• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 ERSDH ESR-1144x350

Speakup lanceert rapportage-oplossing voor optimaliseren bereikbaarheid bedrijven

17-12-2019
speakup-lanceert-rapportage-oplossing-voor-optimaliseren-bereikbaarheid-bedrijven
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Speakup heeft Speakup Reporting gelanceerd waarmee bedrijven hun bereikbaarheid kunnen optimaliseren. De nieuwe dienst van de telecomoperator werkt op het eigen communicatieplatform Compass en geeft klanten snel en makkelijk inzicht in de telefoniestromen van hun organisatie. De tool is beschikbaar via partners van Speakup die nu een vernieuwde dienst hebben waarmee ze nog meer toegevoegde waarde creëren richting zakelijke klanten.

Het nieuwe Speakup Reporting geeft bedrijven beter overzicht en sneller inzage in de telefoniestromen van hun organisatie. Managers en supervisors van servicedesks of klant contact centers hebben snel inzage in de trends in het telefoonverkeer van een bepaalde periode en kunnen inzoomen op afdelingen, groepen en personen. Zo kan de organisatie anticiperen op telefoniestromen en de bereikbaarheid verbeteren.

Deze vorm van fijnmazige rapportage over telefonieverkeer was voorheen niet beschikbaar voor bedrijven. “De presentatie van de informatie is dynamisch, modern en intuïtief”, zegt technisch consultant Jan Roks van Speakup, die ook product owner is van Speakup Reporting. “Klanten kunnen de informatie selecteren die zij relevant vinden. Dat kan data zijn van één wachtrij of van twee of alle wachtrijen tegelijkertijd. Ook kunnen ze inzoomen op een bepaalde dag of periode. Verder is er een heat map die zwaartepunten in de telefoniestromen van een dag of week accentueert.”

Veel klantcontact

Speakup Reporting is volgens Roks erg geschikt voor bedrijven met veel klantcontact of organisaties met een servicedesk of klant contact center die de wachtrijen beter willen managen. Veel van dit type bedrijven werken nu wel met zogenaamde wall displays die de actuele status van inkomende oproepen tonen. “Een nadeel hiervan is dat de informatie op die displays vluchtig is”, zegt Roks. “Deze displays geven een momentopname. Bedrijven willen ook graag analyseren hoe de telefonie van hun organisatie er over een langere periode uitziet. Dat kan met Speakup Reporting. Zo kunnen ze hun bereikbaarheid nu eenvoudig verbeteren door bijvoorbeeld de bezetting van een call center,  servicedesk of klant contact center op drukke tijden te verhogen. Steeds meer bedrijven willen dat. Dat geldt inmiddels niet alleen voor grote organisaties maar steeds vaker ook voor MKB-bedrijven.”

Beschikbaarheid

Speakup Reporting is per direct beschikbaar via partners van Speakup in een basisversie en een uitgebreide versie (werkboek). De tool werkt uiteraard voor de abonnementen en contracten op de vaste telefonielijnen van Speakup en ook in combinatie met de vast-mobiele (VAMO) diensten op het communicatieplatform Compass van Speakup. De mobiele aansluitingen met losse SIM-kaarten kunnen niet worden geanalyseerd.

Kansen voor partners

Partners kunnen de tool vanaf deze maand als kant-en-klare-oplossing bestellen via de servicedesk. Op termijn wordt de tool ook beschikbaar via de partnerportal van Speakup. “Speakup Reporting biedt nieuwe kansen voor partners van Speakup”, zegt Roks. “Partners hebben een mooie upsell in handen voor hun klanten die nu telefonie of VAMO afnemen op Compass. Omgekeerd kunnen ze bedrijven die alleen mobiel afnemen, nu ook telefonie, VAMO en Reporting aanbieden. Maar het krachtigste is misschien wel dat partners vooral extra toegevoegde waarde kunnen bieden op de Speakup-diensten die zij aan klanten verkopen.”

Regelgeving

Speakup Reporting voldoet uiteraard aan alle regelgeving op het gebied van beveiliging, privacy en dataopslag. Alle data die de tool gebruikt, is drie maanden lang beschikbaar en zichtbaar voor klanten. Kwesties rond privacy en security van klantgegevens passen in de bestaande verwerkingsoverkomsten van Speakup met partners en klanten.

Tags: servicedesk

GerelateerdeBerichten

Geen content beschikbaar
Volgend bericht
crayon-benelux-benoemt-ronald-hoeijenbos-tot-nieuwe-ceo

Crayon Benelux benoemt Ronald Hoeijenbos tot nieuwe CEO

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

ArrowFest 2025

02-10-2025 - 22:00

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon