• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Telefonie of communicatie, het is een groot verschil

11-11-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Communicativ heeft zich in tien jaar onder leiding van oprichter en CEO Eric Hartsink ontwikkeld van platte technische migraties en telefonie-integraties tot een vooraanstaande speler in de markt van Microsoft-diensten. 

“Het gaat niet over telefonie, maar over communicatie. Dat kwartje moet nog vallen bij veel bedrijven.” Met die stevige woorden spreekt Eric Hartsink vrijuit Communicativ won het afgelopen jaar de Building your Surface Business Award. Microsoft geeft een partner deze onderscheiding voor de verkoopsuccessen, marketing, samenwerking met diens Surface-team en het promoten van de Surface Hub 2S. In 2018 stond Communicativ op het podium als Global Finalist Microsoft Intelligents Communications- partner, tijdens het jaarlijkse Microsoft Partner Event Inspire. Hartsink: “Waar anderen bezig zijn met de uitrol van telefonie, helpen wij bedrijven met de implementatie van communicatie die verandering brengt in hun gehele organisatie. Dat is een groot verschil en vereist een andere aanpak.” 

Sweet spot 

De sweet spot van Communicativ zijn bedrijven en organisaties met vijfhonderd tot vijfduizend medewerkers en meerdere vestigingen. Zo’n twintig procent van de klanten heeft meer dan vijfduizend medewerkers en een kleine vijftien procent zit in het zogenoemde MKB-segment. Daarbij is Hartsink wars van wat hij noemt, ‘like for like migraties’. Ofwel dezelfde functies van de oude omgeving één op één overzetten in een nieuwe omgeving, alsof de technologie tien jaar heeft stilgestaan. Hartsink: “Binnen elke organisatie die een migratie van hun communicatiesystemen uitvoert, is een efficiëntieslag te behalen.” 

Rendementsslag 

Voor bedrijven zijn een betere bereikbaarheid en efficiënter werken vaak de motivatie om communicatiesystemen aan te pakken. Hartsink: “Het doel is vrijwel altijd om anders te werken met een hoger rendement door de inzet van technische middelen. 

Klanten zeggen dat thuiswerken toch wel erg makkelijk is

Dat kan heel breed zijn: van reistijden verkorten, anders vergaderen tot efficiënter doorverbinden. Veel optimalisatie is te behalen in gedrag. Mensen voeren al jaren een bepaalde handeling uit zonder dat men weet of kijkt of deze efficiënt is.” Die aanpak resulteert volgens Hartsink in een hogere inzetbaarheid van Microsoft clouddiensten: “Bedrijven zorgen er tegelijkertijd voor dat ze medewerkers empoweren om anders te werken. Juist dat leidt tot een positieve ontwikkeling binnen organisaties”, denkt hij. ICT-managers kunnen nu veel beter laten zien wat de resultaten zijn van de nieuwe diensten voor hun afdeling. Zo ontstaat er betrokkenheid. Er is dus nog een wereld te winnen met de oplossingen van Microsoft.” 

Zekerheid en redundantie 

Communicativ heeft vooral klanten in het enterprise-segment. Dit type bedrijven vereist een hoge mate van veiligheid, zekerheid en redundantie in de communicatie. Dat moet volgens Hartsink worden geborgd en dat kan zijn bedrijf garanderen: “Teams heeft het afgelopen jaar enkele keren een storing van een half uur gehad door een update van een licentiedatabase of Active Directory. Dat kan natuurlijk voorkomen. Klanten met alleen de standaard SIP-trunks (Direct Routing) konden tijdelijk niet werken, maar vanuit ons volledig redundant platform en dubbel uitgevoerde verbindingen, heeft geen enkele van onze klanten problemen gehad met hun bereikbaarheid en uptime. En dat moet ook, want communicatie is essentieel voor zaken als klantcontactcenterdiensten, piket- en storingsdiensten.” 

Topmensen 

Uptime en bereikbaarheid garanderen, vraagt volgens Hartsink om ‘topmensen’ en die zijn altijd schaars. Specialisten met kennis van bereikbaarheids-vraagstukken van klanten in combinatie met techniek en het vermogen om dit uit te leggen. Klanten hebben immers veel behoefte aan kennis over nieuwe manieren van samenwerken en communicatie. Hartsink: “Dus moet je anders gaan denken en acteren als klanten vragen of we tienduizend medewerkers kunnen trainen zonder de wereld over te vliegen. Omdat we dit type vraag vaker kregen, hebben we anderhalf jaar geleden een videostudio met speciale apparatuur gebouwd waar we trainingen opnemen.” 

Kansen reseller-kanaal 

Dat bedrijven eager zijn om te leren, lijdt volgens Hartsink dus geen twijfel. Het coronavirus heeft voor veel bedrijven het zetje gegeven dat ze nodig hadden om over de drempel van thuiswerken te stappen: “Van klanten krijgen we te horen dat thuiswerken toch wel erg makkelijk is met Microsoft Teams en dat ze meer thuis kúnnen werken dan ze dachten. Klanten zien nu allerlei nieuwe communicatie- en samenwerkoplossingen. Maar ga die wel inbedden in je organisatie. Er komen misschien financieel zware tijden aan, maar we leven in een cruciale fase, dus maak als bedrijf nu echt keuzes voor de toekomst. Stel belangrijke beslissingen op het gebied van bijvoorbeeld security, compliance en privacy niet uit. Voor resellers en MSP’s geldt dat ze juist in deze tijd goed moeten gaan uitleggen wat hun toegevoegde waarde is voor de business van klanten. Er liggen enorme kansen voor het kanaal.” 

Teams biedt het kanaal enorme kansen

Meer weten over het ecosysteem rondom Microsoft Teams? Wie zijn de toonaangevende leveranciers? In welke categorieën? Wat is Teams eigenlijk? Wat zijn de trends en ontwikkelingen?

Download hier het complete E-paper inclusief de Top-100 lijst gratis!

Tags: Microsoft Teams

GerelateerdeBerichten

enreach

Enreach lanceert Mobile on Microsoft Teams in samenwerking met AudioCodes

2025/06/04

Microsoft haalt de pers

2025/05/19
Volgend bericht

Webinar: Accelerate to 2021 met Dean One

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon