• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita C-IT community

Telco zonder eigen winkels – T-Mobile speelt met die gedachte

Bekende argumenten van voor- en tegenstanders

11-12-2024
winkelcentrum - winkels - shopping
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

T-Mobile in Amerika heeft recent aangegeven dat de bulk van de business binnen twee jaar uit het digitale kanaal moet komen en dat wordt opgevat als slecht nieuws voor de winkels. Het verhaal komt erg bekend voor want de voor- en tegenstanders van fysieke winkels bakkeleien hier al zeker tien jaar over.

Nederland

winkelcentrum - winkels - shoppingDat de achterliggende discussie over het nut van eigen winkels voor een telco al jaren speelt is iets dat ook in Nederland bestaat. De grote groene aanbieder heeft sinds het begin van deze eeuw al minstens drie keer een andere koers voor de winkels bekendgemaakt. Soms werd van alles in de etalage gezet, dan werd er weer bijgekocht of een nieuwe formule gelanceerd. De andere kleuren en merken hebben niet veel anders gedaan, men houdt elkaar ook wat dat betreft nauwlettend in de gaten.

Buitenland

Buiten Nederland zien we precies hetzelfde. ITchannelPRO heeft aandacht besteed aan de winkelformules van merken die ooit hier actief waren maar het elders nog lang hebben volgehouden. De trend in alle buurlanden is hetzelfde als hier: groei is voorbij en flagship stores kunnen als sneeuw voor de zon verdwijnen zodra er op de kosten gelet wordt.

In Amerika tikt de klok iets anders. T-Mobile, dat zich blijft positioneren als de uitdager met een afwijkende koers, wil misschien wel van alle winkels af. Dat staat met zoveel woorden te lezen in de publicaties rondom de laatste kwartaalcijfers. Het overgrote deel van alle klantcontacten moet uiterlijk 2028 via het digitale kanaal verlopen.

Einddatum

Een deel van de markt leest daarin de einddatum van het fysieke kanaal. Dat deel bestaat uit het personeel van de telco winkels en de verhuurders van de panden. Beiden zetten de hakken in het zand en geven redenen waarom een telco niet zonder winkels kan. Het zijn bekende en vooral zeer voorspelbare argumenten.

Onmisbaar?

Een argument dat opvalt is dat er veel complexe processen bij mobiel zijn en dat winkels daarom gewoon onmisbaar zijn. Dat verhaal bestaat al sinds de eerste mobiele telefoons. Sterker nog dat was er al toen de T-65 het enige legale toestel was.

Kijkend naar de Nederlandse situatie valt het nodige op die geschetste onmisbaarheid af te dingen. Klanten hier willen het liefst niet de deur uit om iets banaals als een simkaart te laten activeren of adreswijziging door te geven. Zou dat in Amerika, het land waar bijna alles bezorgd kan worden, echt anders zijn?

Digi België

En terwijl de lezer nog nadenkt over die vraag is er nog meer telco nieuws. Vandaag, woensdag 11 december, start Digi als vierde telcomoperator in België. Zou deze lean-and-mean telco ook een sliert van eigen winkels overwegen?

Tags: retailtelefonietrend

GerelateerdeBerichten

Chinese online gigant JD.com wil MediaMarkt kopen

2025/07/25

Afscheidsinterview Micha Cohen en Arthur van den Ende

2025/07/17
Volgend bericht
Capestone OC

Capestone, onderdeel van OptConnect, neemt Next Era over

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more

European Resilience Summit – Berlin

18-09-2025 @ 09:00 , more

Regional Development Roundtable on Limburg’s Digital Infrastructure

04-09-2025 - 17:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Creating4U.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Creating4U.nl.