• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

We maken de overstap van telefonie naar Teams makkelijk

08-05-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Bellen en communiceren via Microsoft Teams is de laatste weken en maanden noodgedwongen enorm in trek. Veel bedrijven zien nu ook dat die overstap bepaald lastig kan zijn. De jonge Nederlandse start-up Anyroute biedt resellers een platform om hun klanten te helpen met die transitie. “We brengen Microsoft Teams de telefoniewereld in”, zegt medeoprichter Addy de Hond.

De coronacrisis is nu de concrete aanleiding, maar de wens bestaat bij veel organisaties al langer. Bedrijven willen meer gebruik maken van de UC- en kantoorapplicaties van Microsoft, maar vinden bellen met Teams nog complex. Overigens geldt dit ook voor resellers met een achtergrond in automatisering en IT. In dat licht helpt Anyroute resellers en partners om Office-implementaties te verrijken met telefonie. “Deze resellers hebben vaak onvoldoende voice-kennis omdat ze uit de wereld van werkplekbeheer, automatisering of IT komen. Telefonie is toch een aparte expertise”, zegt medeoprichter Addy de Hond.

 

 

Kroonsteen

Anyroute heeft een platform ontwikkeld dat enerzijds is gekoppeld aan de Office 365-tenant van de klanten en anderzijds met telecomprovider(s). De Hond: “De clouddienst faciliteert ICT-dienstverleners die Office 365-implementaties doen. Zelf noemen we het een communicatieplatform met telefoniediensten dat Office 365 verbindt met telefonie. We zijn onafhankelijk en bieden onze expertise aan IT-partners, maar ook aan telecomproviders of serviceproviders. We zijn die kroonsteen in de cloud die deze twee werelden verbindt.” Addy de Hond heeft twintig jaar bij KPN gewerkt en was verantwoordelijk voor onder andere AudioCodes, SIP-trunking en Mobile Voice Recording. Zijn compagnon Marty van de Veerdonk is ook ruim twintig jaar actief in de telecomwereld en heeft met een technische achtergrond gewerkt bij vele service-providers en grootzakelijke organisaties. Beiden hebben de diepgaande kennis van AudioCodes die nodig is om telefonie op een goede manier te verbinden met Microsoft. “Lang is Microsoft gezien als een niet-telecompartij, maar de laatste jaren hebben ze wel laten zien dat ze ook in de telecomwereld hun mannetje staan”, zegt Van de Veerdonk. “De beweging naar de cloud is voor veel bedrijven nu heel belangrijk. Voorheen overwogen ze ‘iets te willen doen’ met Skype for Business, maar nu gaat het alleen maar over Teams. Dat kan ook, want Direct Routing van Microsoft maakt de verbinding met telefonie veel toegankelijker. En met Azure is het vele malen gemakkelijker geworden om diensten te bouwen waardoor de flexibiliteit, snelheid en kwaliteit optimaal is.” De Hond: “Teams brengt Microsoft in de telecomsector en dus daalt de vraag naar on premise-oplossingen. Alle signalen wezen erop dat bedrijven hun communicatie gereed moesten gaan maken voor Teams. We wilden daar begin 2020 klaar voor zijn en ons platform is nu klaar en getest met klanten.”

 

 

Waarde creëren met Microsoft

De Hond en Van de Veerdonk zijn stellig over de rol van Microsoft in de telecomwereld. Veel operators gaan die wedloop verliezen, denken ze. Er wordt vijftien jaar gesproken over Het Nieuwe Werken, maar de coronacrisis versnelt die overstap naar thuiswerken. “Bedrijven beseffen nu dat hun communicatie in de toekomst helemaal anders moet”, zegt De Hond. “Nu worden nieuwe waardes gecreëerd. Maar die adoptie gaat niet zonder slag of stoot, want overstappen is erg complex. Voor traditionele PBX’en in de huidige coronacrisis moet men soms een VPN hebben, licenties uitbreiden, hun PBX upgraden of zelf in de cloud plaatsen. Die snelheid kunnen traditionele vendors niet bieden. Complete clouddiensten wel, je koopt het en je hebt het. Daar gaat Microsoft zijn waarde bewijzen. Daarin moeten resellers in mee, of ze willen of niet. Natuurlijk horen we de automatische tegenwerpingen, dat traditionele PBX’en wel honderden features hebben. Klopt, maar de features van Microsoft dekken meer dan negentig procent van de behoeftes van bedrijven. Bovendien komen er continu nieuwe features bij. Teams is gewoon een volwaardige PBX in de cloud waar we zelfs toestellen bij kunnen leveren.”

 

 

Partnermodel

Anyroute biedt partners twee modellen. Ze kunnen kiezen voor een reseller-overeenkomst waarbij de kickback stijgt naarmate resellers meer klanten en kanalen aanbrengen. En ze kunnen een whitelabel-overeenkomst afsluiten waarin ze zelf hun branding en facturering naar eindgebruikers kunnen organiseren. Die vergoedingen liggen natuurlijk hoger. De Hond: “Voor resellers is het belangrijk te weten dat deze markt enorm groot is.”

 

 

SIP-trunks

Een belangrijke USP in de propositie van Anyroute is provideronafhankelijkheid. Resellers die met Anyroute werken, kunnen bestaande SIP-trunk hergebruiken. “Als resellers de SIP-trunk niet zelf kunnen leveren, kunnen we dat ook bieden. Zelfs internationaal”, zegt Van de Veerdonk. “We zijn nu actief in Nederland en België en gaan doorpakken naar Duitsland, waar de inhaalslag van on premise naar de cloud de komende jaren echt gaat plaatsvinden.”

 

 

Beheer is complex

Veel bedrijven hebben sinds het coronavirus ervaring met Teams, videomeetings en filesharing. De stap hebben ze versneld moeten maken. Ze weten nu ook dat het niet een knop is die je omzet. Anyroute kan in een uur een pilot opzetten en een klant koppelen aan telefonie om de ervaringen te testen. “Met een user managementdienst helpen we klanten niet alleen overstappen van de traditionele omgeving naar de nieuwe omgeving, maar ook bij het inrichten en beheren van hun nieuwe PBX in de cloud en het organiseren van de instellingen van gebruikers”, legt Van de Veerdonk uit. “Dat is voor veel bedrijven best complex. Voor partners hebben we de user management portal waarmee ze voor eindklanten faciliteren dat alle users en instellingen correct en online worden uitgevoerd. De portal is ook multi-tenant dus kunnen resellers die Microsoft-partner zijn ook hun in eigen look en feel communiceren naar klanten. Resellers kunnen bedrijven zo echt ontzorgen en waarde creëren voor klanten.”

Bron: TBM nr. 2 2020

GerelateerdeBerichten

Telecom Sans Frontiers

Ook Telecom Sans Frontiers schiet Turkije en Syrië te hulp

2023/02/08
ms-teams-boost-your-business

Gratis Teams houdt op te bestaan

2023/02/08
Volgend bericht
OpenCompute

OCP virtual summit – business as usual en inspelen op de actualiteit

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid