• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Freenet en OnePlus – smartphones als risico

15-02-2024
onderzoek-de-belangrijkste-aankoopcriteria-voor-zakelijke-smartphones
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

De Duitse aanbieder van telefonie en internet Freenet meldt vol trots een nieuwe winkelinrichting te lanceren. Aan het andere einde van de wereld, in India klagen 15.000 OnePlus resellers over de manier waarop ze behandeld worden. Twee totaal verschillende berichten en landen en toch hebben ze iets gemeen.

Freenet winkels op de schop

smartphones mobieltjes mobielFreenet heeft tientallen eigen winkels en talloze franchisespartners. De nadruk heeft altijd gelegen op het ter plekke verkopen van abonnementen en de passende hardware. Als we de persberichten mogen geloven komt daar nu een einde aan. In de winkels gaat volledig worden ingezet op advies en het verhogen van de tevredenheid van de klant. Hierdoor gaat de inrichting van de winkels op de schop. Er komt meer ruimte voor demonstratiemodellen en gelegenheid de toestellen, mobiele en vaste verbindingen te testen.

De oplettende lezer zal zich afvragen of er niet iets wordt vergeten, want hoe zit het met de verkoopruimte en het aanbod? Die wordt kleiner en dat komt mede omdat de winkels minder hardware (smartphones, modems en mediaboxen) op voorraad nemen. Dat heeft niets met veiligheid te maken. Alles wordt in principe naar de klant gestuurd, want dat is beter voor de klanttevredenheid. Wie nog wel iets in de winkel wil ophalen, in het kader van de optimale shop-ervaring, kan dat overigens bij de bestelling aangeven.

OnePlus – wachten op je geld

Aan het andere einde van de planeet zorgt OnePlus voor de nodige ophef. De vertegenwoordiging van 15.000 resellers van het merk heeft in een brief aan de telefoonmaker de kritiek van het kanaal opgesomd. Een cc van die brief is gegaan naar de landelijke pers. Wat blijkt, OnePlus moeder Oppo heeft het kanaal in India verplicht toestellen op voorraad te nemen. Na ontvangst van de betalingen is in veel gevallen nog niets of slecht een deel ontvangen. Verkoopvergoedingen worden met een vertraging van 3 tot 6 maanden uitbetaald. De onvrede is groot en begrijpelijk.

Risico

Freenet snijdt in de voorraden onder het mom van gemak voor de klant. OnePlus/Oppo houdt feitelijk de hand op bij de retailers. Het verschil is net zo duidelijk als de overeenkomst. In beide gevallen zijn de smartphones een (financieel) risico. De Duitsers verkleinen als verkopers dat door geen toestellen meer in de winkels op voorraad te houden. Daarmee is de kans op onverkoopbare restbestanden kleiner. OnePlus heeft als maker van toestellen zo te zien meer problemen, en de retailer mag die oplossen.  Beide situaties zeggen overigens veel over de markt. Als er echt veel vraag naar devices zou dit gebeuren.

Tags: smartphone

GerelateerdeBerichten

Punkt

Gigaset start productie van smartphones na deal met Punkt.

2025/07/02
Fairphone-ChatLicense-visual

ChatLicense en Fairphone werken samen om verantwoord smartphonegebruik te stimuleren

2025/02/26
Volgend bericht
NLconnect

Vier nieuwe leden bij vereniging NLconnect 

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon