Nederland in full swing tijdens MWC en 4YFN Barcelona 2022

Enterprise Summit (ES) heeft onder de noemer NL MWC22 ook dit jaar weer gezorgd voor een meer dan succesvolle Nederlandse inbreng op het Mobile World Congress (MWC) in Barcelona. Naast het Netherlands Pavilion op MWC22 was er ook een Nederlandse stand op het startup-event 4YFN te bewonderen in samenwerking met NBSO Barcelona. De Nederlandse slogan was ‘building a strong digital society together’ hetgeen refereert aan de bouw van een innovatieve, complete en duurzame Nederlandse digitaliseringsketen.

MWC Barcelona 2022 jaar een levendige en dynamische editie na de magere coronajaren. ’s Werelds grootste techbeurs kon eindelijk weer volledig fysiek doorgaan en trok in totaal ruim 61.000 deelnemers uit200 landen. Een grote Nederlandse delegatie had twee stands op de MWC en 4YFN expo. Deze collectieve Nederlandse stands boden een thuishaven aan zo’n 110 delegates en 40 pavilion partners vanuit bedrijfsleven, onderwijs en overheid, Triple Helix.

De meest strategische partner was Topsector ICT via team dutch digital delta met een significante inhoudelijke en programmatische bijdrage. Diverse standhouders hadden specifieke internationale proposities op het paviljoen voor operators, zoals security (Sectra), mobile identity verification (Read ID door InnoValor), mobile core network solutions (BroadForward), communicatie infrastructuur-oplossingen met fotonica (EffectPhotonics), time-sensitive solutions (OPNT), reliable FSO (Aircision) en smart mobility oplossing 5G Blueprint (Ministerie van I&W). Andere partners waren Capgemini Nederland, BTG (Services), Quaestus Leadership Innovators, VolkerWessels Telecom, KPMG, Enreach, Luke Recruitment, Simfony en SmartCom Summit. NL MWC mediapartner is ITchannelPRO.

Hybride event

Het NL MWC videoteam van Hammedia heeft alle presentaties op de stand opgenomen en die kunnen worden teruggekeken op de site van nlmwc.com. Zo waren er dagelijks presentaties die de aandacht trokken van de bezoekers. Ook de thuisblijvers konden meekijken: een mooi voorbeeld van een hybride event.

Maandag 28 februari

Het Netherlands Pavilion werd geopend door ambassadeur Jan Versteeg en boegbeeld van de topsector ICT (dutch digital delta) Jeannine Peek, tevens MD van Capgemini Nederland. Hierbij werd de GLOMO award die vorig jaar was gewonnen door BroadForward, nu fysiek overhandigd aan CEO Taco Schoute van BroadForward.

Frits Grotenhuis, directeur van Topsector ICT-team dutch digital delta (ddd) gaf in de middag een presentatie over de 5 speerpunten van ddd: Big Data, Blockchain, AI, Cybersecurity en Future Network Services (FNS). Het Nederlandse programma van maandag werd afgesloten met een goed bezochte beursborrel voor ruim 80 Nederlanders. In de avond was er een NL community-avond aangeboden door BTG en NBSO die ook goed bezocht was.

Een ander hoogtepunt op de eerste beursdag was de presentatie van de LightYear One innovatie.

Dinsdag 1 maart

De paneldiscussie Digital House 4.0 over de rol van Nederlandse bedrijven in innoverende technologie, producten en diensten onder leiding van Dick van Schooneveld had een sterke line-up: Jeroen de Muijnck (Sectra Communications), Dennis de Geus (Capgemini NL), Gerard Ketelaar (Quaestus Leadership Innovators), Annemarie Sipkes (ACM & BEREC) en Hans Leijting (BTG Expertgroup Smart Society).

Woensdag 2 maart

Speciale editie SmartCom Summit gepresenteerd door Rob Kurver, met tafelgasten: Gilbert Relou (Kaleido Intelligence), Bertrand Pourcelot (Enreach), Joachim de Wild (Simfony), Ajay Joseph (iBASIS), Eddie DeCurtis (Mavenir), Olaf Müller (Riab Telematics), Tine van Heerikhuize (BL2 BV) en Raluca Berchiu.

Een ander hoogtepunt op woensdag was het 4YFN startup-ontbijt met investeerders, georganiseerd door NBSO.

Donderdag 3 maart

De succesvolle editie van NL MWC22 werd op de laatste beursdag afgesloten met een paneldiscussie over de vraag ‘what is the game plan for quantum computing?’ met Victoria Lipinska, Quantum Lead van KPN.


NL MWC23

In 2023 zal Enterprise Summit weer een compleet NL MWC23 programma verzorgen, met ITchannelPRO als de vaste preferred mediapartner. Hierbij is NL MWC23 volgend jaar ook weer open voor Nederlandse bedrijven en organisaties die producten en diensten op het gebied van telecom en connectiviteit wereldwijd voor het voetlicht willen brengen. Interesse kan kenbaar gemaakt worden aan Mark Beermann.

 

 

Mobiele versie afsluiten