• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • TBM
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • TBM
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

ITchannelPRO Altijd het laatste nieuws uit de IT branche. Wilt u opvallen? Adverteer dan nu op ITchannelPRO. Meer weten VACATURES Vind de beste vacatures in de IT branche Bekijk vacatures
Home Telecom

Exertis en Poly helpen resellers om de klant bij de hand te nemen

12-01-2021
Exertis en Poly helpen resellers om de klant bij de hand te nemen
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Veel organisaties zijn de afgelopen maanden bezig geweest met de inrichting van thuiswerkplekken voor hun medewerkers. Maar met een toekomstige hybride werkplek is het noodzakelijk om zowel op kantoor als thuis professionele middelen aan te schaffen die online samenwerken efficiënt en goed mogelijk maken. Exertis en Poly helpen resellers om de klant bij de hand te nemen. 

Exertis en Poly helpen resellers om de klant bij de hand te nemen
Links: Sebastiaan Hoogstadt (Poly), rechts: Christ-Jan Beljaars (Exertis).

“Veel bedrijven hebben in het begin van de coronamaatregelen in paniek gehandeld om zo snel mogelijk het thuiswerken mogelijk te maken”, vertelt Christ-Jan Beljaars, Sales & Marketing Director Exertis Benelux. “Veel medewerkers zijn uitgerust met de middelen die ze op kantoor al gebruikten. De computers, het scherm en de bureaustoel hebben ze gewoon mee naar huis genomen.” Inmiddels blijkt dat het thuiswerken deels zal blijven en nu gaan bedrijven kijken hoe ze de werkplek kunnen optimaliseren voor de vergaderruimte op het werk, thuis of met een groep. Dat vraagt om aanpassingen aan bijvoorbeeld de inrichting van kamers. Volgens Christ-Jan wordt 2021 het jaar van bewustwording. “Mensen snappen nu dat het werken anders kan dan dat ze vóór corona deden. Lange tijd behielpen bedrijven zich met noodgrepen en -investeringen. Nu zijn we in de fase beland dat bedrijven de inrichting van de werkplek op de juiste manier willen aanpakken.”

Andere beroepsgroepen

Distributeur Exertis en Poly werken al zeker 25 jaar samen om zakelijke communicatie-oplossingen goed in de markt te zetten. De oplossingen voor videoconferencing zijn niet nieuw, maar vervullen nu pas voor iedereen de eerste communicatiebehoefte. “Wij hebben mooie oplossingen om het thuiswerken efficiënt te maken”, zegt Sebastiaan Hoogstadt, Sales Director Benelux bij Poly. “We vertellen al jaren aan de markt dat je werk niet een plek is, maar wát je doet. Dat idee komt nu door de pandemie eindelijk bij de mensen aan.” Het gaat niet alleen om kantoorwerkers die goed uitgerust moeten worden om videogesprekken te voeren. Je ziet door de huidige omstandigheden ook dat bijvoorbeeld artsen steeds meer video gaan inzetten bij hun contact met patiënten of docenten die een videoverbinding gebruiken voor online lessen. “Dat heeft gevolgen voor de keuze welke en hoeveel apparatuur je nodig hebt als organisatie. Dus in 2021 volgt mogelijk een nieuwe golf van aanvragen voor communicatieproducten van andere beroepsgroepen dan de kantoormedewerkers. Ook verwachten we dat de scheidslijn tussen professionele en persoonlijke technologie vervaagt”, voorspelt Sebastiaan.

Vraag naar headsets

Exertis en Poly voorzien overigens voor 2021 nog steeds een sterke vraag naar professionele audio- en videoapparatuur voor de werkplek. “Bedrijven bekijken welke hardware mensen nodig hebben om vanuit huis te kunnen werken. En dat zal de komende maanden nog een vlucht gaan nemen”, voorspelt Christ-Jan. Logischerwijs ziet Poly al maanden een enorme vraag naar headsets. Maar dit zien ze ook voor video-communicatieproducten en zelfs voor vergadertoestellen, van die spider-modellen, in meeting ruimtes. Vooral voor het gebruik met Microsoft Teams en met Zoom. Sebastiaan: “Ik verwacht dat het onderdeel wordt van het nieuwe hybride kantoorbeleid. Ook Zoom gaat met een telefonie-oplossing komen op basis van hun platform. Hier heb ik hoge verwachtingen van.”

Professioneler

Een belangrijke motivatie voor het aanschaffen van professionele communicatiemiddelen is de beleving en brand-awareness. “Op het moment dat je belt en er blaft steeds een hond doorheen, vindt de andere zijde dat niet zo prettig. Eén keer wordt erom gelachen, maar er wordt steeds meer professionaliteit verwacht, ook in het (video)vergaderen vanuit huis”, aldus Christ-Jan. In 2020 was het nog geaccepteerd dat thuisperikelen de videovergadering verstoorden, maar dat wordt in 2021 niet meer geaccepteerd, verwachten beide partijen. De meer professionele headsets zijn uitgerust met geavanceerde functies zoals noise-cancelling of zelfs al met een acoustic fence om omgevingsgeluiden weg te filteren. En het gaat niet alleen om de inrichting van de werkplek in huis, maar ook op kantoor. Sebastiaan: “Hoe ga je medewerkers op kantoor in beeld brengen als ze op anderhalve meter afstand van elkaar moeten blijven? Dicht bij elkaar zitten rondom een middelmatige microfoon kan niet meer. Dan heb je betere apparatuur nodig, die geluiden van een grotere afstand oppikt. Denk ook aan intelligente camera’s die merken wie er praat en die persoon op het juiste moment in beeld nemen.”

Training en kennis

Het is belangrijk de reseller de gebruiker op één zet, vindt Christ-Jan. Exertis en Poly zijn samen heel goed in staat om het gesprek met de gebruiker aan te gaan om het nut aan te tonen van het product of de dienst. Sebastiaan merkt daarbij op dat zowel prijs, product en marketing belangrijk zijn, maar het daar niet bij ophoudt. Exertis en Poly verzorgen samen ook salestrainingen. Resellers moeten de klant bij de hand nemen, want die heeft al genoeg aan het hoofd. De kennis van markt en producten die een reseller heeft, is hierin van grote waarde. Voor resellers is adviseren en het overbrengen van kennis van groot belang. Ook zal er in 2021 meer aandacht komen voor de gebruiksmogelijkheden die bestaande apparatuur biedt, volgens Christ-Jan. “Onze partners moeten niet alleen producten leveren aan klanten, maar moeten er ook voor zorgen dat ze weten hoe ze die producten kunnen gebruiken. De eindklant verwacht dat hun vragen beantwoord kunnen worden en dat de reseller meedenkt, dat zijn zaken waar wij resellers graag mee helpen.”

Tags: exertisPolyTBMTelecom

Gerelateerd Berichten

oneCentral: 'Werken verhuist van kantoortuin naar huiskamer'

oneCentral: ‘Werken verhuist van kantoortuin naar huiskamer’

2021/01/15
Zo kijkt ATIS terug op 2020

Zo kijkt ATIS terug op 2020

2021/01/14
Volgend bericht
viewsonic

Ingram Micro wordt distributeur van ViewSonic

Uitgelichte Vacatures

Districomm

(Eind) Redacteur Districomm

door Redactie
18-12-2020
0

Technisch Medewerker Binnendienst IoT

door Redactie
04-12-2020
0

Kappa_Data_logo

Marketing Officer – Digitale Media, Community- en Eventcoördinatie

door Redactie
02-10-2020
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende evenementen

  • 19 Jan

    (Digitale) SD-WAN expertsessie 2021

    Cloud - online, Online Events, telecom - online
  • 26 Jan

    Edge Global Week

    Online Events, telecom - online
  • 26 Apr

    iot world: the intersection of industries and iot technologies

    IoT event
  • 19 May

    Digitaal Transformation EXPO Manchester

    Online Events, telecom - online
  • 19 May

    Welkom bij Datacloud Global Congress

    Online Events, telecom - online
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 8.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland. ITchannelPRO biedt de doelgroep informatie die ze beter maakt in hun werk en brengt partijen bij elkaar, in print, online en via live-events.

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Kerkenbos 1015 L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van Districomm BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2020 ITchannelPRO - webdesign Bright Circle.

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • ICT
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • TBM
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2020 ITchannelPRO - webdesign Bright Circle.

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Change Location
Find awesome listings near you!
ITchannelPRO
Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid