• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

X2com ITchannelPRO-2022-03 Xelion-Partnerevent-20220915 Xelion_partnerevent-1050-350

Wilco van Dijk van Intermedia over UNIVERGE BLUE in Europa

11-04-2022
Wilco.van.Dijk (intermedia) 2022.02.16
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

UNIVERGE BLUE is de nieuwe UCaaS- en CCaaS-oplossing die de Japanse-Amerikaanse leverancier NEC sinds kort via het kanaal in Europa verkoopt. De omgeving wordt op AWS en Azure in Europa gehost en biedt klanten twee complete diensten als een dienst. UC met spraak, video, chat, email en presence, en een geïntegreerd callcenter.

 

Wilco.van.Dijk (intermedia) 2022.02.16NEC werkt met reseller voor de maatwerk implementatie van beide toepassingen bij klanten. Er zijn geen investeringen vooraf, alles is op basis van een maandelijks opzegbaar abonnement. Aangezien als alles cloudbased wordt aangeboden en is legacy hardware overbodig. Enkel een fysieke headset is als hardware noodzakelijk.

Om een beter beeld te krijgen wat dit voor de Nederlandse markt en resellers in Nederland betekent, sprak ITchannelPRO met Wilco van Dijk. Hij is in Nederland als Channel Development Director EMEA bij Intermedia Cloud actief is. Hij vertelt honderduit over de samenwerking met partners, waaronder Telematch, Spie, Axians (voorheen Koning & Hartman), SLTN/HPS en TSV Amsterdam die acht maanden geleden ‘op nul zijn begonnen’, zoals hij het zegt.

NEC een sterke naam

NEC Corporation of America is een bestaande leverancier van telecom- en netwerkoplossingen. Het bedrijf is in Europa vooral bekend met oplossingen voor cruiseschepen en hotels. Door de samenwerking met Intermedia Cloud Communications, heeft NEC de komende jaren de exclusieve rechten om de UCaaS- en CCaaS-oplossing onder de naam NEC UNIVERGE BLUE naar de markt te brengen. Sinds juni is de oplossing in Nederland, Verenigd Koninkrijk en Italië leverbaar en zijn al honderden klanten aangesloten. Andere markten volgen nu in rap tempo.

Een ervaren speler

Intermedia heeft met Wilco een ervaren telecomspecialist in huis gehaald. Meer dan 35 jaar geleden, bij de privatisering van de telecommarkt in 1985, werkte hij voor KPN om daarna via Lacis en Baltic bij Avaya en later Mitel te belanden. Hij maakte mee hoe Mitel groeide van nieuwe toetreder tot marktleider.

Wilco is nu ruim een jaar betrokken bij Intermedia en vertegenwoordigt daarmee het product UNIVERGE BLUE in onder andere Nederland. Wilco: “De wens van het kanaal is kraakhelder; hoe biedt ik klanten een volledig geïntegreerde oplossing die laagdrempelig kan worden geïntegreerd en beheerd?  Een strikte SLA is daarbij een randvoorwaarde. Als systeemintegrator wil je de wensen van de klant snel en efficiënt realiseren en met behulp van een simpele beheeromgeving in goede banen blijven leiden. In alle landen waar UNIVERGE BLUE naar de markt wordt gebracht, is de beheer- en gebruikersinterface volledig gelokaliseerd in de eigen taal. Daarmee kan de hele onboarding snel gerealiseerd worden.”

Alles in één

UNIVERGE BLUE is een zeer uitgebreid open cloudplatform dat telefonie, chat, videoconferencing, contactcenter, beveiliging, online webinars, bestanden en talloze productiviteitsintegraties (onder andere Microsoft Teams, Salesforce, Zendesk, Office 365) delen en opslaan, ondersteunt binnen één enkele omgeving. De krachtige integratie kan als een overlay over bestaande infrastructuur worden gebruikt zodat bestaande investeringen in bijvoorbeeld een PABX of DECT-infrastructuur hun waarde behouden totdat ze compleet zijn afgeschreven. Bestaande mobiele aansluitingen passen in het concept en worden direct ondersteund. Zoals bij veel clouddiensten, er wordt afgerekend tegen een maandelijkse abonnementsprijs per gebruiker. Wat niet gebruikt wordt, wordt niet betaald en kan het aantal gebruikers per direct omhoog worden bijgesteld.

De term ‘hybride werken’ zit in het DNA van deze service. Waar de gebruiker zich ook bevindt, hij heeft altijd toegang tot de functies. Callcenter-medewerkers kunnen dus op kantoor en thuis hun werk doen. Ook is het simpel mogelijk om, afhankelijk van het moment, een ander profiel te gebruiken en te schakelen tussen rollen.

Schaalbaar voor elke onderneming

NEC UNIVERGE BLUE is een oplossing om voor elke onderneming een oplossing op maat te realiseren. Of het nu een kleinzakelijk organisatie van 5 tot 50 aansluitingen betreft, het MKB met 50 tot 500 aansluitingen of een enterprise klant met 500 tot 5.000 aansluitingen, UNIVERGE BLUE ondersteunt het. UNIVERGE BLUE biedt zelfs licenties met standaard 3.000 tot 5.000 gratis belminuten per gebruiker. Dit is voor veel organisaties een financiële opsteker.

De belminuten zijn stapelbaar en creëren ook mooie mogelijkheden voor verticals zoals de zorg, industrie en de automotive branche. Open API’s borgen een simpele integratie van de werkplekken. Wilco: “Belangrijk voor resellers is het feit dat zij altijd de ownership van de klant behouden. Zij hebben dus hun maandelijkse inkomsten uit het abonnement en hoeven zich geen zorgen te maken de klantrelatie via UNIVERGE BLUE ter verliezen.”

Wilco van Dijk van Intermedia Cloud je bereiken via 06 206 178 14 of mail hem naar [email protected].

 

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPro Magazine nummer 1)

Tags: ITchannelPRo MagazineUCaaS

Gerelateerde Berichten

edit post
Whiteskycloud

De ambities van Bart Weijermars met whitesky.cloud

2022/08/13
edit post
LogicQ_Pauline

Pauline Lauer blikt terug op haar rubriek

2022/08/12
Volgend bericht
edit post
vmware explore

Het doek is gevallen voor VMworld

Uitgelichte Vacatures

edit post
Xelion

Xelion: Technisch Support Engineer (2e lijns)

door Redactie
11-08-2022
0

edit post
Xelion

Xelion: Technisch Support Engineer (1e lijns)

door Redactie
11-08-2022
0

edit post
Xelion

Xelion: Partner Manager

door Redactie
11-08-2022
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Innovation Summit 2022 Schneider Electric

21-09-2022 @ 10:00 , more

Network X

18-10-2022 @ 09:00 , more

Big Data Expo

14-09-2022 @ 09:00 , more

BusinessCom Partner Event 2022

06-09-2022 - 18:00

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2022

07-11-2022 @ 10:00 , more
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • ICT
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid