• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Zo buigt Atos een dreiging om in een kans

08-12-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Je hebt van die bedrijven, die weten van een serieuze bedreiging tóch een kans te maken. Zo ook Atos. Want nu de on-premises PBX-markt onder druk staat, staat Atos aan de vooravond van de introductie van een oplossing in het UCaaS cloudportfolio: Unify Office. Hoe deze oplossing eruitziet, vertelt Pieter van Koesveld, directeur UCC (Unified Communications & collaboration) bij Atos Nederland.  

Pieter van Koesveld

Naast de nieuwe standaard van op afstand werken en virtueel vergaderen is er méér gaande in de telefoniemarkt: traditionele PBX-oplossingen ervaren volop concurrentie van efficiënte en schaalbare cloudoplossingen. In deze wereld melden zich nu ook Microsoft en Google aan de frontlinie. Atos speelt het spel fanatiek mee. Het bedrijf kocht jaren geleden Unify, leverancier van communicatie, collaboration software en telefooncentrales. Na de overname van Unify heeft Atos een flink aantal projecten gerealiseerd en het klantenbestand zien groeien in het domein van communicatie en collaboration, onder meer als onderdeel van de digitale werkplekstrategie. Zo biedt Atos straks Unify Office aan, een UCaaS–oplossing in samenwerking met Ringcentral. Hiermee heeft het bedrijf een gloednieuwe oplossing in handen die helemaal aansluit op de marktwens. 

Traditionele PBX wordt UCaaS Cloud oplossing 

Pieter van Koesveld, directeur UCC bij Atos, ziet dat Unify Office, Atos in staat stelt ondersteuning te geven aan alle aspecten van unified communications. Pieter: “Unify Office biedt naast PBX-faciliteiten, video en messaging ook recording, security en uitgebreide analytische gegevens. Uiteraard is dit op elk device beschikbaar en kun je klanten ook informeren over de adoptie en beschikbaarheid van je dienst. Dankzij standaard integraties, kan Unify Office moeiteloos integreren met de bestaande oplossingen als bijvoorbeeld Salesforce, Servicenow, Google en Microsoft. Naast Unify Office als UCaas–oplossing, biedt Atos ook CCaaS (Contact Center as a Service) van NICE inContact: Cxone. CXone is een cloud omnichannnel contactcenter die via een maandelijkse vergoeding beschikbaar is voor de klanten. Voor de klant betekent dit minder onderhoudskosten, flexibele capaciteit en lagere CAPEX.” 

Makkelijk instappen 

De veranderende markt bezorgt de traditionele telecomresellers flinke uitdagingen, ziet Pieter: “De traditionele PBX-oplossingen maken meer en meer plaats voor cloudtechnologie gebouwde telefonie–omgevingen. De expertise en de businessmodellen zijn hiermee onderhevig aan verandering. Dit heeft impact op ons huidige kanaal. Wij spelen hierop in met Unify Office, een complete oplossing inclusief lijnen, security en rapportage. Atos levert de machinekamer en de reseller maakt er een maatwerkproduct van voor de eindklant, door er zijn eigen toegevoegde waarde aan toe te voegen. Pieter: “Dit maakt het voor de reseller makkelijk om bij ons in te stappen. Businesspartners hebben bij Atos dan ook een enorme vrijheid en helpen bij een snelle verbreding van de markt die met Atos Unify Office ondersteund kan worden.” 

Go to Market model Unify Office  

Atos heeft, zoals Pieter het noemt, een gekaderde direct sales–benadering op de grote accounts. Pieter: “Voor de rest van de markt werken we met distributeurs en resellers.  Het werken met resellers bevalt ons goed. De toegevoegde waarde die wij als Atos aan het kanaal bieden is onze expertise in de markt, de ervaring en referenties bij onze klanten. We hebben onze dealers één belofte gedaan: wij houden ons buiten de klantrelatie van de reseller met de eindklant. En we ondersteunen in het salestraject, de training en adoptie. Met het businessmodel van Unify Office is heeft de reseller extra kansen om te ondernemen. Op dit moment staan we aan de vooravond van de lancering in Nederland via onze twee distributeurs Businesscom en Ingram Micro. En we kijken uiteraard uit naar succesvolle adoptie in de markt.” 

‘Resellers van Unify Office hebben bij Atos een enorme vrijheid’ 

Over Atos 

Atos is een internationaal bedrijf gespecialiseerd in digitale dienstverlening op het gebied van systeemontwikkeling en big data, digitale werkplek, cloud en cybersecurity, high performance computing en consultancy.

Tags: telecom

GerelateerdeBerichten

Telecom roept op tot samenwerking bij Defensie-oefeningen die radiosignalen verstoren

2025/07/23
telefoon

Telecom en digitale soevereiniteit

2025/06/12
Volgend bericht

Datacenter monitoring met LoRa-sensors – een case van Miggy

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon