• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT 2023Gamma copaco gamma-copaco-teams

Partnermanager Thijs van den Ende over Xelion 8

’Nieuwe release vereenvoudigt sales- en beheerproces’

11-10-2021
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Xelion staat met de release van Xelion 8 volgens partnermanager Thijs van den Ende aan de vooravond van een spannende periode. De jongste versie van het UC- en communicatieplatform is in september goed ontvangen door partners. “Met de feedback van partners en klanten hebben we het sales- en beheerproces vereenvoudigd. Daar gaan ze van profiteren.”

Het gaat Xelion voor de wind. Het Delftse bedrijf bestaat inmiddels alweer bijna twaalf jaar en ziet zichzelf als een van de leidende aanbieders van zakelijke VoIP- en UC-diensten in Nederland. Xelion werkt met ruim 400 tevreden partners die de dienstverlening van Xelion verkopen. Het bedrijf heeft 45 medewerkers inclusief eigen ontwikkelaars en vestigingen of vertegenwoordigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Denemarken en het VK. Verdere internationale expansie staat op de agenda. Om partners beter te ondersteunen, is recent een nieuwe technical sales consultant aangenomen. Hij is de schakel tussen sales en Research & Development en helpt strategische partners hun leven makkelijker te maken.

Xelion heeft geen directe klanten en dat wil Thijs graag zo houden. “Ons partnernetwerk is het belangrijkste wat we hebben. Er is dus geen sprake van dat we klanten direct gaan benaderen. Sterker nog, we zouden het niet eens kunnen en er mensen voor moeten aannemen. Partners hoeven daar dus zeker niet bang voor te zijn en dat weten ze. Onze organisatie is volledig ingericht op het ontwikkelen van een goed product, want ons doel is om partners te helpen hun leven makkelijk te maken.”

Xelion 8

De lancering van Xelion 8 in Inn-Style in Maarssen voor de partners was volgens Thijs een groot succes. De positieve ontvangst bewijst volgens hem niet alleen de loyaliteit van de partners maar vooral de wederkerigheid. Xelion gaat er prat op steeds te willen leren van partners. “Release 8 is voor een deel ontwikkeld met de feedback van de partners en klanten”, aldus Van den Ende. “Het is goed dat ze ons die feedback geven, want ze zijn erbij betrokken. “Resellers staan midden in de markt en ze horen en weten wat eindklanten willen. Door hun input te verwerken, geven we partners bovendien de kans te groeien met onze dienstverlening. Daar worden we allemaal beter van. En eerlijk is eerlijk, Xelion 7 was goed en mooi, maar er waren natuurlijk wel verbeteringen nodig. We hebben dus geluisterd naar het kanaal en hebben nu een product waarmee we het grootste deel van de markt heel goed bedienen voor een heel scherpe prijs.”

Xelion 8 heeft diverse nieuwe functies, maar volgens Thijs zijn die niet het belangrijkst. “We kunnen wel allerlei functies toevoegen, maar een reseller heeft daar weinig aan als die heel lastig zijn te beheren en configureren. Het belangrijkste is dat partners de diensten makkelijk kunnen uitrollen en upsellen. Ze verkopen het gemak van communicatie. Xelion 8 is stabiel, heeft een duidelijke user interface, goede gebruikerservaring en een moderne look & feel. Het platform moet niet meer kunnen dan mensen willen en kunnen gebruiken. Anders zitten al die features hen in de weg.”

Mobile first

Over features gesproken. In het gesprek komt ook het onvermijdelijke onderwerp van ‘het nieuwe normaal’ aan bod. Sinds de coronapandemie werken medewerkers massaal op afstand en thuis. Dat hebben ze bij Xelion gemerkt. In de eerste maand van de lockdown vorig jaar waren er maar liefst 5.000 downloads van de Xelion-app. De app is een vertaling van de softclient en hiermee kunnen klanten dus mobile first bellen. “Voor de coronapandemie was er geen noodzaak om ambulant te worden. Nu is die noodzaak er wel en dat verklaart de piek in de download van de app. Xelion heeft weliswaar al zeven jaar een native app waarmee telefonie overal ter wereld kan worden afgehandeld. Die hybride oplossing werkt net zo mooi met een vast of mobiel toestel als met een laptop. In de huidige release van Xelion 8 is die app ook verbeterd. Hij is nu krachtiger en gebruiksvriendelijker. Na verificatie kunnen medewerkers inloggen en bellen alsof ze op kantoor zijn. Hoe makkelijk is dat.”

Een druk jaar

Alles in ogenschouw nemend, voorziet Thijs een ‘heel druk jaar’ voor Xelion. Hij spreekt als partnermanager veel met partners en weet dat ze erg enthousiast zijn over het nieuwe portfolio. “Natuurlijk zijn we in beginsel een UC-systeem. Het is telefonie met communicatietools en het geheel werkt goed. Maar het is voor klanten vooral een product waarmee medewerkers makkelijker en effectiever werken. Dat is hun perceptie en waardering van het product. Daarom is klanttevredenheid het belangrijkste wat er is. Het is aan ons om resellers te ontzorgen zodat zij kunnen upsellen en cross-sellen tegen de beste marges. Zo krijgen klanten wat zij willen.”

Service is voor Thijs het sleutelwoord. “Met goede service bereik je meer dan met een inwisselbaar product. Als een bedrijf een RFP uitschrijft, moeten wij uitleggen waarom Xelion een goed idee is”, zegt hij stellig. “Daarom investeren we veel tijd in het zaaien. We zijn niet te beroerd om mee te gaan met partners en een demo te geven aan een klant. In het VK winnen we 80 procent van al deze door ons gegeven demo’s, want ons platform maakt communicatie gemakkelijk voor klanten. En als wij een deal winnen, kan de partner de oplossingen installeren en opleveren. Vervolgens is het aan de klant om te gaan shoppen in de online Marketplace.”

Beheertaken wegnemen

Daarom ligt de focus van Xelion 8 op het ontzorgen van partners door het wegnemen van belemmeringen in de dienstverlening en beheertaken. “Het onderhoud en de support is eenvoudiger voor partners. Ze hoeven niet meer te trainen, want we hebben een wizard gebouwd. Partners hoeven ook zelf geen updates meer te doen, want die doet het platform nu automatisch. Voorheen moesten ze zelf updaten, installeren en het systeem opnieuw opstarten. Nu worden updates gemeld aan klanten en dat is het. Als reseller wil je niet steeds patches draaien”, zegt Thijs. “En de nieuwe parkmanager voor het serverbeheer gaat hen heel veel tijd schelen. Met de order configurator kunnen ze zonder verstand van telecomzaken eenvoudig een centrale inrichten. In de Marketplace kunnen partners en klanten steeds meer applicaties downloaden en installeren. Er zijn nu ruim 80 zakelijke pakketten die allemaal zijn getest, gecertificeerd en gedebugd.”

“Een reseller moet zich met zoveel dingen bezighouden”, vervolgt Thijs. “Cursussen volgen, kennis bijwerken, systemen updaten. Als wij hen daarbij kunnen helpen, doen we dat graag. Xelion 8 biedt met dit type diensten veel tijdwinst en daarmee voordeel voor het mkb. Samen zorgen we ervoor dat resellers een goede betrouwbare dienst kunnen leveren die eenvoudig is te gebruiken. Dan blijven klanten jarenlang bij je.”

 

Ben jij ook IT- of telecomreseller en wil je alles weten over Xelion 8? Bel dan contact gerust met Thijs van den Ende via 015 763 0766 of mail naar [email protected]

 

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3)

Tags: ITchannelPRo MagazineUCVoIP

GerelateerdeBerichten

Goof-Telefonie leeft

VoipQ over het complete dienstenpakket voor resellers

2023/03/28
Wade Lance Synack

Wade Lance van Synack over noodzaak en voordelen van continuous security testing

2023/03/27
Volgend bericht

Wat is het verhaal achter de sterke groei van aantal supply chain attacks

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Servicedesk Engineer

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

CodIT_EU

Codit traineeship Azure PaaS, IoT en AI

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

CodIT_EU

Codit zoekt Projectmanager IT

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

De ACTNOW Impact Tech Summit

23-05-2023 - 17:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more

Herontdek de IT-wereld tijdens de Gaia Data Experience

05-04-2023 - 17:00

Gamma Communications Teams Event 2023

17-04-2023 - 17:00

Webinar Recovering Damaged or Corrupted Backups of Virtual Systems

18-04-2023 - 15:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid