NEC lanceert UC-diensten UNIVERGE BLUE in Nederland

NEC heeft deze week diverse cloudoplossingen onder de naam UNIVERGE BLUE op de markt gebracht. UNIVERGE BLUE CONNECT is de Unified Communications as a Service-oplossing (UCaaS) en UNIVERGE BLUE ENGAGE is de Contact Center as a Service (CCaaS)-oplossing. Beide zijn na eerdere introductie elders in de wereld, nu ook beschikbaar voor klanten en partners in Nederland.

Het open cloudplatforms van NEC maakt telefonie, chat, videoconferencing, contactcenterdiensten, security, webinars, bestanden delen en opslaan en andere productiviteitsintegraties, onder andere Microsoft Teams, Office 365 en Salesforce, binnen één omgeving mogelijk. De diensten worden aangeboden voor een vast bedrag per maand. Gebruikers betalen alleen voor wat ze gebruiken en gebruikerslicenties kunnen per maand worden gewijzigd.

Unieke differentiatie

UNIVERGE BLUE volgens NEC ‘perfect’ bij de huidige vraag naar hybride werken en is ontworpen voor MKB-organisaties tot grote ondernemingen. De diensten zijn al in andere delen van de wereld beschikbaar en de reacties hierop zijn volgens NEC overweldigend positief. De oplossingen bieden ‘unieke differentiatie’ voor distributiekanalen, denkt Bert Plasman, Vice President Enterprise Channel Sales EMEA. “Al deze features als losse oplossingen in de markt inkopen, heeft een aardig prijskaartje in aanschaf, ondersteuning en integratie. UNIVERGE BLUE levert klanten een aanzienlijk kostenvoordeel en biedt hen alle voordelen van gestroomlijnde IT-beheer en -administratie. Vanuit één managementportal kunnen alle applicaties in een hele organisatie worden uitgerold en beheerd.”

Partners

Resellers kunnen makkelijk instappen met een lage investering, snelle accreditatie en uitgebreide ondersteuning. De userinterface is 100 procent Nederlands en de 3.000 tot 5.000 gratis belminuten in de CONNECT-licenties zijn interessant voor veel organisaties. De voordelen voor business partners zijn volgens Plasman helder. “De filosofie van ons partnerprogramma is ‘Wij werken voor u’ en daarbij blijven partners altijd eigenaar van hun klant en ze behouden de klantrelatie. De go-to-market strategie is 100 procent indirect met geselecteerde en gecertificeerde partners en BusinessCom als distributeur.”

Directeur Pieter van Eldonk van BusinessCom is uiteraard positief over de nieuwe propositie van UNIVERGE BLUE. “In tegenstelling tot bestaande cloudtelefonie, zijn partners met UNIVERGE BLUE in staat om dicht bij hun klanten te blijven met volledige controle over prijzen en facturering. Het proces van onboarding voor partners is eenvoudig en er is uitgebreide training en support door de cloudspecialisten van NEC.”

Mobiele versie afsluiten