• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

ICP #3 - doe je mee ICP3 - WIFI 1144x350 Xelion Circulaire IT ITchannelPRO-2023-02 ODM_Topbanner_SLB_1144x350_ICP ICT_Zorg_Xelion

Terry Aurik van Enreach Nederland: ‘Partners helpen groeien, is prioriteit’

25-04-2023
Enreach Terry-2 - ICP2023-02
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Bovenaan de agenda van Enreach Nederland staat het helpen groeien van partners. Met die ferme uitspraak begint CEO Terry Aurik een openhartig gesprek, waarin ze duidelijk stelt dat er werk aan de winkel is na de forse groei van het bedrijf in Europa.

Enreach Terry-2 - ICP2023-02Enreach heeft na een reeks overnames inmiddels 27 kantoren in 15 landen en worstelt, ook volgens Terry, met uitdagingen op het gebied van de dienstverlening. “Het toevoegen van nieuwe bedrijven in verschillende Europese landen zorgt niet alleen voor groei in omzet en klanten”, zegt Terry. “De Nederlandse tak profiteert van de kennis van nieuwe collega’s in binnen- en buitenland. Zo is ons portfolio flink uitgebreid. Met die kennis uit andere landen en de vertaling van inzichten vanuit internationale reseller business, maken we het verschil voor Nederlandse partners.”

Structureel beter bedienen

Overnemen is slechts een eerste stap; daarna komt het integreren. Dat zorgt voor afleiding en is uitdagend gebleken voor Enreach, vertelt Terry. “Zeker tijdens de coronapandemie was het, door het grote aantal mensen dat thuiswerkte, moeilijk om grote veranderingen binnen een bedrijf op te vangen. Toen zich ook nog haperingen in de dienstverlening voordeden, was dat niet wat partners van ons gewend waren, laat staan accepteerden.”

Verdere overnameplannen staan volgens Terry nu op een lager pitje. “De focus ligt op de behoefte vanuit het kanaal en de klanten. Wat hebben zij nu en in de nabije toekomst nodig? Hoe kunnen we ze structureel beter bedienen en helpen groeien? Dit soort vragen bespreken we samen met het kanaal”, verzekert Terry.

Grip op kosten

Partners en eindgebruikers willen meer grip op hun kosten en bestuderen facturen beter dan voorheen. Terry: “Dat is echt wel duidelijk en we doen het zelf ook. Net als onze klanten sturen we meer op effectiviteit en efficiency. Meer dan ooit vragen we of iets echt nodig is en kijken we kritisch met onze partners waar de meest efficiënte groei valt te behalen.”

Terry verwacht dat dit kostenbewustzijn niet snel zal overwaaien. “Goedkoop geld was lang een gegeven. Voor overnames of het uitbreiden van de business was rente een detail. Dat is nu voorbij, en daar moeten wij de business op aanpassen. Net als klanten overigens. Je kunt een euro maar één keer uitgeven, en banken lenen minder makkelijk geld uit.”

Het grootste deel van de business van Enreach Nederland is al gebaseerd op clouddiensten. Resellers nemen alleen af wat klanten echt nodig hebben. “Hogere prijzen en zorgen over inflatie bij de eindklanten hebben hierdoor nog niet zoveel impact op de business van onze partners. Maar dat wil niet zeggen dat de huidige onzekere economische situatie voor iedere partner even makkelijk is.”

Arbeidsmarkt

De pandemie heeft de druk op de arbeidsmarkt vergroot, zowel voor Enreach als voor partners. “Medewerkers vinden lukt wel, maar het duurt langer en het aantal goede kandidaten is geringer. Nieuwe collega’s aannemen is één ding, ze onderdeel maken van het bedrijf dat zelf nog goede invulling moet geven aan hybride werken, is een tweede. Dat geldt ook voor resellers.”

Andere klantverwachtingen

Voorheen was consolidatie voor partners een manier om krachten te bundelen. Dat is volgens Terry nu minder aan de orde. “Net zoals wij even een pas op de plaats maken, zie ik dat ook bij partners. We zijn als sector bezig onszelf opnieuw uit te vinden. De markt is in 2023 totaal anders dan vijf jaar geleden. Klanten hebben andere verwachtingen en eisen, en dat is mede het gevolg van de pandemie. Iedereen weet nu wat Teams is, en daar moeten resellers op inspelen met een aanbod en het juiste personeel. Anders ben je de klant kwijt. Met Operator Connect bieden we partners de mogelijkheid om communicatie voor de hybride werkplek te realiseren. Precies zoals klanten dat zelf zijn gaan doen tijdens de pandemie, maar dan met constante hoge kwaliteit.”

Inspelen op veranderingen in de IT keten

In de hele IT-keten is volgens Terry werk aan de winkel. “Als sector moeten echt veranderen. En misschien wel op meer punten dan op het eerste gezicht lijkt. Enreach Nederland luistert nog meer naar het kanaal, en samen leveren we stabiele en volledige communicatie-oplossingen voor de werkplek. Daar vraagt de markt om.”

Meer weten over Enreach Nederland? Mail naar communicatie.nl@enreach.nl.

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nr 02)

Tags: ITchannelPRo MagazineovernamePartnersUCaaS

GerelateerdeBerichten

Databalance, SJ-Solutions en IT creation

Databalance, SJ-Solutions en IT creation slaan de handen ineen

2023/05/19
Qupra Rob Jansen

Interview Rob Jansen van wholesale serviceprovider Qupra

2023/05/17
Volgend bericht
FTC

Belangrijke dag voor deal Broadcom - VMware

Uitgelichte Vacatures

Telemos ICT Solutions Group-400

Vacature: (Junior) Field Service Engineer

door Rashid Niamat
26-05-2023
0

enreach

Enreach zoekt Communications Manager

door Rashid Niamat
12-05-2023
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
12-05-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

NLdigital Strandborrel

14-06-2023 - 19:00

Save the Date – Xelion Partnerevent 2023

21-09-2023 - 18:00

Synology Solution Day in Amsterdam

08-06-2023 - 16:00

Remote Working Summit 2023

19-06-2023 - 17:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid