• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Simyo afgestoft omdat MVNO marges zoveel beter zijn?

Na 8 jaar weer tot leven gewekt

27-08-2024
Simyo-sim-DE-3788555866_7938657124_b-3914440754
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Naast alle berichten die inhaakten op GamesCon was er nog een melding in Duitsland over Simyo die opviel. Dat merk kennen we ook in Nederland, maar bij de buren was het schijnbaar uitgefaseerd maar wordt nu weer gereactiveerd.

Simyo-sim-DE-3788555866_7938657124_b-3914440754Simyo, dat kennen we in Nederland als een merk uit de koker van KPN. In Duitsland zat het ooit in een grijs verleden van E-Plus, dat zoals bekend verkocht moest worden. Die telco kwam bij Telefónica en dat vond schijnbaar dat de 100+ MNVO’s op de Duitse markt wel genoeg was. Het licht ging uit voor Simyo.

Mobilezone

Nu vele jaren later sluit O2-Telefónica Deutschland, zoals het bedrijf ondertussen heet, een deal met Mobilezone. Dat is gevestigd in Zwitserland, maar realiseert 72 procent van de omzet in Duitsland. De Zwitserse thuismarkt is goed voor de overige 28 procent. Naast de tikken en data verkoopt Mobilzone ook devices voor mobiel gebruik.

Mobilezone is dus al een MNVO. Het is met High-Mobile actief op de Duitse markt. Dat merk had eind H1-2024 171.000 betalende klanten. Daarnaast verkoopt het via de eigen (online) kanalen prepaid en postpaid van derden, internet en tv toegang. Daarvoor zijn 400 medewerkers nodig.

Schijnbaar ziet men doelgroepen of segmenten die met die merken niet bediend kunnen worden. Simyo moet daar het verschil gaan uitmaken.

Tot leven wekken

Een nieuw merk in de markt zetten is een behoorlijke operatie. Een merk weer tot leven wekken dat sinds 2016 niet meer bestond (link) zal niet veel makkelijker zijn. Daarbij was Simyo voorheen in Duitsland niet het beste of goedkoopste merk.

Menig marketeer met kennis van de mobiele markt zal verbaasd gereageerd hebben op de herlancering van Simyo en gezocht hebben naar een verklaring. Misschien staat die verstopt in het halfjaarverslag (PDF). Daar staat dat de MNVO omzet met 30 procent is toegenomen, terwijl de groei van het aantal afgesloten contracten voor de diensten van derden een plus van “slechts” 10 procent bedraagt.

Is de marge die een MVNO dan zoveel interessanter dan de vergoeding op het verkopen van nieuwe contracten en verlengingen van derden? En zo ja, is dat ook in Nederland het geval of is dit weer een voorbeeld van twee totaal verschillende markten?

Tags: marketingmvno

GerelateerdeBerichten

CvdM-logo

ITchannelPRO wijst op regels voor influencers

2025/07/08
SPRKL-Marketing-Dominique-4

Waarom marketing geen soft skill is (maar keiharde business)

2025/06/27
Volgend bericht
NLconnect Breeduit Jaarcongres 2024 -400

NLconnect organiseert jaarcongres over duurzame digitalisering

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon