• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Interview Matthijs Wolff van Bright Access

 ‘Groei door samenwerking met partners’

25-01-2024
Matthijs Wolff van Bright Access Groei door samenwerking met partners
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Glasvezelleverancier Bright Access timmert flink aan de weg. Aan het einde van 2023 blikt commercieel directeur Matthijs Wolff met ITchannelPRO terug op het jaar, vertelt wat we in 2024 van deze B2B-aanbieder mogen verwachten en hij onderstreept het belang van samenwerking.

Matthijs Wolff van Bright Access Groei door samenwerking met partnersBright Access groeit door overnames en omdat de partners succesvoller zijn. Matthijs benoemt echter ook direct een belangrijk punt van de businesscase van Bright Access. “We werken uitsluitend met partners en stoppen daar vanuit de commerciële afdeling dan ook veel energie in. Wij beschouwen het kanaal als één van de pijlers waaraan niet kan worden getornd.”

Partners zijn dus key voor Bright Access. Dat zal het komend nog duidelijker worden, geeft Matthijs aan. “We gaan in 2024 door met de partnerstrategie. Onze ambitie is de grootste leverancier van zakelijk glasvezel op bedrijventerreinen worden. Om dat te bereiken gaan we ook door met het team uitbreiden. Komend jaar zullen we daarom investeren in zowel de buitendienst als de binnendienst. Want meer klanten en partners betekent natuurlijk ook meer contactmomenten, en we willen daarbij onze kwaliteit kunnen blijven waarmaken.”

Omzet en langere termijn

Matthijs heeft het over een grotere footprint, meer partners en groei. Betekent dat laatste dat partners meer lijnen verkopen of dat ze per klant meer omzet realiseren? “Dat is een goede vraag en het korte antwoord is beide,” antwoordt Matthijs. “Natuurlijk zie ik partners nieuwe klanten optekenen. Dat leidt tot meer omzet bij die partner en bij ons. Maar als het om omzet gaat, kijk ik ook naar de langere termijn.”

Met die langere termijn bedoelt hij de trend dat partners er beter in slagen bundels te maken van diensten en de glasvezelverbinding. “De partner ziet zo omzet toenemen en het verloop onder zijn klanten zal afnemen. De link tussen klantloyaliteit en gezonde omzet over een langere termijn mag duidelijk zijn. Voor alle duidelijkheid, daar profiteert de partner van, maar voor Bright Access is dat ook belangrijk.”

Echte klantvraag

Partners van Bright Access zijn net als Matthijs en zijn collega’s altijd op zoek naar de echte klantvraag. Dat geldt zowel voor de glasvezelverbinding als de additionele diensten van de partner. “Als je in de zakelijke markt alleen voor de aantallen gaat of een zo hoog mogelijke bandbreedte, schiet je jezelf in de voet. Een van onze kernwaardes is dat wij acteren vanuit oprechte interesse voor de klant. Die staat dus ook voorop als het gaat om het bepalen van de juiste dienst.”

Samenwerking en lokaal

Tijdens het gesprek staat Matthijs langer stil bij de kracht van samenwerken en het voordeel van een lokale footprint. Dat leverde een paar mooie verhalen op, die ook laten zien hoe divers het partnerlandschap is. “Elke partner is anders, maar het zijn allemaal partijen met een stevige lokale footprint, kennis van de bedrijven in de omgeving en ook de interesse de klant zo goed mogelijk te bedienen. Dat zien we keer op keer terug in de manier waarop we samenwerken.”

De vragen van de partners verschillen als het gaat over samenwerking aan Bright Access. “Een voorbeeld van technische samenwerking is de dienst die XSByte met ons team heeft ontwikkeld. Hierbij gaan draadloze communicatie en glasvezel samen. Glasvezel is de primaire verbinding en de draadloze neemt die vliegensvlug over als er een verstoring is en dat – heel bijzonder – met behoud van IP-adres. Die dienst was oorspronkelijk het antwoord op een lokaal vraagstuk, inmiddels wordt het veel breder ingezet.”

Voor commerciële samenwerking wijst Matthijs op een migratieproject van straalverbindingen naar glasvezel van Bright Access. “Bij dit project in de regio Dronten – Swifterbant was Huijbregts Automatisering de stuwende kracht. Hier hebben we ervoor gekozen alle activiteiten rond voorlichting samen te doen. Lokaal betekent dat bijvoorbeeld kiezen voor catering en ondersteuning uit de buurt in een ruimte bij het bedrijventerrein en het benaderen van de lokale pers in plaats van de landelijke media.”

“Samenwerken is ook naar de partner gaan voor een maatwerktraining. Dat hebben we bijvoorbeeld gedaan voor Contict uit Oldenzaal. Elk van deze drie cases waren leuk en leerzaam om te doen. Ik wil extra benadrukken dat er sprake is echte en spontane kennisdeling tussen de partners en Bright Access. Daar profiteren we allemaal van, ook de eindklanten.

Meer weten over wat Bright Access kan betekenen voor resellers van zakelijke internetverbindingen? Neem dan contact op met verkoop@brightaccess.nl of bel 088 045 09 45.

(dit artikel verscheen eerder in ITChannelPRO magazine 2023-06)

Tags: glasvezelITchannelPRO Magazine

GerelateerdeBerichten

Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht
De staat van de digitale infrastructuur - 44223281 Bijlage 1 Staat van de Digitale Infrastructuur.pdf

Rapport Staat van de Digitale Infrastructuur

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon