Wilco.van.Dijk (intermedia) 2022.02.16

Wilco van Dijk van Intermedia over UNIVERGE BLUE in Europa

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon