• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

NEC brengt telefonie naar cloud met UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE

26-04-2022
nec univerge blue connect bridge-
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

NEC Enterprise Solutions lanceert UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE waarmee bedrijven hun NEC-telefoniesystemen kunnen koppelen aan de clouddiensten uit het portfolio van UNIVERGE BLUE CLOUD SERVICES. Dit meldt het bedrijf in een persbericht. Met de nieuwe oplossing van NEC beschermen organisaties hun bestaande investeringen, omdat geen aanschaf van nieuwe infrastructuur of software-updates nodig is. De oplossing is beschikbaar voor alle NEC-communicatieplatforms.

Systemen op locatie dateren uit een tijd waarin het meeste werk op kantoor plaatsvond en telefonie de belangrijkste manier van communicatie was. Inmiddels vereisen bedrijven een flexibelere en mobielere manier van werken. UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE breidt de bestaande telefoonsystemen van NEC uit met telefonie via de desktop en mobiele apps in de cloud. Klanten beschikken zo over een alles-in-één communicatie-ervaring en hebben toegang tot nieuwe cloudgebaseerde applicaties.

NEC is een wereldwijde leverancier van IT-, communicatie- en netwerkoplossingen en deze lancering markeert de volgende fase in de uitrol van NEC’s oplossingen UNIVERGE BLUE Unified Communications as a Service (UCaaS) en Contact Center as a Service (CCaaS).  Met UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE kunnen bestaande NEC-klanten in hun eigen tempo naar de cloud migreren en tegelijkertijd functionaliteit uit de cloud toevoegen aan hun platforms. Zo kunnen gebruikers op kantoor, thuis of onderweg samenwerken en gebruik maken van onder andere geïntegreerde videoconferenties en chat en bestanden delen. Gebruikers besteden volgens NEC zo minder tijd aan het schakelen tussen apps en meer tijd aan het werk zelf. Ze zijn altijd verbonden met collega’s, waar ze ook werken, en kunnen oproepen plaatsen, ontvangen en beheren vanaf hun desktop of mobiele apparaat.

Naadloos migreren

Met CONNECT BRIDGE behouden bedrijven hun bestaande telefoonsysteem en nummers, terwijl ze de tools kunnen toevoegen die teams nodig hebben voor betere communicatie en samenwerking, aldus NEC. Op deze manier, benutten ze meer mogelijkheden van hun huidige NEC-telefoonsystemen en beschermen ze hun bestaande investeringen. De oplossing kan eenvoudig worden geïmplementeerd zonder de aanschaf van extra hardware of software-updates. Zodra een bedrijf klaar is voor de volledige overstap naar een cloudgebaseerde UC-oplossing, kunnen ze volgens NEC naadloos migreen zonder downtime of onderbreking van de dienstverlening. Apps instellen en installeren, is eenvoudig. Er is alleen een internetverbinding nodig.

UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE overbrugt volgens Fred Spronk, Sales Director van NEC Enterprise Solutions, niet alleen on-premis telefonie maar ook cloudgebaseerde ICT-werelden. “Het ondersteunt onze benadering van dynamische levering van geavanceerde oplossingen en toont NEC’s toewijding aan Business Partners en klanten om investeringen te beschermen, het potentieel van hun installaties te maximaliseren en de klant- en werknemerservaring in de hybride wereld van vandaag te verbeteren”, aldus Spronk.

Belangrijke uitbreiding

De toevoeging van UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE is naar eigen zeggen een belangrijke uitbreiding van NEC’s UNIVERGE BLUE CLOUD SERVICES. Als compleet cloudplatform biedt UNIVERGE BLUE nu UCaaS- en CCaaS-oplossingen die telefonie, samenwerking, back-up, beveiliging, webinars en het delen van bestanden mogelijk maken. De dienst wordt aangeboden als dienst op basis van flexibele licenties en maandelijkse facturering. UNIVERGE BLUE is in 2020 geïntroduceerd in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Japan en Australië.

Bron: NEC Enterprise Solutions

Tags: cloud-telefonie

GerelateerdeBerichten

Patrick Schmitz directeur Kwebbl Deutschland GmbH

Patrick Schmitz nieuwe Managing Director Kwebbl Deutschland GmbH

2025/03/07
240115_Snom_SRAPS_Moodbild_400px

SRAPS van SNOM

2025/01/17
Volgend bericht
hardware

Hamsteren en mismatch in de IT sector

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon