• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

‘Ondernemers doen het best zaken met ondernemers’

15-01-2020
-ondernemers-doen-het-best-zaken-met-ondernemers-
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Begin december sprak TBM met Martijn Teekens, directeur B2B sales van T-Mobile Nederland. Teekens gaf een update over de integratie van T-Mobile met Tele2 en sprak over de successen van de partners. Het gesprek vond plaats in de Connected Lounge van T-Mobile in stadion Galgenwaard te Utrecht, een plek waar Teekens ook bij stilstond.

Teekens spreekt allereerst over het samengaan van T-Mobile met Tele2. Het proces verloopt voorspoedig. De organisaties en medewerkers zijn niet in de valkuil gestapt die bij andere fusies en overnames zichtbaar is. Daar leidt het fusieproces tot een onrustige fase waarin men vooral met zichzelf bezig is. De blik wordt dan naar binnen gericht en de klant krijgt onvermijdelijk een lagere prioriteit. “Bij de integratie van Tele2 en T-Mobile doen we dat dus niet”, zegt Teekens. “We blijven een naar buiten gerichte organisatie, die tijdens het lopende integratieproces de klanten en partners maximaal op de hoogte houdt en bedient. Stap voor stap bouwen we een nieuw klantgericht fundament waarin we samen met onze business partners de BV Nederland overtuigen dat UNLIMITED ondernemen echt kan. Want barrières voor ondernemen zijn nergens voor nodig. Teekens noemt het een mooi en leerzaam proces waarin onderlinge samenwerking centraal staat: “Want alleen kan je niets, je moet het samen doen, zei ooit een bekende voetballer.”

Succesvol 2019

Het jaar 2019 is voor T-Mobile een succesvol jaar. “Ons business-momentum blijft uitstekend”, stelt Teekens tevreden vast. Niet gehinderd door de integratie, die vooral achter de schermen plaatsvindt, laten de resultaten nog steeds een sterke groei zien. “Het is geen geheim dat een groot deel van die groei uit de zakelijke markt komt. Dat is alleen mogelijk met een sterk partnerkanaal die overtuigd is van het lange termijn potentieel. Onze businesspartners maken dit mogelijk en natuurlijk plukken zij er ook de vruchten van: het win-win-principe. De inspanning en het succes van het kanaal is echt een compliment waard.”

Succesfactoren

Volgens Teekens kent die stijgende lijn meerdere oorzaken. Als eerste noemt hij de goede samenwerking tussen T-Mobile en de partners. “De huidige partnerorganisatie is voor ons een strategische asset dat onze volle aandacht heeft. Het is een onmisbaar component, omdat T-Mobile een lean & mean-organisatie is en zich primair focust op excellente communicatiedienstverlening. Partners zijn dus cruciaal om klantgericht ons communicatieportfolio te vertalen naar een volledige werkplek. T-Mobile geeft dus ruimte voor het eigen ondernemerschap van de businesspartners. Focus op hetgeen je goed in bent, ons ambacht is en blijft communicatie. Teekens legt uit dat dit vanuit het beste mobiele netwerk komt maar nu, met Tele2, dus ook via het vaste netwerk: “Aansluiting naar de werkplek faciliteren we via verschillende FMC-producten” Hiermee bedoelt Teekens dat T-Mobile weliswaar alle segmenten van de markt kan bedienen met connectiviteit, maar dat ook de nieuwe organisatie niet de ambitie heeft alles zelf te doen. Teekend: “Het betekent bijvoorbeeld dat we een deel van de werkplek niet via ons eigen portfolio kunnen invullen. Dat leveren we via de partners.” Het is ook daarom dat T-Mobile met alliance-partners werkt. Alliance-partners is een begrip dat staat voor partners die relevante producten toevoegen aan het T-Mobile-assortiment. Het staat ook voor partners die de eigen eindklanten producten bieden uit het communicatie portfolio van T-Mobile, waarbij T-Mobile de partner voor deze diensten ontzorgt. “De invulling van het begrip verschilt, het doel niet”, geeft Teekens aan. “We zorgen er altijd samen voor dat de klant tevreden is. Meer partijen claimen dat te doen, bij ons zit partneren het echt in de DNA.”

Ondernemen

Een andere reden voor het succes van T-Mobile en de partners heeft volgens Teekens alles te maken met het begrip ondernemen. “T-Mobile is sinds de rebranding nog zichtbaarder als ondernemend bedrijf. Dat is ook wat het kanaal verwacht van een leverancier.” Wij zijn niet zakelijk, dat zijn KPN en VodafoneZiggo. Wij houden van mouwen opstropen en ondernemen. Ondernemen is volgens hem daarom onlosmakelijk verbonden met samenwerken. “Ondernemers doen het liefste en het best zaken met andere ondernemers. Dat is samenwerken en dat is weer alleen mogelijk als er een goed partnernetwerk is. Zowel T-Mobile als Tele2 beschikten over eigen partnernetwerken die binnen het nieuwe distributieteam optimaal worden bediend. Er wordt werk gemaakt van de integratie van de portfolio’s. Voor de partners leidt dat ertoe dat zij de beschikking krijgen over een breder communicatie en FMC-portfolio. Achter de schermen zijn de processen en de voorheen gescheiden ondersteuningsprogramma’s al geharmoniseerd. Het wordt nu uitgerold naar het kanaal. Deze integratie blijft niet onopgemerkt. Teekens constateert dat het samensmelten van twee challengers in de telecommarkt leidt tot verhoogde belangstelling vanuit het kanaal. Partijen die voorheen weinig of geen zaken deden met één van de twee bedrijven zien nu de meerwaarde van een breed portfolio. “Wij staan nadrukkelijk open voor partijen die samen met de challenger willen ondernemen om de communicatiebehoeftes van de BV Nederland beter in te vullen.”

Connected Lounge

Teekens staat tenslotte nog stil bij de Connected Lounge waar het gesprek plaatsvindt. “T-Mobile consultants ontvangen hier vijf dagen in de week partners en klanten. Alle functionaliteiten zijn aanwezig voor demonstraties, workshops en trainingen. De belangstelling hier te komen neemt steeds verder toe waardoor we een tweede connected ruimte hebben gemaakt op ons kantoor in Den Haag.” Dat is volgens Teekens een goede ontwikkeling. Sessies waar de partners, klanten en de consultants van T-Mobile zich gezamenlijk buigen over de klantwensen worden veel geboekt. Het bewijst dat de markt nadenkt over de eisen voor goed functionerende werkplekken en daarbij oog heeft voor de randvoorwaarde die dat hoogwaardige connectiviteit is. Tegelijk zijn dit soort sessies het bewijs dat partners de bestaande win-win situatie met T-Mobile verder willen uitbouwen en dat de samenwerking steeds inniger wordt. De klant merkt tijdens dit soort sessies uiteraard dat zijn leverancier een goede relatie heeft T-Mobile, wat ook positief is. Alleen al daarom verdient de Connected Lounge als nuttige locatie volgens Teekens extra bekendheid in het kanaal.

FC Utrecht

En dan is er volgens hem nog een reden om deze plek extra onder de aandacht te brengen. Dat is de treffende overeenkomst tussen de voetbalclub FC Utrecht en T-Mobile: “Het afgelopen jaar heb ik in de gesprekken met de directie van de voetbalclub keer op keer gemerkt dat hier een no-nonsense heerst zoals we die bij T-Mobile ook hebben. Dat past perfect bij ondernemers en dus bij Tele2 en T-Mobile. De club gaat voor stabiele groei en dito beleid. Men laat zich leiden door een verstandige langetermijnvisie. Elke dag een stapje vooruit en beter zijn, daar gaan ze voor. Dat kun je één op één ook koppelen aan ons nieuwe bedrijf. Onze klanten en partners zullen dat ook herkennen en blijven herkennen. Net als ons credo: afspraak is afspraak. Wij willen de club zijn waar je gewoon mee samen wil werken. Niet alleen in 2019 of 2020, maar voor de langere termijn. Al onze bestaande en toekomstige partners die, samen met T-Mobile, volgend jaar elke dag een stapje vooruit willen wensen ik alvast een unlimited 2020 toe.”

GerelateerdeBerichten

Dell logo

Waar Dell zich wel en niet zorgen om moet maken

2025/08/01
AFIBER-Jochem-de-Gruyter 3

Zomercolumn Jochem de Gruyter – AFIBER

2025/08/01
Volgend bericht
stephan-derksen-nieuwe-ceo-van-unified

Stephan Derksen nieuwe CEO van Unified

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon