Moderne UCaaS-platforms zijn rijk uitgerust met features, maar integreren vaak alleen met eigen applicaties. Het UCaaS-platform UNIVERGE BLUE van NEC is echter een volledig open ecosysteem en integreert wel met software van derden. ITchannelPRO sprak met Array Business Solutions en Red Cactus die als technologiepartners van NEC profiteren van die openheid.
Smart Call Director van Array Business Solutions
Recent ontwikkelde Array een Microsoft Teams-app voor UNIVERGE BLUE met de naam Smart Call Director die als app beschikbaar is met een Microsoft Office 365-licentie, vertelt eigenaar Ron Elling. “Klanten willen aan de voorkant met Teams werken, maar gebruiken UNIVERGE BLUE omdat dit platform rijk is aan telefoniefeatures.”
De Smart Call Director is een oplossing om gebruikers van UNIVERGE BLUE in combinatie met Microsoft Teams die zo de mogelijkheid hebben om huntgroepen eenvoudig en direct vanuit een Teams-client in- en uit te kunnen schakelen. Dit kan op desktops en mobiele devices. Ook kunnen ze een eigen Call-ID instellen, geagendeerde huntgroepen schakelen (piketdiensten) en koppelen aan het telefoonboek met agenda om slim te kunnen doorverbinden. Optioneel is er een beveiliging die voorkomt dat de laatste gebruiker in de groep kan uitloggen omdat een organisatie of afdeling anders onbereikbaar is.
Ron: “Bij Array vinden we het belangrijk om te luisteren naar business partners en de behoefte van klanten van UNIVERGE BLUE. Op basis daarvan maken we de gewenste aanvullende functionaliteit beschikbaar.”
Bubble van Red Cactus
Bubble toont direct alle klantgegevens bij telefonische oproepen op het UNIVERGE BLUE-platform. De applicatie wordt door de resellers geconfigureerd met de gewenste gebruikersprofielen en vervolgens gepusht naar iedere medewerker. Bubble is dan direct operationeel. Walter: “In de markt zien we dat klanten verwachten dat een CRM-integratie standaard wordt aangeboden binnen een UCaaS oplossing.”
De toegevoegde waarde van UNIVERGE BLUE is volgens Walter het open karakter, zodat IT-resellers zich kunnen onderscheiden. “Er is veel concurrentie in de markten voor telefonie en UCaaS en differentiëren is moeilijk. Een CRM-koppeling als Bubble biedt meer efficiëntie voor eindklanten maar ook toegevoegde waarde voor partners. Dat is win-win. Resellers hebben zo een lock-in die voorkomt dat klanten overstappen. Des te meer diensten je eindklanten biedt, des te minder snel ze vertrekken. Bubble is de schakel in een totaalpakket. Het maakt niet uit welke CRM je gebruikt, Bubble kan het koppelen.”
Meer weten over de integratiemogelijkheden van UNIVERGE BLUE? Zoek dan contact met Ronald Schapendonk via 035 808 03 65 of mail naar ubluehelp@emea.nec.com.
(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine #03)