• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

Telefonie of communicatie, het is een groot verschil

11-11-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Communicativ heeft zich in tien jaar onder leiding van oprichter en CEO Eric Hartsink ontwikkeld van platte technische migraties en telefonie-integraties tot een vooraanstaande speler in de markt van Microsoft-diensten. 

“Het gaat niet over telefonie, maar over communicatie. Dat kwartje moet nog vallen bij veel bedrijven.” Met die stevige woorden spreekt Eric Hartsink vrijuit Communicativ won het afgelopen jaar de Building your Surface Business Award. Microsoft geeft een partner deze onderscheiding voor de verkoopsuccessen, marketing, samenwerking met diens Surface-team en het promoten van de Surface Hub 2S. In 2018 stond Communicativ op het podium als Global Finalist Microsoft Intelligents Communications- partner, tijdens het jaarlijkse Microsoft Partner Event Inspire. Hartsink: “Waar anderen bezig zijn met de uitrol van telefonie, helpen wij bedrijven met de implementatie van communicatie die verandering brengt in hun gehele organisatie. Dat is een groot verschil en vereist een andere aanpak.” 

Sweet spot 

De sweet spot van Communicativ zijn bedrijven en organisaties met vijfhonderd tot vijfduizend medewerkers en meerdere vestigingen. Zo’n twintig procent van de klanten heeft meer dan vijfduizend medewerkers en een kleine vijftien procent zit in het zogenoemde MKB-segment. Daarbij is Hartsink wars van wat hij noemt, ‘like for like migraties’. Ofwel dezelfde functies van de oude omgeving één op één overzetten in een nieuwe omgeving, alsof de technologie tien jaar heeft stilgestaan. Hartsink: “Binnen elke organisatie die een migratie van hun communicatiesystemen uitvoert, is een efficiëntieslag te behalen.” 

Rendementsslag 

Voor bedrijven zijn een betere bereikbaarheid en efficiënter werken vaak de motivatie om communicatiesystemen aan te pakken. Hartsink: “Het doel is vrijwel altijd om anders te werken met een hoger rendement door de inzet van technische middelen. 

Klanten zeggen dat thuiswerken toch wel erg makkelijk is

Dat kan heel breed zijn: van reistijden verkorten, anders vergaderen tot efficiënter doorverbinden. Veel optimalisatie is te behalen in gedrag. Mensen voeren al jaren een bepaalde handeling uit zonder dat men weet of kijkt of deze efficiënt is.” Die aanpak resulteert volgens Hartsink in een hogere inzetbaarheid van Microsoft clouddiensten: “Bedrijven zorgen er tegelijkertijd voor dat ze medewerkers empoweren om anders te werken. Juist dat leidt tot een positieve ontwikkeling binnen organisaties”, denkt hij. ICT-managers kunnen nu veel beter laten zien wat de resultaten zijn van de nieuwe diensten voor hun afdeling. Zo ontstaat er betrokkenheid. Er is dus nog een wereld te winnen met de oplossingen van Microsoft.” 

Zekerheid en redundantie 

Communicativ heeft vooral klanten in het enterprise-segment. Dit type bedrijven vereist een hoge mate van veiligheid, zekerheid en redundantie in de communicatie. Dat moet volgens Hartsink worden geborgd en dat kan zijn bedrijf garanderen: “Teams heeft het afgelopen jaar enkele keren een storing van een half uur gehad door een update van een licentiedatabase of Active Directory. Dat kan natuurlijk voorkomen. Klanten met alleen de standaard SIP-trunks (Direct Routing) konden tijdelijk niet werken, maar vanuit ons volledig redundant platform en dubbel uitgevoerde verbindingen, heeft geen enkele van onze klanten problemen gehad met hun bereikbaarheid en uptime. En dat moet ook, want communicatie is essentieel voor zaken als klantcontactcenterdiensten, piket- en storingsdiensten.” 

Topmensen 

Uptime en bereikbaarheid garanderen, vraagt volgens Hartsink om ‘topmensen’ en die zijn altijd schaars. Specialisten met kennis van bereikbaarheids-vraagstukken van klanten in combinatie met techniek en het vermogen om dit uit te leggen. Klanten hebben immers veel behoefte aan kennis over nieuwe manieren van samenwerken en communicatie. Hartsink: “Dus moet je anders gaan denken en acteren als klanten vragen of we tienduizend medewerkers kunnen trainen zonder de wereld over te vliegen. Omdat we dit type vraag vaker kregen, hebben we anderhalf jaar geleden een videostudio met speciale apparatuur gebouwd waar we trainingen opnemen.” 

Kansen reseller-kanaal 

Dat bedrijven eager zijn om te leren, lijdt volgens Hartsink dus geen twijfel. Het coronavirus heeft voor veel bedrijven het zetje gegeven dat ze nodig hadden om over de drempel van thuiswerken te stappen: “Van klanten krijgen we te horen dat thuiswerken toch wel erg makkelijk is met Microsoft Teams en dat ze meer thuis kúnnen werken dan ze dachten. Klanten zien nu allerlei nieuwe communicatie- en samenwerkoplossingen. Maar ga die wel inbedden in je organisatie. Er komen misschien financieel zware tijden aan, maar we leven in een cruciale fase, dus maak als bedrijf nu echt keuzes voor de toekomst. Stel belangrijke beslissingen op het gebied van bijvoorbeeld security, compliance en privacy niet uit. Voor resellers en MSP’s geldt dat ze juist in deze tijd goed moeten gaan uitleggen wat hun toegevoegde waarde is voor de business van klanten. Er liggen enorme kansen voor het kanaal.” 

Teams biedt het kanaal enorme kansen

Meer weten over het ecosysteem rondom Microsoft Teams? Wie zijn de toonaangevende leveranciers? In welke categorieën? Wat is Teams eigenlijk? Wat zijn de trends en ontwikkelingen?

Download hier het complete E-paper inclusief de Top-100 lijst gratis!

Tags: Microsoft Teams

GerelateerdeBerichten

enreach

Enreach beschikbaar in Microsoft Operator Connect-programma

2022/10/07
enreach

Enreach gecertificeerd voor Microsoft Teams Operator Connect

2022/09/01
Volgend bericht

Webinar: Accelerate to 2021 met Dean One

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid