• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Partnermanager Thijs van den Ende over Xelion 8

’Nieuwe release vereenvoudigt sales- en beheerproces’

11-10-2021
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Xelion staat met de release van Xelion 8 volgens partnermanager Thijs van den Ende aan de vooravond van een spannende periode. De jongste versie van het UC- en communicatieplatform is in september goed ontvangen door partners. “Met de feedback van partners en klanten hebben we het sales- en beheerproces vereenvoudigd. Daar gaan ze van profiteren.”

Het gaat Xelion voor de wind. Het Delftse bedrijf bestaat inmiddels alweer bijna twaalf jaar en ziet zichzelf als een van de leidende aanbieders van zakelijke VoIP- en UC-diensten in Nederland. Xelion werkt met ruim 400 tevreden partners die de dienstverlening van Xelion verkopen. Het bedrijf heeft 45 medewerkers inclusief eigen ontwikkelaars en vestigingen of vertegenwoordigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Denemarken en het VK. Verdere internationale expansie staat op de agenda. Om partners beter te ondersteunen, is recent een nieuwe technical sales consultant aangenomen. Hij is de schakel tussen sales en Research & Development en helpt strategische partners hun leven makkelijker te maken.

Xelion heeft geen directe klanten en dat wil Thijs graag zo houden. “Ons partnernetwerk is het belangrijkste wat we hebben. Er is dus geen sprake van dat we klanten direct gaan benaderen. Sterker nog, we zouden het niet eens kunnen en er mensen voor moeten aannemen. Partners hoeven daar dus zeker niet bang voor te zijn en dat weten ze. Onze organisatie is volledig ingericht op het ontwikkelen van een goed product, want ons doel is om partners te helpen hun leven makkelijk te maken.”

Xelion 8

De lancering van Xelion 8 in Inn-Style in Maarssen voor de partners was volgens Thijs een groot succes. De positieve ontvangst bewijst volgens hem niet alleen de loyaliteit van de partners maar vooral de wederkerigheid. Xelion gaat er prat op steeds te willen leren van partners. “Release 8 is voor een deel ontwikkeld met de feedback van de partners en klanten”, aldus Van den Ende. “Het is goed dat ze ons die feedback geven, want ze zijn erbij betrokken. “Resellers staan midden in de markt en ze horen en weten wat eindklanten willen. Door hun input te verwerken, geven we partners bovendien de kans te groeien met onze dienstverlening. Daar worden we allemaal beter van. En eerlijk is eerlijk, Xelion 7 was goed en mooi, maar er waren natuurlijk wel verbeteringen nodig. We hebben dus geluisterd naar het kanaal en hebben nu een product waarmee we het grootste deel van de markt heel goed bedienen voor een heel scherpe prijs.”

Xelion 8 heeft diverse nieuwe functies, maar volgens Thijs zijn die niet het belangrijkst. “We kunnen wel allerlei functies toevoegen, maar een reseller heeft daar weinig aan als die heel lastig zijn te beheren en configureren. Het belangrijkste is dat partners de diensten makkelijk kunnen uitrollen en upsellen. Ze verkopen het gemak van communicatie. Xelion 8 is stabiel, heeft een duidelijke user interface, goede gebruikerservaring en een moderne look & feel. Het platform moet niet meer kunnen dan mensen willen en kunnen gebruiken. Anders zitten al die features hen in de weg.”

Mobile first

Over features gesproken. In het gesprek komt ook het onvermijdelijke onderwerp van ‘het nieuwe normaal’ aan bod. Sinds de coronapandemie werken medewerkers massaal op afstand en thuis. Dat hebben ze bij Xelion gemerkt. In de eerste maand van de lockdown vorig jaar waren er maar liefst 5.000 downloads van de Xelion-app. De app is een vertaling van de softclient en hiermee kunnen klanten dus mobile first bellen. “Voor de coronapandemie was er geen noodzaak om ambulant te worden. Nu is die noodzaak er wel en dat verklaart de piek in de download van de app. Xelion heeft weliswaar al zeven jaar een native app waarmee telefonie overal ter wereld kan worden afgehandeld. Die hybride oplossing werkt net zo mooi met een vast of mobiel toestel als met een laptop. In de huidige release van Xelion 8 is die app ook verbeterd. Hij is nu krachtiger en gebruiksvriendelijker. Na verificatie kunnen medewerkers inloggen en bellen alsof ze op kantoor zijn. Hoe makkelijk is dat.”

Een druk jaar

Alles in ogenschouw nemend, voorziet Thijs een ‘heel druk jaar’ voor Xelion. Hij spreekt als partnermanager veel met partners en weet dat ze erg enthousiast zijn over het nieuwe portfolio. “Natuurlijk zijn we in beginsel een UC-systeem. Het is telefonie met communicatietools en het geheel werkt goed. Maar het is voor klanten vooral een product waarmee medewerkers makkelijker en effectiever werken. Dat is hun perceptie en waardering van het product. Daarom is klanttevredenheid het belangrijkste wat er is. Het is aan ons om resellers te ontzorgen zodat zij kunnen upsellen en cross-sellen tegen de beste marges. Zo krijgen klanten wat zij willen.”

Service is voor Thijs het sleutelwoord. “Met goede service bereik je meer dan met een inwisselbaar product. Als een bedrijf een RFP uitschrijft, moeten wij uitleggen waarom Xelion een goed idee is”, zegt hij stellig. “Daarom investeren we veel tijd in het zaaien. We zijn niet te beroerd om mee te gaan met partners en een demo te geven aan een klant. In het VK winnen we 80 procent van al deze door ons gegeven demo’s, want ons platform maakt communicatie gemakkelijk voor klanten. En als wij een deal winnen, kan de partner de oplossingen installeren en opleveren. Vervolgens is het aan de klant om te gaan shoppen in de online Marketplace.”

Beheertaken wegnemen

Daarom ligt de focus van Xelion 8 op het ontzorgen van partners door het wegnemen van belemmeringen in de dienstverlening en beheertaken. “Het onderhoud en de support is eenvoudiger voor partners. Ze hoeven niet meer te trainen, want we hebben een wizard gebouwd. Partners hoeven ook zelf geen updates meer te doen, want die doet het platform nu automatisch. Voorheen moesten ze zelf updaten, installeren en het systeem opnieuw opstarten. Nu worden updates gemeld aan klanten en dat is het. Als reseller wil je niet steeds patches draaien”, zegt Thijs. “En de nieuwe parkmanager voor het serverbeheer gaat hen heel veel tijd schelen. Met de order configurator kunnen ze zonder verstand van telecomzaken eenvoudig een centrale inrichten. In de Marketplace kunnen partners en klanten steeds meer applicaties downloaden en installeren. Er zijn nu ruim 80 zakelijke pakketten die allemaal zijn getest, gecertificeerd en gedebugd.”

“Een reseller moet zich met zoveel dingen bezighouden”, vervolgt Thijs. “Cursussen volgen, kennis bijwerken, systemen updaten. Als wij hen daarbij kunnen helpen, doen we dat graag. Xelion 8 biedt met dit type diensten veel tijdwinst en daarmee voordeel voor het mkb. Samen zorgen we ervoor dat resellers een goede betrouwbare dienst kunnen leveren die eenvoudig is te gebruiken. Dan blijven klanten jarenlang bij je.”

 

Ben jij ook IT- of telecomreseller en wil je alles weten over Xelion 8? Bel dan contact gerust met Thijs van den Ende via 015 763 0766 of mail naar thijs.van.den.ende@xelion.com.

 

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3)

Tags: ITchannelPRO MagazineUCVoIP

GerelateerdeBerichten

yeastar_logo

Update voor het Yeastar P-Series-telefoonsysteem

2025/07/29
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht

Wat is het verhaal achter de sterke groei van aantal supply chain attacks

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon