• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT 2023Gamma copaco gamma-copaco-teams

‘Ondernemers doen het best zaken met ondernemers’

15-01-2020
-ondernemers-doen-het-best-zaken-met-ondernemers-
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Begin december sprak TBM met Martijn Teekens, directeur B2B sales van T-Mobile Nederland. Teekens gaf een update over de integratie van T-Mobile met Tele2 en sprak over de successen van de partners. Het gesprek vond plaats in de Connected Lounge van T-Mobile in stadion Galgenwaard te Utrecht, een plek waar Teekens ook bij stilstond.

Teekens spreekt allereerst over het samengaan van T-Mobile met Tele2. Het proces verloopt voorspoedig. De organisaties en medewerkers zijn niet in de valkuil gestapt die bij andere fusies en overnames zichtbaar is. Daar leidt het fusieproces tot een onrustige fase waarin men vooral met zichzelf bezig is. De blik wordt dan naar binnen gericht en de klant krijgt onvermijdelijk een lagere prioriteit. “Bij de integratie van Tele2 en T-Mobile doen we dat dus niet”, zegt Teekens. “We blijven een naar buiten gerichte organisatie, die tijdens het lopende integratieproces de klanten en partners maximaal op de hoogte houdt en bedient. Stap voor stap bouwen we een nieuw klantgericht fundament waarin we samen met onze business partners de BV Nederland overtuigen dat UNLIMITED ondernemen echt kan. Want barrières voor ondernemen zijn nergens voor nodig. Teekens noemt het een mooi en leerzaam proces waarin onderlinge samenwerking centraal staat: “Want alleen kan je niets, je moet het samen doen, zei ooit een bekende voetballer.”

Succesvol 2019

Het jaar 2019 is voor T-Mobile een succesvol jaar. “Ons business-momentum blijft uitstekend”, stelt Teekens tevreden vast. Niet gehinderd door de integratie, die vooral achter de schermen plaatsvindt, laten de resultaten nog steeds een sterke groei zien. “Het is geen geheim dat een groot deel van die groei uit de zakelijke markt komt. Dat is alleen mogelijk met een sterk partnerkanaal die overtuigd is van het lange termijn potentieel. Onze businesspartners maken dit mogelijk en natuurlijk plukken zij er ook de vruchten van: het win-win-principe. De inspanning en het succes van het kanaal is echt een compliment waard.”

Succesfactoren

Volgens Teekens kent die stijgende lijn meerdere oorzaken. Als eerste noemt hij de goede samenwerking tussen T-Mobile en de partners. “De huidige partnerorganisatie is voor ons een strategische asset dat onze volle aandacht heeft. Het is een onmisbaar component, omdat T-Mobile een lean & mean-organisatie is en zich primair focust op excellente communicatiedienstverlening. Partners zijn dus cruciaal om klantgericht ons communicatieportfolio te vertalen naar een volledige werkplek. T-Mobile geeft dus ruimte voor het eigen ondernemerschap van de businesspartners. Focus op hetgeen je goed in bent, ons ambacht is en blijft communicatie. Teekens legt uit dat dit vanuit het beste mobiele netwerk komt maar nu, met Tele2, dus ook via het vaste netwerk: “Aansluiting naar de werkplek faciliteren we via verschillende FMC-producten” Hiermee bedoelt Teekens dat T-Mobile weliswaar alle segmenten van de markt kan bedienen met connectiviteit, maar dat ook de nieuwe organisatie niet de ambitie heeft alles zelf te doen. Teekend: “Het betekent bijvoorbeeld dat we een deel van de werkplek niet via ons eigen portfolio kunnen invullen. Dat leveren we via de partners.” Het is ook daarom dat T-Mobile met alliance-partners werkt. Alliance-partners is een begrip dat staat voor partners die relevante producten toevoegen aan het T-Mobile-assortiment. Het staat ook voor partners die de eigen eindklanten producten bieden uit het communicatie portfolio van T-Mobile, waarbij T-Mobile de partner voor deze diensten ontzorgt. “De invulling van het begrip verschilt, het doel niet”, geeft Teekens aan. “We zorgen er altijd samen voor dat de klant tevreden is. Meer partijen claimen dat te doen, bij ons zit partneren het echt in de DNA.”

Ondernemen

Een andere reden voor het succes van T-Mobile en de partners heeft volgens Teekens alles te maken met het begrip ondernemen. “T-Mobile is sinds de rebranding nog zichtbaarder als ondernemend bedrijf. Dat is ook wat het kanaal verwacht van een leverancier.” Wij zijn niet zakelijk, dat zijn KPN en VodafoneZiggo. Wij houden van mouwen opstropen en ondernemen. Ondernemen is volgens hem daarom onlosmakelijk verbonden met samenwerken. “Ondernemers doen het liefste en het best zaken met andere ondernemers. Dat is samenwerken en dat is weer alleen mogelijk als er een goed partnernetwerk is. Zowel T-Mobile als Tele2 beschikten over eigen partnernetwerken die binnen het nieuwe distributieteam optimaal worden bediend. Er wordt werk gemaakt van de integratie van de portfolio’s. Voor de partners leidt dat ertoe dat zij de beschikking krijgen over een breder communicatie en FMC-portfolio. Achter de schermen zijn de processen en de voorheen gescheiden ondersteuningsprogramma’s al geharmoniseerd. Het wordt nu uitgerold naar het kanaal. Deze integratie blijft niet onopgemerkt. Teekens constateert dat het samensmelten van twee challengers in de telecommarkt leidt tot verhoogde belangstelling vanuit het kanaal. Partijen die voorheen weinig of geen zaken deden met één van de twee bedrijven zien nu de meerwaarde van een breed portfolio. “Wij staan nadrukkelijk open voor partijen die samen met de challenger willen ondernemen om de communicatiebehoeftes van de BV Nederland beter in te vullen.”

Connected Lounge

Teekens staat tenslotte nog stil bij de Connected Lounge waar het gesprek plaatsvindt. “T-Mobile consultants ontvangen hier vijf dagen in de week partners en klanten. Alle functionaliteiten zijn aanwezig voor demonstraties, workshops en trainingen. De belangstelling hier te komen neemt steeds verder toe waardoor we een tweede connected ruimte hebben gemaakt op ons kantoor in Den Haag.” Dat is volgens Teekens een goede ontwikkeling. Sessies waar de partners, klanten en de consultants van T-Mobile zich gezamenlijk buigen over de klantwensen worden veel geboekt. Het bewijst dat de markt nadenkt over de eisen voor goed functionerende werkplekken en daarbij oog heeft voor de randvoorwaarde die dat hoogwaardige connectiviteit is. Tegelijk zijn dit soort sessies het bewijs dat partners de bestaande win-win situatie met T-Mobile verder willen uitbouwen en dat de samenwerking steeds inniger wordt. De klant merkt tijdens dit soort sessies uiteraard dat zijn leverancier een goede relatie heeft T-Mobile, wat ook positief is. Alleen al daarom verdient de Connected Lounge als nuttige locatie volgens Teekens extra bekendheid in het kanaal.

FC Utrecht

En dan is er volgens hem nog een reden om deze plek extra onder de aandacht te brengen. Dat is de treffende overeenkomst tussen de voetbalclub FC Utrecht en T-Mobile: “Het afgelopen jaar heb ik in de gesprekken met de directie van de voetbalclub keer op keer gemerkt dat hier een no-nonsense heerst zoals we die bij T-Mobile ook hebben. Dat past perfect bij ondernemers en dus bij Tele2 en T-Mobile. De club gaat voor stabiele groei en dito beleid. Men laat zich leiden door een verstandige langetermijnvisie. Elke dag een stapje vooruit en beter zijn, daar gaan ze voor. Dat kun je één op één ook koppelen aan ons nieuwe bedrijf. Onze klanten en partners zullen dat ook herkennen en blijven herkennen. Net als ons credo: afspraak is afspraak. Wij willen de club zijn waar je gewoon mee samen wil werken. Niet alleen in 2019 of 2020, maar voor de langere termijn. Al onze bestaande en toekomstige partners die, samen met T-Mobile, volgend jaar elke dag een stapje vooruit willen wensen ik alvast een unlimited 2020 toe.”

GerelateerdeBerichten

contract voorwaarden

Rechtszaak bewijst nut van vrijwaring bij inkopen van hardware

2023/03/28
Goof-Telefonie leeft

VoipQ over het complete dienstenpakket voor resellers

2023/03/28
Volgend bericht
stephan-derksen-nieuwe-ceo-van-unified

Stephan Derksen nieuwe CEO van Unified

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Servicedesk Engineer

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

CodIT_EU

Codit traineeship Azure PaaS, IoT en AI

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

CodIT_EU

Codit zoekt Projectmanager IT

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

De ACTNOW Impact Tech Summit

23-05-2023 - 17:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more

Herontdek de IT-wereld tijdens de Gaia Data Experience

05-04-2023 - 17:00

Gamma Communications Teams Event 2023

17-04-2023 - 17:00

Webinar Recovering Damaged or Corrupted Backups of Virtual Systems

18-04-2023 - 15:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid