• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Exertis en Poly helpen resellers om de klant bij de hand te nemen

12-01-2021
Exertis en Poly helpen resellers om de klant bij de hand te nemen
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Veel organisaties zijn de afgelopen maanden bezig geweest met de inrichting van thuiswerkplekken voor hun medewerkers. Maar met een toekomstige hybride werkplek is het noodzakelijk om zowel op kantoor als thuis professionele middelen aan te schaffen die online samenwerken efficiënt en goed mogelijk maken. Exertis en Poly helpen resellers om de klant bij de hand te nemen. 

Exertis en Poly helpen resellers om de klant bij de hand te nemen
Links: Sebastiaan Hoogstadt (Poly), rechts: Christ-Jan Beljaars (Exertis).

“Veel bedrijven hebben in het begin van de coronamaatregelen in paniek gehandeld om zo snel mogelijk het thuiswerken mogelijk te maken”, vertelt Christ-Jan Beljaars, Sales & Marketing Director Exertis Benelux. “Veel medewerkers zijn uitgerust met de middelen die ze op kantoor al gebruikten. De computers, het scherm en de bureaustoel hebben ze gewoon mee naar huis genomen.” Inmiddels blijkt dat het thuiswerken deels zal blijven en nu gaan bedrijven kijken hoe ze de werkplek kunnen optimaliseren voor de vergaderruimte op het werk, thuis of met een groep. Dat vraagt om aanpassingen aan bijvoorbeeld de inrichting van kamers. Volgens Christ-Jan wordt 2021 het jaar van bewustwording. “Mensen snappen nu dat het werken anders kan dan dat ze vóór corona deden. Lange tijd behielpen bedrijven zich met noodgrepen en -investeringen. Nu zijn we in de fase beland dat bedrijven de inrichting van de werkplek op de juiste manier willen aanpakken.”

Andere beroepsgroepen

Distributeur Exertis en Poly werken al zeker 25 jaar samen om zakelijke communicatie-oplossingen goed in de markt te zetten. De oplossingen voor videoconferencing zijn niet nieuw, maar vervullen nu pas voor iedereen de eerste communicatiebehoefte. “Wij hebben mooie oplossingen om het thuiswerken efficiënt te maken”, zegt Sebastiaan Hoogstadt, Sales Director Benelux bij Poly. “We vertellen al jaren aan de markt dat je werk niet een plek is, maar wát je doet. Dat idee komt nu door de pandemie eindelijk bij de mensen aan.” Het gaat niet alleen om kantoorwerkers die goed uitgerust moeten worden om videogesprekken te voeren. Je ziet door de huidige omstandigheden ook dat bijvoorbeeld artsen steeds meer video gaan inzetten bij hun contact met patiënten of docenten die een videoverbinding gebruiken voor online lessen. “Dat heeft gevolgen voor de keuze welke en hoeveel apparatuur je nodig hebt als organisatie. Dus in 2021 volgt mogelijk een nieuwe golf van aanvragen voor communicatieproducten van andere beroepsgroepen dan de kantoormedewerkers. Ook verwachten we dat de scheidslijn tussen professionele en persoonlijke technologie vervaagt”, voorspelt Sebastiaan.

Vraag naar headsets

Exertis en Poly voorzien overigens voor 2021 nog steeds een sterke vraag naar professionele audio- en videoapparatuur voor de werkplek. “Bedrijven bekijken welke hardware mensen nodig hebben om vanuit huis te kunnen werken. En dat zal de komende maanden nog een vlucht gaan nemen”, voorspelt Christ-Jan. Logischerwijs ziet Poly al maanden een enorme vraag naar headsets. Maar dit zien ze ook voor video-communicatieproducten en zelfs voor vergadertoestellen, van die spider-modellen, in meeting ruimtes. Vooral voor het gebruik met Microsoft Teams en met Zoom. Sebastiaan: “Ik verwacht dat het onderdeel wordt van het nieuwe hybride kantoorbeleid. Ook Zoom gaat met een telefonie-oplossing komen op basis van hun platform. Hier heb ik hoge verwachtingen van.”

Professioneler

Een belangrijke motivatie voor het aanschaffen van professionele communicatiemiddelen is de beleving en brand-awareness. “Op het moment dat je belt en er blaft steeds een hond doorheen, vindt de andere zijde dat niet zo prettig. Eén keer wordt erom gelachen, maar er wordt steeds meer professionaliteit verwacht, ook in het (video)vergaderen vanuit huis”, aldus Christ-Jan. In 2020 was het nog geaccepteerd dat thuisperikelen de videovergadering verstoorden, maar dat wordt in 2021 niet meer geaccepteerd, verwachten beide partijen. De meer professionele headsets zijn uitgerust met geavanceerde functies zoals noise-cancelling of zelfs al met een acoustic fence om omgevingsgeluiden weg te filteren. En het gaat niet alleen om de inrichting van de werkplek in huis, maar ook op kantoor. Sebastiaan: “Hoe ga je medewerkers op kantoor in beeld brengen als ze op anderhalve meter afstand van elkaar moeten blijven? Dicht bij elkaar zitten rondom een middelmatige microfoon kan niet meer. Dan heb je betere apparatuur nodig, die geluiden van een grotere afstand oppikt. Denk ook aan intelligente camera’s die merken wie er praat en die persoon op het juiste moment in beeld nemen.”

Training en kennis

Het is belangrijk de reseller de gebruiker op één zet, vindt Christ-Jan. Exertis en Poly zijn samen heel goed in staat om het gesprek met de gebruiker aan te gaan om het nut aan te tonen van het product of de dienst. Sebastiaan merkt daarbij op dat zowel prijs, product en marketing belangrijk zijn, maar het daar niet bij ophoudt. Exertis en Poly verzorgen samen ook salestrainingen. Resellers moeten de klant bij de hand nemen, want die heeft al genoeg aan het hoofd. De kennis van markt en producten die een reseller heeft, is hierin van grote waarde. Voor resellers is adviseren en het overbrengen van kennis van groot belang. Ook zal er in 2021 meer aandacht komen voor de gebruiksmogelijkheden die bestaande apparatuur biedt, volgens Christ-Jan. “Onze partners moeten niet alleen producten leveren aan klanten, maar moeten er ook voor zorgen dat ze weten hoe ze die producten kunnen gebruiken. De eindklant verwacht dat hun vragen beantwoord kunnen worden en dat de reseller meedenkt, dat zijn zaken waar wij resellers graag mee helpen.”

Tags: exertistelecom

GerelateerdeBerichten

Telecom roept op tot samenwerking bij Defensie-oefeningen die radiosignalen verstoren

2025/07/23
telefoon

Telecom en digitale soevereiniteit

2025/06/12
Volgend bericht
viewsonic

Ingram Micro wordt distributeur van ViewSonic

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon