• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Maak kennis met TALKREX, een gloednieuwe telefonieoplossing

13-10-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Zelfstandig telecomoperator VoipQ uit Gouda en softwareontwikkelaar Code Yellow uit Eindhoven hebben elkaar gevonden en een joint venture opgericht voor de ontwikkeling en marketing van de nieuwste en, naar eigen zeggen de gebruiksvriendelijke online telefonieoplossing in de markt: REX. Goof Midden, chief commercial officer bij VoipQ en Romain Hellebrekers, chief operations officer bij Code Yellow, geven ons een kijkje achter de schermen van de nieuwe joint venture, TALKREX Territories.

TALKREX gaat zorgen voor een revolutie in telecomland”, zegt Midden. “Met REX kunnen bedrijven en organisaties hun telefoniesysteem en -verkeer in slechts enkele minuten organiseren. Dat hebben we kunnen realiseren dankzij de jarenlange expertise van Code Yellow in het ontwikkelen van écht gebruiks vriendelijke software, in combinatie met de diepgaande kennis van online telefonie van VoipQ.” De eerste gesprekken tussen VoipQ en Code Yellow ontstonden tussen Goof Midden en René Cremers, één van de eigenaren van Code Yellow. Midden: “Code Yellow was al langer telefonie partner van VoipQ. Ze zijn echt één van de betere dev-houses in Nederland, waarmee we graag sparren en brainstormen. We kwamen erachter dat ze al een voorganger van wat nu REX is, hadden gebouwd. Die basis is vervolgens verder uitgebouwd.”

Kop en schouders

Midden: “VoipQ is altijd een stabiele trunk-partner geweest met voldoende technische support capaciteit. Alleen qua hosting zaten we op een redelijk oud product dat we moesten vernieuwen om onze hosted-diensten op het gewenste niveau te brengen. Die vraag paste naadloos bij de wens van Code Yellow om de beschikbare ontwikkel capaciteit zo optimaal mogelijk in te zetten voor de doorontwikkeling van REX.” Midden vervolgt: “De behoefte aan een oplossing zoals REX bleek dusdanig groot – van mkb tot multinationals aan toe – dat we besloten om daar een aparte joint venture voor op te richten. REX steekt met name op het punt van gebruiksvriendelijkheid met kop en schouders boven de rest uit, waarvoor de credits grotendeels voor rekening van Code Yellow zijn”, aldus Midden.

Intermediair tussen techniek  en gebruiker

Hellebrekers: “Code Yellow zocht in de tijd dat ze werkten aan de eerste versie van REX  naar iemand die iets van techniek snapt, en dat ook in begrijpelijke taal kan uitdragen. Zo ben ik op mijn post verzeild geraakt. Sindsdien heb ik verschillende indrukwekkende vernieuwingen en verbeteringen van nabij meegemaakt. VoipQ heeft enorme expertise op het gebied van telefonie, de omzetting van digitaal naar analoog en omgekeerd en wij op het gebied van gebruiksvriendelijk programmeren. We vullen elkaar dus perfect aan. Samen kunnen we een ideale oplossing voor vrijwel elke telefonievraag verzorgen.”

Gebruiksgemak en flexibiliteit  als USP

“Er zijn natuurlijk andere platforms met uitgebreide functionaliteiten”, vertelt Midden. “Maar wij onderscheiden ons met ongeëvenaard gebruiksgemak, dat mag echt baanbrekend worden genoemd. Wij denken vanuit de eindgebruiker, de techniek komt daarna. Bij de meeste andere leveranciers is dat andersom. Als gebruiker kun je je eigen bereikbaarheid bepalen, tot aan een persoonlijk nummerplan toe, waarmee je ook je bedrijf beter bereikbaar kan maken. Heb je een businesscase voor bijvoorbeeld de integratie van je telefoniesysteem met Exact of Salesforce? Dan kunnen we dat binnen een week realiseren. Wij leveren échte integraties met je telefoonsysteem waarmee je efficiënter kunt werken en alles op één plek beschikbaar hebt. Er is geen enkele andere partij in de markt die dat ook zo
snel kan.”

Partnerkanaal

“Ons resellerprogramma is in principe eenvoudig”, vervolgt Midden. “Binnenkomende leads worden verdeeld onder onze resellers. REX hanteert een vaste prijs per gebruiker, waarbij de oplossing continu wordt doorontwikkeld en verdiept op basis van de feedback van de resellers en eindgebruikers. Als er voor een bepaalde uitbreiding of aanpassing een grootste gemene deler is, dan schuift dat onderwerp vanzelf naar voren in de planning van de roadmap. De user-fee blijft gewoon hetzelfde, wij vragen niet voor iedere nieuwe module extra geld. We werken nu met een kleine honderd partners vanuit VoipQ, dat als operator voor het leveren van REX in de markt fungeert: de hosted resellers van VoipQ worden overgezet naar REX. Om resellers te informeren maken we gebruik van webinars. De feedback die we tot nu toe krijgen is vooral lovend over onze USP’s: de eenvoud en het gemak van REX.”

Tags: resellertelefonie

GerelateerdeBerichten

Afscheidsinterview Micha Cohen en Arthur van den Ende

2025/07/17

Importheffingen in Amerika raken resellers overal ter wereld

2025/07/15
Volgend bericht

Ziggo biedt 600.000 huishoudens Amsterdam gigabit-internet

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon