• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT 2023Gamma copaco gamma-copaco-teams

Klantcontact vanuit de cloud is onvermijdelijk

09-02-2016
klantcontact-vanuit-de-cloud-is-onvermijdelijk
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

In een wereld van verregaande digitalisering gaat het niet meer om wat u doet voor uw klant, maar wat u uw klant mogelijk maakt om zelf te doen. Het gaat niet meer om hoe snel u een telefoontje naar de juiste persoon kunt routeren, maar hoe makkelijk u antwoorden kunt verstrekken op de vragen van de klant.

Customer service door berichten
Een sms- of WhatsApp-bericht dat aangeeft hoe laat een pakketje wordt geleverd, kan direct beantwoord worden. Komt de levering niet uit, dan eenvoudig herplannen via de mobiel.  Als een bestelling online vergeten is om af te ronden, krijgt de klant een bericht om alsnog de transactie te voltooien. Pizza bestellen? Gewoon een tweet sturen of Facebook gebruiken.

“Vanwege de snelle veranderingen – waarin zelfs nieuwe communicatiekanalen slechts tijdelijk kunnen zijn, het gebruik van twitter in Nederland alweer aanzienlijk is gedaald en WhatsApp booming is – is het (haast) onvermijdelijk dat de benodigde functionaliteiten vanuit de cloud ter beschikking worden gesteld”, vertelt Ruud Loppies, directeur van Aspect Software, leverancier van een geïntegreerde oplossing voor een moderne cloud customer engagement-strategie. “Daarbij zul je rekening moeten houden met de regelgeving in het kader van dataprivacy en datasecurity, de eisen aan de infrastructuur en natuurlijk het optimaal benutten van de vereiste mogelijkheden van de benodigde diensten.”

Partnership
Samenwerking met lokale expertisepartijen is erg belangrijk. Aspect is voor de Nederlandse markt daarvoor een nauwe samenwerking aangegaan met drie partijen: Sound of Data, DDM Consulting en PlanMen. Met deze drie partijen wordt de expertise geboden, die nodig is om de gehele keten van het klantcontact optimaal in te richten en te ondersteunen.

Het volledige pakket
Sound of Data verzorgt al ruim 25 jaar  in- en uitgaande telefoongesprekken naar en van het klantcontactcenter. Bas Berkemeijer, Business Development bij Sound of Data: “De kracht van onze dienstverlening zit met name aan de voorkant van de klantcontactketen: wij verzorgen de gehele telefonische bereikbaarheid totdat de klant in het callcenter geholpen wordt. Wij hebben vijfduizend telefoonlijnen die zijn aangesloten op ons platform in Rotterdam, waardoor de bereikbaarheid optimaal is. Bij onverwacht hoge respons en drukte in het klantcontactcenter fungeert het platform vaak als ‘buffer’ voor klanten. Daarnaast ontwikkelen wij zelfserviceapplicaties waarmee veel van de klantvragen geautomatiseerd worden afgehandeld. Daar waar een gesprek nodig of gewenst is,  wordt een beschikbare agent in het klantcontactcenter ingezet.”

“Dankzij toevoeging van Aspects cloud-based oplossingen vanuit ons datacenter in Rotterdam ontstaat een zeer krachtige combinatie van telefonie – inbound en outbound –, zelfserviceapplicaties en de allesomvattende oplossingen die Aspect levert op het gebied van omnichannel klantcontact.”

Voor de inrichting en integratie van het klantcontactcenter wordt gebruik gemaakt van de expertise van DDM Consulting. Dit bedrijf bouwt intelligente, omnichannel contactcenters – ook in de cloud. “Wij merken dat het per maand betalen en minder afhankelijk zijn van de IT-afdeling twee belangrijke verkoopargumenten zijn voor contactcentersoftware in de cloud”, zegt Rijk van Ooijen, Country Manager Nederland bij DDM Consulting. Daarnaast hebben organisaties steeds meer een voorkeur voor het werken met maandelijkse operationele kosten (Opex) met daarbij als grote voordeel het bij- en afschalen (pay for what you get), en minder voor éénmalige kapitaalsinvesteringen (Capex).

Ten slotte is het ook belangrijk om de juiste mensen met de juiste skills op het juiste moment beschikbaar te hebben. Voor deze expertise wordt PlanMen ingeschakeld. Deze organisatie kent de planningsprocessen en uitdagingen in de markt als geen ander. Mark Elschot, businessconsultant bij PlanMen: “Net als bij SaaS-software gaat het bij je personeelsplanning om flexibiliteit en kostenbesparing. Maar dat realiseer je niet door alleen maar software aan te schaffen. Je kunt je doelstellingen pas realiseren als de processen, mensen en systemen maximaal in perfecte balans zijn. Wij geven hierin advies, implementeren processen en systemen, leiden op en leveren WFM-professionals.”

Niemand weet hoe de business er over drie jaar uitziet. Zeker is wel, dat de cloud optimale voorwaarden biedt voor een flexibele en schaalbare oplossing. Door nu al te kiezen voor cloudsoftware, ben je straks voorbereid op wat de klant en eindklant zoeken en verwachten.

Op de foto: De samenwerkende partijen verenigd voor het Datacenter van Sound of Data: Mark Elschot, Bas Berkemeijer, Ruud Loppies, Rijk van Ooijen (v.l.n.r.).

Tags: cloudsoftware

GerelateerdeBerichten

cloudolive

CloudOlive’s online platform voor MSP’s

2022/01/17

Een derde van it-sector niet voorbereid op telewerk

2020/04/20
Volgend bericht
avaya-komt-met-cloud-uc-en-contact-center-oplossing-voor-midmarket

Avaya komt met Cloud UC- en Contact Center-oplossing voor midmarket

Uitgelichte Vacatures

Vacature Performance Marketing Manager

door Rashid Niamat
01-04-2023
0

servers - hardware

Vacature Customer Service Representative

door Rashid Niamat
01-04-2023
0

servers - hardware

Technical Facility Engineer

door Rashid Niamat
01-04-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

De ACTNOW Impact Tech Summit

23-05-2023 - 17:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more

Herontdek de IT-wereld tijdens de Gaia Data Experience

05-04-2023 - 17:00

Gamma Communications Teams Event 2023

17-04-2023 - 17:00

Webinar Recovering Damaged or Corrupted Backups of Virtual Systems

18-04-2023 - 15:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid