• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Mick Bradley: Arcserve heeft het kanaal veel te bieden

Veel positief nieuws om met de klanten over te praten

15-04-2021
Mick Bradley-arcserve
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Mick Bradley-arcserveVolgens Mick Bradley, VP Sales EMEA bij Arcserve, vragen gebruikers steeds minder om een back-up oplossing en steeds meer om Data Protection. Alleen zo is de Business Continuity te waarborgen. Daarbij is het volgens hem van belang te begrijpen wat die verandering veroorzaakt. Hij geeft ook aan wat dit concreet betekent voor het kanaal.

 

24/7/365 is de norm – disruptie zorgt voor schade

“Iedere ondernemer en ook de publieke sector leunt steeds zwaarder op online,” vertelt Mick. Daarbij maakt het volgens hem niets uit of het gaat om een B2B of B2C omgeving. “Online is het eerste contactpunt voor ontvangers van informatie. Zij verwachten dat er altijd connectie is. Er is zero tolerance voor disruptie. Verder geldt dat in de B2C markt totaal geen sprake is van loyaliteit. Een klant stapt zo op om bij een ander te shoppen of informatie te halen.”

Daarom is het volgens hem zo extreem belangrijk dat de aangeboden services het altijd doen. 24/7 en 365 dagen per jaar moet de norm zijn. Elke disruptie levert schade op, ook imagoschade. Bedrijven en instellingen die continuïteit van services kunnen waarmaken hebben dan ook een sterk concurrentievoordeel.

Bedrijven vragen daarom niet meer om alleen een back-up oplossing. Dat is maar een deel van het probleem dat ze opgelost willen zien. Bedrijven, instellingen en overheden willen elke vorm van downtime voorkomen. “Een back-up terugzetten, checken en zo data herstellen duurt uren. Daar wil en kan men niet meer op wachten,” zegt Mick. “Er moet een auto-restart zijn. En dat moet gedaan worden door organisaties die steeds minder technisch personeel en budget hebben. “

Impact van ransomware

Wat op dit moment verder speelt is dat iedereen moet vrezen voor ransomware besmettingen. De traditionele back-up beschermt daar niet tegen. De aandacht moet veel meer uitgaan naar een alles omvattende Data Protection benadering. Over ransomware zegt Mick dat slechts een kwart van de succesvolle aanvallen leiden tot versleuteling van de data. Meer dan de helft van de aanvallen heeft als doel data te kopiëren. De criminelen dreigen die online te zetten als er niet wordt betaald. Mick: “met een focus op back-ups maken, ook als die immutable zijn, los je dus maar een klein deel van het aantal gevallen op. Nog even los van het feit dat de meest aanvallers al maanden in het netwerk zitten en dus tijd hebben bruikbare back-ups te saboteren. Daarom moet Data Protection het uitgangspunt zijn”.

Arcserve UDP

Unified Data Protection (UDP) van Arcserve wordt als cloudmodel, dus subscription based, aangeboden. Versie 8.0 is recent gelanceerd. Het zorgt voor de bescherming van alle data en applicaties, in de cloud, on premise en off premise via een single pane of glass. Daarbij maakt het type data niet meer uit. UDP beschermt de data van Office 365 en Gsuite, maar ook complete databases van Oracle en SQL. Onderliggende media en operating systems spelen voor UDP geen rol. Het programma kan permanent op de achtergrond meedraaien. Mocht er een disruptie plaatsvinden dan zal er instant fail-over zijn. Gebruikers zullen het niet eens merken. De back-ups die UDP maakt kunnen naar verschillende media worden weggeschreven, ook naar eigen cloudomgeving van Arcserve, die gebruik maakt van eigen datacenters.

Cybersecurity via Sophos

Cybersecurity is mede door de hausse aan ransomware top of mind in het kanaal en bij de eindklanten. Iedereen wil weten welke tools zijn te combineren met Data Protectie. Arcserve maakt het de gebruikers makkelijk. Het bedrijf heeft al jaren een OEM-deal met Sophos. Dat is een bewuste keuze. Mick: “wij hebben decennia ervaring met het ontwikkelen van back-up software. Het is totaal ongeloofwaardig dat wij ook in staat zouden zijn met die kennis en achtergrond tot goede endpoint securitysoftware te komen. Schoenmaker hou je bij je leest. Sophos heeft gewoon een hele goede oplossing en die integreren wij met onder andere UDP 8.0. Zo is er een compleet pakket voor Assured Recovery, met malware detectie en reporting.”

Samenwerking met Nutanix

De kracht van Arcserve is het ontwikkelen en onderhouden van back-up software en de eigen hardware. Het bedrijf ziet dat de vraag naar hyperconverged infrastructure (HCI) oplossingen steeds groter wordt. Ook hier kiest Arcserve weer bewust voor samenwerking en wel met Nutanix.  Arcserve UDP maakt deel uit van het Nutanix Prism interface. Arcserve UDP met Sophos beschermt data en workloads op elke Nutanix HCI met AHV, Hyper-V of. 

Voordelen voor het kanaal

Arcserve werkt met partners en het kanaal is essentieel. Tegelijk ziet iedereen ook de nodige onrust in het kanaal. Vendoren die de marges verlagen of zelfs het kanaal afbouwen komen vaker voor.

“Wij zien die ontwikkeling al enige tijd en daarboven op komt de impact van Covid-19,” geeft Mick aan. “Arcserve ziet hierin de nodige kansen. Wij blijven vasthouden aan het kanaal en willen dat ook verder uitbouwen. Door het gedrag van de sommige concurrenten zien we dan ook de animo Arcserve reseller te worden, in EMEA en elders, gezond toenemen.”

De marge die Arcserve biedt is ruim double digit, dus dat verklaart ook waarom het aantal resellers toeneemt. Verder zorgt men voor de maximale ondersteuning van het kanaal dat door Covid-19 is getroffen. 0 procent rente en uitgesteld betalen biedt het kanaal en de eindklant meer mogelijkheden. Tegelijk is het een positief bericht waarover klantcommunicatie mogelijk is.

“Wij sturen op nieuwe gespreksstof voor het kanaal,” zegt Mick. “Dat geldt niet alleen voor de kostenkant, maar ook voor het aanbod. Een reseller die voorheen alleen back-up oplossingen aanbood kan via Arcserve nu veel meer doen. Dat is positief en voor zijn klanten relevant. Natuurlijk is het de route naar betere business voor hem.”

Andere ontwikkelingen waar het kanaal van profiteert

Waar het kanaal ook van profiteert is de nauwe samenwerking van Arcserve met Nutanix. Dat beantwoordt de stijgende marktvraag naar HCI. De andere ontwikkeling is de aangekondigde fusie met StorageCraft. Mick: “Wij zitten sterk in de bovenkant MKB en onderste helft van de enterprise markt. Storagecraft bedient vooral de MSP en SMB-markten. De twee portfolio’s vullen elkaar heel goed aan. Zodra de overname door Arcserve is goedgekeurd zal het kanaal daar direct de vruchten van plukken. Men kan de beide portfolio’s bestellen en leveren. Daarmee is er meer business voor het kanaal en men kan nieuwe BC en DP vraagstukken oplossen.”

Aan het eind van het gesprek met Mick is er nog een verassing. Een waarvan Arcserve eindklanten zullen profiteren en die het kanaal veel business gaat opleveren. “Wij volgen de ontwikkelingen rond ransomware uiteraard op de voet. Wij zijn ook van mening dat het mogelijk is succesvolle aanvallen te voorkomen.,” zegt Mick. “Om die claim te onderstrepen komen wij met ‘geld terug garantie’ voor die klanten die Arcserve oplossingen correct hebben toegepast maar niet kunnen herstellen.”

Arcserve heeft het kanaal en de eindklanten echt veel te bieden. Een ongekend lang trackrecord van meer dan 30 jaar, goede strategische partnerships, degelijke oplossingen en een goed team. Juist ook in deze tijden is er dus alle reden voor de reseller beter naar dit bedrijf en het portfolio te kijken.

Tags: data beschermingsamenwerking

GerelateerdeBerichten

Het digitale ecosysteem van Limburg: Uitdagingen en kansen

2025/07/28

Compumatica en NTT DATA bundelen krachten

2025/07/25
Volgend bericht
A customer inspects a new iPhone 7 plus smartphone inside the Apple Inc. Covent Garden store in London, U.K., on Friday, Sept. 16, 2016. Consumers buying Apple Inc.s new iPhone 7 smartphones so far aren't grumbling about the lack of a headphone jack. Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg via Getty Images

Apple zou geen kleinere versie iPhone 14 uitbrengen

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon