• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

We maken de overstap van telefonie naar Teams makkelijk

08-05-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Bellen en communiceren via Microsoft Teams is de laatste weken en maanden noodgedwongen enorm in trek. Veel bedrijven zien nu ook dat die overstap bepaald lastig kan zijn. De jonge Nederlandse start-up Anyroute biedt resellers een platform om hun klanten te helpen met die transitie. “We brengen Microsoft Teams de telefoniewereld in”, zegt medeoprichter Addy de Hond.

De coronacrisis is nu de concrete aanleiding, maar de wens bestaat bij veel organisaties al langer. Bedrijven willen meer gebruik maken van de UC- en kantoorapplicaties van Microsoft, maar vinden bellen met Teams nog complex. Overigens geldt dit ook voor resellers met een achtergrond in automatisering en IT. In dat licht helpt Anyroute resellers en partners om Office-implementaties te verrijken met telefonie. “Deze resellers hebben vaak onvoldoende voice-kennis omdat ze uit de wereld van werkplekbeheer, automatisering of IT komen. Telefonie is toch een aparte expertise”, zegt medeoprichter Addy de Hond.

 

 

Kroonsteen

Anyroute heeft een platform ontwikkeld dat enerzijds is gekoppeld aan de Office 365-tenant van de klanten en anderzijds met telecomprovider(s). De Hond: “De clouddienst faciliteert ICT-dienstverleners die Office 365-implementaties doen. Zelf noemen we het een communicatieplatform met telefoniediensten dat Office 365 verbindt met telefonie. We zijn onafhankelijk en bieden onze expertise aan IT-partners, maar ook aan telecomproviders of serviceproviders. We zijn die kroonsteen in de cloud die deze twee werelden verbindt.” Addy de Hond heeft twintig jaar bij KPN gewerkt en was verantwoordelijk voor onder andere AudioCodes, SIP-trunking en Mobile Voice Recording. Zijn compagnon Marty van de Veerdonk is ook ruim twintig jaar actief in de telecomwereld en heeft met een technische achtergrond gewerkt bij vele service-providers en grootzakelijke organisaties. Beiden hebben de diepgaande kennis van AudioCodes die nodig is om telefonie op een goede manier te verbinden met Microsoft. “Lang is Microsoft gezien als een niet-telecompartij, maar de laatste jaren hebben ze wel laten zien dat ze ook in de telecomwereld hun mannetje staan”, zegt Van de Veerdonk. “De beweging naar de cloud is voor veel bedrijven nu heel belangrijk. Voorheen overwogen ze ‘iets te willen doen’ met Skype for Business, maar nu gaat het alleen maar over Teams. Dat kan ook, want Direct Routing van Microsoft maakt de verbinding met telefonie veel toegankelijker. En met Azure is het vele malen gemakkelijker geworden om diensten te bouwen waardoor de flexibiliteit, snelheid en kwaliteit optimaal is.” De Hond: “Teams brengt Microsoft in de telecomsector en dus daalt de vraag naar on premise-oplossingen. Alle signalen wezen erop dat bedrijven hun communicatie gereed moesten gaan maken voor Teams. We wilden daar begin 2020 klaar voor zijn en ons platform is nu klaar en getest met klanten.”

 

 

Waarde creëren met Microsoft

De Hond en Van de Veerdonk zijn stellig over de rol van Microsoft in de telecomwereld. Veel operators gaan die wedloop verliezen, denken ze. Er wordt vijftien jaar gesproken over Het Nieuwe Werken, maar de coronacrisis versnelt die overstap naar thuiswerken. “Bedrijven beseffen nu dat hun communicatie in de toekomst helemaal anders moet”, zegt De Hond. “Nu worden nieuwe waardes gecreëerd. Maar die adoptie gaat niet zonder slag of stoot, want overstappen is erg complex. Voor traditionele PBX’en in de huidige coronacrisis moet men soms een VPN hebben, licenties uitbreiden, hun PBX upgraden of zelf in de cloud plaatsen. Die snelheid kunnen traditionele vendors niet bieden. Complete clouddiensten wel, je koopt het en je hebt het. Daar gaat Microsoft zijn waarde bewijzen. Daarin moeten resellers in mee, of ze willen of niet. Natuurlijk horen we de automatische tegenwerpingen, dat traditionele PBX’en wel honderden features hebben. Klopt, maar de features van Microsoft dekken meer dan negentig procent van de behoeftes van bedrijven. Bovendien komen er continu nieuwe features bij. Teams is gewoon een volwaardige PBX in de cloud waar we zelfs toestellen bij kunnen leveren.”

 

 

Partnermodel

Anyroute biedt partners twee modellen. Ze kunnen kiezen voor een reseller-overeenkomst waarbij de kickback stijgt naarmate resellers meer klanten en kanalen aanbrengen. En ze kunnen een whitelabel-overeenkomst afsluiten waarin ze zelf hun branding en facturering naar eindgebruikers kunnen organiseren. Die vergoedingen liggen natuurlijk hoger. De Hond: “Voor resellers is het belangrijk te weten dat deze markt enorm groot is.”

 

 

SIP-trunks

Een belangrijke USP in de propositie van Anyroute is provideronafhankelijkheid. Resellers die met Anyroute werken, kunnen bestaande SIP-trunk hergebruiken. “Als resellers de SIP-trunk niet zelf kunnen leveren, kunnen we dat ook bieden. Zelfs internationaal”, zegt Van de Veerdonk. “We zijn nu actief in Nederland en België en gaan doorpakken naar Duitsland, waar de inhaalslag van on premise naar de cloud de komende jaren echt gaat plaatsvinden.”

 

 

Beheer is complex

Veel bedrijven hebben sinds het coronavirus ervaring met Teams, videomeetings en filesharing. De stap hebben ze versneld moeten maken. Ze weten nu ook dat het niet een knop is die je omzet. Anyroute kan in een uur een pilot opzetten en een klant koppelen aan telefonie om de ervaringen te testen. “Met een user managementdienst helpen we klanten niet alleen overstappen van de traditionele omgeving naar de nieuwe omgeving, maar ook bij het inrichten en beheren van hun nieuwe PBX in de cloud en het organiseren van de instellingen van gebruikers”, legt Van de Veerdonk uit. “Dat is voor veel bedrijven best complex. Voor partners hebben we de user management portal waarmee ze voor eindklanten faciliteren dat alle users en instellingen correct en online worden uitgevoerd. De portal is ook multi-tenant dus kunnen resellers die Microsoft-partner zijn ook hun in eigen look en feel communiceren naar klanten. Resellers kunnen bedrijven zo echt ontzorgen en waarde creëren voor klanten.”

Bron: TBM nr. 2 2020

GerelateerdeBerichten

Dell logo

Waar Dell zich wel en niet zorgen om moet maken

2025/08/01
AFIBER-Jochem-de-Gruyter 3

Zomercolumn Jochem de Gruyter – AFIBER

2025/08/01
Volgend bericht
OpenCompute

OCP virtual summit – business as usual en inspelen op de actualiteit

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon