NEC Enterprise Solutions lanceert UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE waarmee bedrijven hun NEC-telefoniesystemen kunnen koppelen aan de clouddiensten uit het portfolio van UNIVERGE BLUE CLOUD SERVICES. Dit meldt het bedrijf in een persbericht. Met de nieuwe oplossing van NEC beschermen organisaties hun bestaande investeringen, omdat geen aanschaf van nieuwe infrastructuur of software-updates nodig is. De oplossing is beschikbaar voor alle NEC-communicatieplatforms.
Systemen op locatie dateren uit een tijd waarin het meeste werk op kantoor plaatsvond en telefonie de belangrijkste manier van communicatie was. Inmiddels vereisen bedrijven een flexibelere en mobielere manier van werken. UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE breidt de bestaande telefoonsystemen van NEC uit met telefonie via de desktop en mobiele apps in de cloud. Klanten beschikken zo over een alles-in-één communicatie-ervaring en hebben toegang tot nieuwe cloudgebaseerde applicaties.
NEC is een wereldwijde leverancier van IT-, communicatie- en netwerkoplossingen en deze lancering markeert de volgende fase in de uitrol van NEC’s oplossingen UNIVERGE BLUE Unified Communications as a Service (UCaaS) en Contact Center as a Service (CCaaS). Met UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE kunnen bestaande NEC-klanten in hun eigen tempo naar de cloud migreren en tegelijkertijd functionaliteit uit de cloud toevoegen aan hun platforms. Zo kunnen gebruikers op kantoor, thuis of onderweg samenwerken en gebruik maken van onder andere geïntegreerde videoconferenties en chat en bestanden delen. Gebruikers besteden volgens NEC zo minder tijd aan het schakelen tussen apps en meer tijd aan het werk zelf. Ze zijn altijd verbonden met collega’s, waar ze ook werken, en kunnen oproepen plaatsen, ontvangen en beheren vanaf hun desktop of mobiele apparaat.
Naadloos migreren
Met CONNECT BRIDGE behouden bedrijven hun bestaande telefoonsysteem en nummers, terwijl ze de tools kunnen toevoegen die teams nodig hebben voor betere communicatie en samenwerking, aldus NEC. Op deze manier, benutten ze meer mogelijkheden van hun huidige NEC-telefoonsystemen en beschermen ze hun bestaande investeringen. De oplossing kan eenvoudig worden geïmplementeerd zonder de aanschaf van extra hardware of software-updates. Zodra een bedrijf klaar is voor de volledige overstap naar een cloudgebaseerde UC-oplossing, kunnen ze volgens NEC naadloos migreen zonder downtime of onderbreking van de dienstverlening. Apps instellen en installeren, is eenvoudig. Er is alleen een internetverbinding nodig.
UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE overbrugt volgens Fred Spronk, Sales Director van NEC Enterprise Solutions, niet alleen on-premis telefonie maar ook cloudgebaseerde ICT-werelden. “Het ondersteunt onze benadering van dynamische levering van geavanceerde oplossingen en toont NEC’s toewijding aan Business Partners en klanten om investeringen te beschermen, het potentieel van hun installaties te maximaliseren en de klant- en werknemerservaring in de hybride wereld van vandaag te verbeteren”, aldus Spronk.
Belangrijke uitbreiding
De toevoeging van UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE is naar eigen zeggen een belangrijke uitbreiding van NEC’s UNIVERGE BLUE CLOUD SERVICES. Als compleet cloudplatform biedt UNIVERGE BLUE nu UCaaS- en CCaaS-oplossingen die telefonie, samenwerking, back-up, beveiliging, webinars en het delen van bestanden mogelijk maken. De dienst wordt aangeboden als dienst op basis van flexibele licenties en maandelijkse facturering. UNIVERGE BLUE is in 2020 geïntroduceerd in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Japan en Australië.
Bron: NEC Enterprise Solutions