• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Resultaten jaarlijkse klanttevredenheidsenquête Snom

Wat partners willen

29-03-2023
Mark_Wiegleb_snom
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

In de jaarlijkse enquête onder meer dan 4.000 resellers, interop-partners en distributeurs bevestigde de overgrote meerderheid van de respondenten de betrouwbaarheid van de fabrikant als een van de belangrijkste pijlers voor de relatie. Wat wil een partner?

Mark_Wiegleb_snomIn november 2022 hield Snom opnieuw de jaarlijkse klanttevredenheidsenquête onder haar partners. Daaronder bevinden zich groothandels en resellers en interop- en projectpartners van over de hele wereld die regelmatig met Snom samenwerken. Al sinds 2012 ondervraagt Snom regelmatig haar klanten over de kernthema’s, zoals concurrentie, technologie en innovatie, imago en ondersteuning. Met de resultaten kan Snom de eigen waardering bij haar partners in vergelijking met de concurrentie vaststellen, maar ook haar product- en distributiestrategie aanpassen aan de daadwerkelijke verwachtingen van dealers. Maar liefst 862 vragenlijsten werden dit jaar volledig beantwoord en verwerkt. De hoogste response kreeg Snom in de landen waar het lokale verkoopkantoren heeft en in de regio’s die Snom bedient via een solide distributienetwerk.

“Trustworthy”: Snom maakt beloften waar

De absolute eerlijkheid van de respondenten is van grote waarde voor Snom: “We voelen de serieuze interesse van partners om ons te ondersteunen met hun antwoorden. Het verdoezelen van feiten helpt hen niet”, bevestigt Mark Wiegleb, Head of Customer Success. “Toch blijft het lastig het iedereen naar de zin te maken, er zijn vaak tegenstelde belangen.”

De beoordeling van de producten van Snom viel dit jaar bijzonder goed uit. De 10 polulairste IP-apparaten, werden gewaardeerd met een 8,5 (7,4 gemiddeld onder concurrenten). Doorslaggevend waren daarbij de betrouwbaarheid, de product- en audiokwaliteit, de veelzijdigheid en het gebruiksgemak.

Op het thema Ondersteuning bleek de vriendelijkheid van het team het grote pluspunt van Snom te zijn. Hier behaalde Nederland met een 9,3 een absoluut topresultaat. Ook de competentie en het vermogen om problemen op te lossen en de afhandeling van tickets en RMA’s, scoorden hoog: 8,7 punten – tegen 6,4 onder concurrenten.

Interessant is dat deze beoordeling samenvalt met die voor de kwaliteit van de distributie. Het verkoopnetwerk is niet alleen het meest vriendelijke (9,1 in Nederland), maar ook competent en betrouwbaar: distributie houdt zich met Snom aan haar beloften. Wereldwijd werd een score van 8,5 (9,1 in Nederland) toegekend in vergelijking met 6,9 voor de concurrenten.

Deelnemers werd ook gevraagd naar de commerciële relevantie van enkele zaken die kenmerkend zijn aan Snom: hier gaven de partners de productontwikkeling in Duitsland 8,2 punten en de betrouwbaarheid van de fabrikant 8,7 punten (in Nederland 8,8.)

Conclusies

“Hoewel onze partners van nature dicht bij ons staan, was de beoordeling in 2022 zeer positief voor Snom”, legt Mark Wiegleb uit. “Ook de vergelijking met de concurrentie versterkt ons in onze visie om de marktontwikkeling van de regio’s te bevorderen door de inzet van lokale teams en contactpersonen. Eén ding is voor de partners waarschijnlijk het belangrijkst: onze betrouwbaarheid, ons vermogen en onze wil om marktgericht te handelen en de activiteiten van de reseller te ondersteunen bij hun projeten.”

Voor dealers is daarbij de kwaliteit van de producten net zo belangrijk als de leveringscapaciteit – een gigantisch thema in in de laatste jaren. Het hele jaar door, met uitzondering van ongeveer 3,5% van zijn portfolio van bijna 200 producten, heeft Snom voortdurend op betrouwbare wijze kunnen leveren dankzij geavanceerde inkoop- en transportstrategieën – een groot pluspunt voor de reseller en zijn klant.

Hetzelfde geldt voor een stabiel prijsbeleid en effectieve ondersteuning, zowel commercieel als technisch. Partners verwachten een open communicatie en een partnerprogramma dat de loyaliteit en motivatie van dealers concreet versterkt. Al deze diensten en ondersteuning die een fabrikant zijn verkooppartners biedt zijn volgens dealers onmisbare elementen voor het opbouwen van een succesvolle en langdurige relatie.

“We zijn erg blij dat onze inspanningen om onze partners zo goed mogelijk te ondersteunen erkend en positief beoordeeld zijn”, sluit Mark Wiegleb af. “We staan er bekend om dat we op niet op onze lauweren rusten: we blijven ons ontwikkelen voor onze partners en proberen om als beste te voldoen aan hun verwachtingen.”

Tags: DECTresellertelecomtelefonie

GerelateerdeBerichten

Telecom roept op tot samenwerking bij Defensie-oefeningen die radiosignalen verstoren

2025/07/23

Afscheidsinterview Micha Cohen en Arthur van den Ende

2025/07/17
Volgend bericht
IMPACT 1000

Minder vermoeide hersenen met de EPOS IMPACT 1000

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon