• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Terry Aurik van Enreach Nederland: ‘Partners helpen groeien, is prioriteit’

25-04-2023
Enreach Terry-2 - ICP2023-02
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Bovenaan de agenda van Enreach Nederland staat het helpen groeien van partners. Met die ferme uitspraak begint CEO Terry Aurik een openhartig gesprek, waarin ze duidelijk stelt dat er werk aan de winkel is na de forse groei van het bedrijf in Europa.

Enreach Terry-2 - ICP2023-02Enreach heeft na een reeks overnames inmiddels 27 kantoren in 15 landen en worstelt, ook volgens Terry, met uitdagingen op het gebied van de dienstverlening. “Het toevoegen van nieuwe bedrijven in verschillende Europese landen zorgt niet alleen voor groei in omzet en klanten”, zegt Terry. “De Nederlandse tak profiteert van de kennis van nieuwe collega’s in binnen- en buitenland. Zo is ons portfolio flink uitgebreid. Met die kennis uit andere landen en de vertaling van inzichten vanuit internationale reseller business, maken we het verschil voor Nederlandse partners.”

Structureel beter bedienen

Overnemen is slechts een eerste stap; daarna komt het integreren. Dat zorgt voor afleiding en is uitdagend gebleken voor Enreach, vertelt Terry. “Zeker tijdens de coronapandemie was het, door het grote aantal mensen dat thuiswerkte, moeilijk om grote veranderingen binnen een bedrijf op te vangen. Toen zich ook nog haperingen in de dienstverlening voordeden, was dat niet wat partners van ons gewend waren, laat staan accepteerden.”

Verdere overnameplannen staan volgens Terry nu op een lager pitje. “De focus ligt op de behoefte vanuit het kanaal en de klanten. Wat hebben zij nu en in de nabije toekomst nodig? Hoe kunnen we ze structureel beter bedienen en helpen groeien? Dit soort vragen bespreken we samen met het kanaal”, verzekert Terry.

Grip op kosten

Partners en eindgebruikers willen meer grip op hun kosten en bestuderen facturen beter dan voorheen. Terry: “Dat is echt wel duidelijk en we doen het zelf ook. Net als onze klanten sturen we meer op effectiviteit en efficiency. Meer dan ooit vragen we of iets echt nodig is en kijken we kritisch met onze partners waar de meest efficiënte groei valt te behalen.”

Terry verwacht dat dit kostenbewustzijn niet snel zal overwaaien. “Goedkoop geld was lang een gegeven. Voor overnames of het uitbreiden van de business was rente een detail. Dat is nu voorbij, en daar moeten wij de business op aanpassen. Net als klanten overigens. Je kunt een euro maar één keer uitgeven, en banken lenen minder makkelijk geld uit.”

Het grootste deel van de business van Enreach Nederland is al gebaseerd op clouddiensten. Resellers nemen alleen af wat klanten echt nodig hebben. “Hogere prijzen en zorgen over inflatie bij de eindklanten hebben hierdoor nog niet zoveel impact op de business van onze partners. Maar dat wil niet zeggen dat de huidige onzekere economische situatie voor iedere partner even makkelijk is.”

Arbeidsmarkt

De pandemie heeft de druk op de arbeidsmarkt vergroot, zowel voor Enreach als voor partners. “Medewerkers vinden lukt wel, maar het duurt langer en het aantal goede kandidaten is geringer. Nieuwe collega’s aannemen is één ding, ze onderdeel maken van het bedrijf dat zelf nog goede invulling moet geven aan hybride werken, is een tweede. Dat geldt ook voor resellers.”

Andere klantverwachtingen

Voorheen was consolidatie voor partners een manier om krachten te bundelen. Dat is volgens Terry nu minder aan de orde. “Net zoals wij even een pas op de plaats maken, zie ik dat ook bij partners. We zijn als sector bezig onszelf opnieuw uit te vinden. De markt is in 2023 totaal anders dan vijf jaar geleden. Klanten hebben andere verwachtingen en eisen, en dat is mede het gevolg van de pandemie. Iedereen weet nu wat Teams is, en daar moeten resellers op inspelen met een aanbod en het juiste personeel. Anders ben je de klant kwijt. Met Operator Connect bieden we partners de mogelijkheid om communicatie voor de hybride werkplek te realiseren. Precies zoals klanten dat zelf zijn gaan doen tijdens de pandemie, maar dan met constante hoge kwaliteit.”

Inspelen op veranderingen in de IT keten

In de hele IT-keten is volgens Terry werk aan de winkel. “Als sector moeten echt veranderen. En misschien wel op meer punten dan op het eerste gezicht lijkt. Enreach Nederland luistert nog meer naar het kanaal, en samen leveren we stabiele en volledige communicatie-oplossingen voor de werkplek. Daar vraagt de markt om.”

Meer weten over Enreach Nederland? Mail naar communicatie.nl@enreach.nl.

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nr 02)

Tags: ITchannelPRO MagazineovernamepartnersUCaaS

GerelateerdeBerichten

nieuws

Kort nieuws Mediamarkt en Siewert & Kau

2025/07/31
yeastar_logo

Update voor het Yeastar P-Series-telefoonsysteem

2025/07/29
Volgend bericht
FTC

Belangrijke dag voor deal Broadcom - VMware

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon