• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Wilco van Dijk van Intermedia over UNIVERGE BLUE in Europa

11-04-2022
Wilco.van.Dijk (intermedia) 2022.02.16
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

UNIVERGE BLUE is de nieuwe UCaaS- en CCaaS-oplossing die de Japanse-Amerikaanse leverancier NEC sinds kort via het kanaal in Europa verkoopt. De omgeving wordt op AWS en Azure in Europa gehost en biedt klanten twee complete diensten als een dienst. UC met spraak, video, chat, email en presence, en een geïntegreerd callcenter.

 

Wilco.van.Dijk (intermedia) 2022.02.16NEC werkt met reseller voor de maatwerk implementatie van beide toepassingen bij klanten. Er zijn geen investeringen vooraf, alles is op basis van een maandelijks opzegbaar abonnement. Aangezien als alles cloudbased wordt aangeboden en is legacy hardware overbodig. Enkel een fysieke headset is als hardware noodzakelijk.

Om een beter beeld te krijgen wat dit voor de Nederlandse markt en resellers in Nederland betekent, sprak ITchannelPRO met Wilco van Dijk. Hij is in Nederland als Channel Development Director EMEA bij Intermedia Cloud actief is. Hij vertelt honderduit over de samenwerking met partners, waaronder Telematch, Spie, Axians (voorheen Koning & Hartman), SLTN/HPS en TSV Amsterdam die acht maanden geleden ‘op nul zijn begonnen’, zoals hij het zegt.

NEC een sterke naam

NEC Corporation of America is een bestaande leverancier van telecom- en netwerkoplossingen. Het bedrijf is in Europa vooral bekend met oplossingen voor cruiseschepen en hotels. Door de samenwerking met Intermedia Cloud Communications, heeft NEC de komende jaren de exclusieve rechten om de UCaaS- en CCaaS-oplossing onder de naam NEC UNIVERGE BLUE naar de markt te brengen. Sinds juni is de oplossing in Nederland, Verenigd Koninkrijk en Italië leverbaar en zijn al honderden klanten aangesloten. Andere markten volgen nu in rap tempo.

Een ervaren speler

Intermedia heeft met Wilco een ervaren telecomspecialist in huis gehaald. Meer dan 35 jaar geleden, bij de privatisering van de telecommarkt in 1985, werkte hij voor KPN om daarna via Lacis en Baltic bij Avaya en later Mitel te belanden. Hij maakte mee hoe Mitel groeide van nieuwe toetreder tot marktleider.

Wilco is nu ruim een jaar betrokken bij Intermedia en vertegenwoordigt daarmee het product UNIVERGE BLUE in onder andere Nederland. Wilco: “De wens van het kanaal is kraakhelder; hoe biedt ik klanten een volledig geïntegreerde oplossing die laagdrempelig kan worden geïntegreerd en beheerd?  Een strikte SLA is daarbij een randvoorwaarde. Als systeemintegrator wil je de wensen van de klant snel en efficiënt realiseren en met behulp van een simpele beheeromgeving in goede banen blijven leiden. In alle landen waar UNIVERGE BLUE naar de markt wordt gebracht, is de beheer- en gebruikersinterface volledig gelokaliseerd in de eigen taal. Daarmee kan de hele onboarding snel gerealiseerd worden.”

Alles in één

UNIVERGE BLUE is een zeer uitgebreid open cloudplatform dat telefonie, chat, videoconferencing, contactcenter, beveiliging, online webinars, bestanden en talloze productiviteitsintegraties (onder andere Microsoft Teams, Salesforce, Zendesk, Office 365) delen en opslaan, ondersteunt binnen één enkele omgeving. De krachtige integratie kan als een overlay over bestaande infrastructuur worden gebruikt zodat bestaande investeringen in bijvoorbeeld een PABX of DECT-infrastructuur hun waarde behouden totdat ze compleet zijn afgeschreven. Bestaande mobiele aansluitingen passen in het concept en worden direct ondersteund. Zoals bij veel clouddiensten, er wordt afgerekend tegen een maandelijkse abonnementsprijs per gebruiker. Wat niet gebruikt wordt, wordt niet betaald en kan het aantal gebruikers per direct omhoog worden bijgesteld.

De term ‘hybride werken’ zit in het DNA van deze service. Waar de gebruiker zich ook bevindt, hij heeft altijd toegang tot de functies. Callcenter-medewerkers kunnen dus op kantoor en thuis hun werk doen. Ook is het simpel mogelijk om, afhankelijk van het moment, een ander profiel te gebruiken en te schakelen tussen rollen.

Schaalbaar voor elke onderneming

NEC UNIVERGE BLUE is een oplossing om voor elke onderneming een oplossing op maat te realiseren. Of het nu een kleinzakelijk organisatie van 5 tot 50 aansluitingen betreft, het MKB met 50 tot 500 aansluitingen of een enterprise klant met 500 tot 5.000 aansluitingen, UNIVERGE BLUE ondersteunt het. UNIVERGE BLUE biedt zelfs licenties met standaard 3.000 tot 5.000 gratis belminuten per gebruiker. Dit is voor veel organisaties een financiële opsteker.

De belminuten zijn stapelbaar en creëren ook mooie mogelijkheden voor verticals zoals de zorg, industrie en de automotive branche. Open API’s borgen een simpele integratie van de werkplekken. Wilco: “Belangrijk voor resellers is het feit dat zij altijd de ownership van de klant behouden. Zij hebben dus hun maandelijkse inkomsten uit het abonnement en hoeven zich geen zorgen te maken de klantrelatie via UNIVERGE BLUE ter verliezen.”

Wilco van Dijk van Intermedia Cloud je bereiken via 06 206 178 14 of mail hem naar wvandijk@intermedia.com.

 

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPro Magazine nummer 1)

Tags: ITchannelPRO MagazineUCaaS

GerelateerdeBerichten

yeastar_logo

Update voor het Yeastar P-Series-telefoonsysteem

2025/07/29
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht
vmware explore

Het doek is gevallen voor VMworld

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon