• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

ICP #3 - doe je mee ICP3 - WIFI 1144x350 Xelion Circulaire IT ITchannelPRO-2023-02 ODM_Topbanner_SLB_1144x350_ICP ICT_Zorg_Xelion

Resultaten jaarlijkse klanttevredenheidsenquête Snom

Wat partners willen

29-03-2023
Mark_Wiegleb_snom
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

In de jaarlijkse enquête onder meer dan 4.000 resellers, interop-partners en distributeurs bevestigde de overgrote meerderheid van de respondenten de betrouwbaarheid van de fabrikant als een van de belangrijkste pijlers voor de relatie. Wat wil een partner?

Mark_Wiegleb_snomIn november 2022 hield Snom opnieuw de jaarlijkse klanttevredenheidsenquête onder haar partners. Daaronder bevinden zich groothandels en resellers en interop- en projectpartners van over de hele wereld die regelmatig met Snom samenwerken. Al sinds 2012 ondervraagt Snom regelmatig haar klanten over de kernthema’s, zoals concurrentie, technologie en innovatie, imago en ondersteuning. Met de resultaten kan Snom de eigen waardering bij haar partners in vergelijking met de concurrentie vaststellen, maar ook haar product- en distributiestrategie aanpassen aan de daadwerkelijke verwachtingen van dealers. Maar liefst 862 vragenlijsten werden dit jaar volledig beantwoord en verwerkt. De hoogste response kreeg Snom in de landen waar het lokale verkoopkantoren heeft en in de regio’s die Snom bedient via een solide distributienetwerk.

“Trustworthy”: Snom maakt beloften waar

De absolute eerlijkheid van de respondenten is van grote waarde voor Snom: “We voelen de serieuze interesse van partners om ons te ondersteunen met hun antwoorden. Het verdoezelen van feiten helpt hen niet”, bevestigt Mark Wiegleb, Head of Customer Success. “Toch blijft het lastig het iedereen naar de zin te maken, er zijn vaak tegenstelde belangen.”

De beoordeling van de producten van Snom viel dit jaar bijzonder goed uit. De 10 polulairste IP-apparaten, werden gewaardeerd met een 8,5 (7,4 gemiddeld onder concurrenten). Doorslaggevend waren daarbij de betrouwbaarheid, de product- en audiokwaliteit, de veelzijdigheid en het gebruiksgemak.

Op het thema Ondersteuning bleek de vriendelijkheid van het team het grote pluspunt van Snom te zijn. Hier behaalde Nederland met een 9,3 een absoluut topresultaat. Ook de competentie en het vermogen om problemen op te lossen en de afhandeling van tickets en RMA’s, scoorden hoog: 8,7 punten – tegen 6,4 onder concurrenten.

Interessant is dat deze beoordeling samenvalt met die voor de kwaliteit van de distributie. Het verkoopnetwerk is niet alleen het meest vriendelijke (9,1 in Nederland), maar ook competent en betrouwbaar: distributie houdt zich met Snom aan haar beloften. Wereldwijd werd een score van 8,5 (9,1 in Nederland) toegekend in vergelijking met 6,9 voor de concurrenten.

Deelnemers werd ook gevraagd naar de commerciële relevantie van enkele zaken die kenmerkend zijn aan Snom: hier gaven de partners de productontwikkeling in Duitsland 8,2 punten en de betrouwbaarheid van de fabrikant 8,7 punten (in Nederland 8,8.)

Conclusies

“Hoewel onze partners van nature dicht bij ons staan, was de beoordeling in 2022 zeer positief voor Snom”, legt Mark Wiegleb uit. “Ook de vergelijking met de concurrentie versterkt ons in onze visie om de marktontwikkeling van de regio’s te bevorderen door de inzet van lokale teams en contactpersonen. Eén ding is voor de partners waarschijnlijk het belangrijkst: onze betrouwbaarheid, ons vermogen en onze wil om marktgericht te handelen en de activiteiten van de reseller te ondersteunen bij hun projeten.”

Voor dealers is daarbij de kwaliteit van de producten net zo belangrijk als de leveringscapaciteit – een gigantisch thema in in de laatste jaren. Het hele jaar door, met uitzondering van ongeveer 3,5% van zijn portfolio van bijna 200 producten, heeft Snom voortdurend op betrouwbare wijze kunnen leveren dankzij geavanceerde inkoop- en transportstrategieën – een groot pluspunt voor de reseller en zijn klant.

Hetzelfde geldt voor een stabiel prijsbeleid en effectieve ondersteuning, zowel commercieel als technisch. Partners verwachten een open communicatie en een partnerprogramma dat de loyaliteit en motivatie van dealers concreet versterkt. Al deze diensten en ondersteuning die een fabrikant zijn verkooppartners biedt zijn volgens dealers onmisbare elementen voor het opbouwen van een succesvolle en langdurige relatie.

“We zijn erg blij dat onze inspanningen om onze partners zo goed mogelijk te ondersteunen erkend en positief beoordeeld zijn”, sluit Mark Wiegleb af. “We staan er bekend om dat we op niet op onze lauweren rusten: we blijven ons ontwikkelen voor onze partners en proberen om als beste te voldoen aan hun verwachtingen.”

Tags: DECTResellertelecomtelefonie

GerelateerdeBerichten

ACM

ACM controleert nieuwe regels doorschakeldiensten

2023/05/26
Richard-Pocos

Sewan Groupe nieuwe eigenaar Pocos

2023/05/11
Volgend bericht
IMPACT 1000

Minder vermoeide hersenen met de EPOS IMPACT 1000

Uitgelichte Vacatures

Telemos ICT Solutions Group-400

Vacature: (Junior) Field Service Engineer

door Rashid Niamat
26-05-2023
0

enreach

Enreach zoekt Communications Manager

door Rashid Niamat
12-05-2023
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
12-05-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

NLdigital Strandborrel

14-06-2023 - 19:00

Save the Date – Xelion Partnerevent 2023

21-09-2023 - 18:00

Synology Solution Day in Amsterdam

08-06-2023 - 16:00

Remote Working Summit 2023

19-06-2023 - 17:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid