• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

Mick Bradley: Arcserve heeft het kanaal veel te bieden

Veel positief nieuws om met de klanten over te praten

15-04-2021
Mick Bradley-arcserve
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Mick Bradley-arcserveVolgens Mick Bradley, VP Sales EMEA bij Arcserve, vragen gebruikers steeds minder om een back-up oplossing en steeds meer om Data Protection. Alleen zo is de Business Continuity te waarborgen. Daarbij is het volgens hem van belang te begrijpen wat die verandering veroorzaakt. Hij geeft ook aan wat dit concreet betekent voor het kanaal.

 

24/7/365 is de norm – disruptie zorgt voor schade

“Iedere ondernemer en ook de publieke sector leunt steeds zwaarder op online,” vertelt Mick. Daarbij maakt het volgens hem niets uit of het gaat om een B2B of B2C omgeving. “Online is het eerste contactpunt voor ontvangers van informatie. Zij verwachten dat er altijd connectie is. Er is zero tolerance voor disruptie. Verder geldt dat in de B2C markt totaal geen sprake is van loyaliteit. Een klant stapt zo op om bij een ander te shoppen of informatie te halen.”

Daarom is het volgens hem zo extreem belangrijk dat de aangeboden services het altijd doen. 24/7 en 365 dagen per jaar moet de norm zijn. Elke disruptie levert schade op, ook imagoschade. Bedrijven en instellingen die continuïteit van services kunnen waarmaken hebben dan ook een sterk concurrentievoordeel.

Bedrijven vragen daarom niet meer om alleen een back-up oplossing. Dat is maar een deel van het probleem dat ze opgelost willen zien. Bedrijven, instellingen en overheden willen elke vorm van downtime voorkomen. “Een back-up terugzetten, checken en zo data herstellen duurt uren. Daar wil en kan men niet meer op wachten,” zegt Mick. “Er moet een auto-restart zijn. En dat moet gedaan worden door organisaties die steeds minder technisch personeel en budget hebben. “

Impact van ransomware

Wat op dit moment verder speelt is dat iedereen moet vrezen voor ransomware besmettingen. De traditionele back-up beschermt daar niet tegen. De aandacht moet veel meer uitgaan naar een alles omvattende Data Protection benadering. Over ransomware zegt Mick dat slechts een kwart van de succesvolle aanvallen leiden tot versleuteling van de data. Meer dan de helft van de aanvallen heeft als doel data te kopiëren. De criminelen dreigen die online te zetten als er niet wordt betaald. Mick: “met een focus op back-ups maken, ook als die immutable zijn, los je dus maar een klein deel van het aantal gevallen op. Nog even los van het feit dat de meest aanvallers al maanden in het netwerk zitten en dus tijd hebben bruikbare back-ups te saboteren. Daarom moet Data Protection het uitgangspunt zijn”.

Arcserve UDP

Unified Data Protection (UDP) van Arcserve wordt als cloudmodel, dus subscription based, aangeboden. Versie 8.0 is recent gelanceerd. Het zorgt voor de bescherming van alle data en applicaties, in de cloud, on premise en off premise via een single pane of glass. Daarbij maakt het type data niet meer uit. UDP beschermt de data van Office 365 en Gsuite, maar ook complete databases van Oracle en SQL. Onderliggende media en operating systems spelen voor UDP geen rol. Het programma kan permanent op de achtergrond meedraaien. Mocht er een disruptie plaatsvinden dan zal er instant fail-over zijn. Gebruikers zullen het niet eens merken. De back-ups die UDP maakt kunnen naar verschillende media worden weggeschreven, ook naar eigen cloudomgeving van Arcserve, die gebruik maakt van eigen datacenters.

Cybersecurity via Sophos

Cybersecurity is mede door de hausse aan ransomware top of mind in het kanaal en bij de eindklanten. Iedereen wil weten welke tools zijn te combineren met Data Protectie. Arcserve maakt het de gebruikers makkelijk. Het bedrijf heeft al jaren een OEM-deal met Sophos. Dat is een bewuste keuze. Mick: “wij hebben decennia ervaring met het ontwikkelen van back-up software. Het is totaal ongeloofwaardig dat wij ook in staat zouden zijn met die kennis en achtergrond tot goede endpoint securitysoftware te komen. Schoenmaker hou je bij je leest. Sophos heeft gewoon een hele goede oplossing en die integreren wij met onder andere UDP 8.0. Zo is er een compleet pakket voor Assured Recovery, met malware detectie en reporting.”

Samenwerking met Nutanix

De kracht van Arcserve is het ontwikkelen en onderhouden van back-up software en de eigen hardware. Het bedrijf ziet dat de vraag naar hyperconverged infrastructure (HCI) oplossingen steeds groter wordt. Ook hier kiest Arcserve weer bewust voor samenwerking en wel met Nutanix.  Arcserve UDP maakt deel uit van het Nutanix Prism interface. Arcserve UDP met Sophos beschermt data en workloads op elke Nutanix HCI met AHV, Hyper-V of. 

Voordelen voor het kanaal

Arcserve werkt met partners en het kanaal is essentieel. Tegelijk ziet iedereen ook de nodige onrust in het kanaal. Vendoren die de marges verlagen of zelfs het kanaal afbouwen komen vaker voor.

“Wij zien die ontwikkeling al enige tijd en daarboven op komt de impact van Covid-19,” geeft Mick aan. “Arcserve ziet hierin de nodige kansen. Wij blijven vasthouden aan het kanaal en willen dat ook verder uitbouwen. Door het gedrag van de sommige concurrenten zien we dan ook de animo Arcserve reseller te worden, in EMEA en elders, gezond toenemen.”

De marge die Arcserve biedt is ruim double digit, dus dat verklaart ook waarom het aantal resellers toeneemt. Verder zorgt men voor de maximale ondersteuning van het kanaal dat door Covid-19 is getroffen. 0 procent rente en uitgesteld betalen biedt het kanaal en de eindklant meer mogelijkheden. Tegelijk is het een positief bericht waarover klantcommunicatie mogelijk is.

“Wij sturen op nieuwe gespreksstof voor het kanaal,” zegt Mick. “Dat geldt niet alleen voor de kostenkant, maar ook voor het aanbod. Een reseller die voorheen alleen back-up oplossingen aanbood kan via Arcserve nu veel meer doen. Dat is positief en voor zijn klanten relevant. Natuurlijk is het de route naar betere business voor hem.”

Andere ontwikkelingen waar het kanaal van profiteert

Waar het kanaal ook van profiteert is de nauwe samenwerking van Arcserve met Nutanix. Dat beantwoordt de stijgende marktvraag naar HCI. De andere ontwikkeling is de aangekondigde fusie met StorageCraft. Mick: “Wij zitten sterk in de bovenkant MKB en onderste helft van de enterprise markt. Storagecraft bedient vooral de MSP en SMB-markten. De twee portfolio’s vullen elkaar heel goed aan. Zodra de overname door Arcserve is goedgekeurd zal het kanaal daar direct de vruchten van plukken. Men kan de beide portfolio’s bestellen en leveren. Daarmee is er meer business voor het kanaal en men kan nieuwe BC en DP vraagstukken oplossen.”

Aan het eind van het gesprek met Mick is er nog een verassing. Een waarvan Arcserve eindklanten zullen profiteren en die het kanaal veel business gaat opleveren. “Wij volgen de ontwikkelingen rond ransomware uiteraard op de voet. Wij zijn ook van mening dat het mogelijk is succesvolle aanvallen te voorkomen.,” zegt Mick. “Om die claim te onderstrepen komen wij met ‘geld terug garantie’ voor die klanten die Arcserve oplossingen correct hebben toegepast maar niet kunnen herstellen.”

Arcserve heeft het kanaal en de eindklanten echt veel te bieden. Een ongekend lang trackrecord van meer dan 30 jaar, goede strategische partnerships, degelijke oplossingen en een goed team. Juist ook in deze tijden is er dus alle reden voor de reseller beter naar dit bedrijf en het portfolio te kijken.

Tags: data beschermingsamenwerking

GerelateerdeBerichten

HYCU R-Cloud

HYCU introduceert R-Cloud

2023/02/06

Actility en TWTG starten partnerschap voor industriële LoRaWAN

2023/02/02
Volgend bericht
A customer inspects a new iPhone 7 plus smartphone inside the Apple Inc. Covent Garden store in London, U.K., on Friday, Sept. 16, 2016. Consumers buying Apple Inc.s new iPhone 7 smartphones so far aren't grumbling about the lack of a headphone jack. Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg via Getty Images

Apple zou geen kleinere versie iPhone 14 uitbrengen

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid