• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Voiceworks over voorwaarden en pluspunten van goede customer lock-in

25-06-2021
voiceworks-viert-10e-verjaardag
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

voiceworks-viert-10e-verjaardagWilbert Havermans, New Business & Development Manager bij Voiceworks, vertelt over het belang van de customer lock-in en waarom de markt profiteert van de Europese activiteiten. Ook staat hij kort stil bij het klanteigendom, een onderwerp dat voor de nodige onrust in het partnerkanaal zorgt.

Eigen robuust platform

“Voor een reseller is er niets mooiers dan een leverancier die veel levert en dat allemaal via een Online beheer platform beschikbaar stelt,” zegt Wilbert. One-stop-shopping is namelijk niet alleen voor de eindklant een pré, het is ook voor zijn leverancier belangrijk. Voiceworks speelt op beide in. De online omgeving voor de reseller biedt een groot en groeiend aantal diensten, die hij met een paar klikken voor zijn eindklant kan bestellen en activeren. Dat klinkt allemaal heel logisch, maar nog steeds is een geïntegreerd en robuust platform zoals Voiceworks dat heeft uitzonderlijk.

Met het platform kan de reseller makkelijk op basis van standaard componenten het beste aanbod voor zijn klant samenstellen. “Een goed aanbod vormt de basis om de klant voor een langere tijd te binden. Customer lock-in is echt verschrikkelijk belangrijk en wij zorgen er voor dat de reseller dat kan doen,” stelt Wilbert. Die lock-in wordt volgens hem versterkt omdat Voiceworks alle diensten aan het kanaal ter beschikking stelt op basis van kortlopende licenties. Een maand is de standaard. De eindklant weet dat te waarderen, is flexibel in op- en afschalen en dat vergroot ook weer de binding met zijn reseller.

De vier J’s

Het Voiceworks platform maakt het mogelijk alle diensten whitelabelled te leveren. Wilbert: “Dat is voor ons de normaalste zaak en het fundament van onze waardepropositie. Voor elke partner geldt: het is jouw merk, het zijn jouw klanten, jij bepaalt je eigen marge en welke producten je aanbiedt. Die 4J’s zijn onderscheidend en daarbij hoort vanzelfsprekend dat de reseller de producten onder zijn eigen naam aanbiedt en factureert.”

De C aan IT toevoegen

Voiceworks richt zich met het platform en de ondersteuning op meer dan de telecom resellers. Ook de IT resellers vertegenwoordigen een segment waar Voiceworks veel kan betekenen. Wilbert noemt het de C toevoegen aan de IT reseller zodat die opschuift naar een volwassen MSP. “Die groep bieden we alle mogelijkheden met een breder pakket van diensten om bestaande en nieuwe klanten beter te voorzien. Als je naast de werkplek, de IT dus, ook telefonie en breedband levert heeft de klant geen reden meer om op te stappen, mits het aanbod marktconform en kwalitatief goed is.”

Het bijbrengen van de benodigde kennis is, door tussenkomst van de Voiceworks Academy, business as usual en het is een van de belangrijke onderdelen in de samenwerken met de resellers. Maar er is meer. Een grote groep IT en ICT bedrijven ontbreekt het aan kennis en middelen voor de marketing van de diensten die men via Voiceworks aanbiedt. “Die groep helpen wij graag. Noem het Marketing as a Service, of Business Intelligence as a Service, wij hebben voor alles een oplossing.”

Europese ambities

Enreach, moederbedrijf van Voiceworks, is alweer enige tijd actief buiten de landsgrenzen. Het heeft de ambitie een Europese speler te worden. Meerdere participaties en overnames in het buitenland zijn al gedaan. Doel daarvan is het aanbod verder te vergroten met diensten waar het kanaal en de eindklanten mee vooruit kunnen.

Als voorbeeld van een dergelijke overname noemt Wilbert de A.I. based chatbot software. Dat heeft Voiceworks op de eigen website draaien. Er lopen gebruikerstests bij partners en het kan binnenkort besteld worden. Ander voorbeeld is dat in Spanje een bedrijf is gekocht met sterke inbound callcenter software. In Denemarken vond men een bedrijf dat zich juist richt op de outbound software. Wilbert: “Je kunt al raden wat we daarmee gaan doen. We combineren deze diensten tot cloudbased contactcenter functionaliteiten die we tegen een fractie van de gangbare marktprijzen beschikbaar stellen. Op die manier gaan we een heel nieuw USaaS partnerlandschap aan het creëren. Je ziet we zoeken naar zinvolle diensten en producten overal in Europa, ook onder start-ups of online only partijen, zodat het kanaal nog beter de klanten kan bedienen.”

Klanteigendom

Voiceworks is permanent op zoek naar diensten waarmee de customer lock-in steeds verder toeneemt. Daarmee helpt het de resellers een betere recurring omzet te behalen en dat is uiteraard ook in het belang van Voiceworks. Samen zorgen voor tevreden en loyale eindklanten is een gemeenschappelijk belang.

Er is echter een streep die niet overschreden zal worden. Daarover zegt Wilbert het volgende: “In de telecommarkt en dus ook in het kanaal is onrust over de rol van bepaalde aanbieders als het gaat om klanteigendom. Wij merken die onrust en dat is ook de reden waarom ik elke bestaande en nieuwe relatie op het hart druk wat ik al eerder zei. Het zijn jouw klanten. Dat respecteren we en daar gaan wij niets aan veranderen.“

 

Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 1

Tags: ITchannelPRO Magazinetelecomdistributeurtelecomresellers

GerelateerdeBerichten

Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht

ALLOcloud overgenomen door Zweedse Telavox

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon