Destiny zet een belangrijke volgende stap in de uitbouw van zijn Europese ambities. Het lanceert met “Dstny” een nieuwe Europese merkidentiteit en logo voor de hele groep. Tegelijk kondigt het bedrijf aan dat het vanaf 1 januari 2023 en zeker tot eind 2024 de nieuwe co-titelsponsor wordt van het Belgische UCI WorldTour-wielerteam Lotto-Dstny.
Met de nieuwe merkidentiteit verenigt Dstny meer dan tien bedrijven in de groep onder één vlag. Het nieuwe merk en logo voor de hele groep symboliseert de Europese leiderspositie en de drive om innovatie te versnellen, de klantervaring te verbeteren en nog meer talent aan te trekken. Het doel hiervan? Cloudgebaseerde Business Communications leveren die het dagelijkse leven gemakkelijker maakt. Today and tomorrow.
“Het gaat vandaag om veel meer dan alleen de lancering van één Europese merknaam voor de hele Dstny groep”, zegt CEO Daan De Wever. “Onder de motorkap van het merk Dstny hebben we een duidelijke referentie-architectuur en bewuste technologie-footprint gebouwd, teams met diverse kwaliteiten operationeel samengebracht en in elk land een sterke commerciële positie uitgebouwd. Ons go-to-market-model, met diverse partners, service providers en een eigen directe verkoopkanaal, is in alle landen waar we aanwezig zijn vergelijkbaar. Er is nog veel werk, maar tegelijk is er ook al veel geïntegreerd om één toekomstbestendig Europees bedrijf uit te bouwen.”
Dstny heeft het laatste jaar fors geïnvesteerd in zijn technologische footprint. Zo heeft het afgelopen zomer het Zweedse Telepo met zijn sterke UCaaS-platform overgenomen en samen met diverse andere teams en technologieën samengebracht in een eigen developmenttak, Dstny for Service Providers. “We hebben een sterk technologieframework en unieke technische ontwikkelingscapaciteit opgebouwd”, gaat De Wever verder. “Het is onze passie om deze technologie op Europees vlak te verankeren en als relevante, innovatieve en leidende speler in de markt de komende jaren onder eigen controle verder door te groeien.”
Wielrennen zorgt voor versnelling van merkbekendheid in Europa
Om zijn bekendheid als Europese leider in cloudgebaseerde bedrijfscommunicatie verder uit te bouwen, vond Dstny de ideale partner in de Belgische Lotto wielerploeg. Het sponsorship sluit perfect aan bij de transitie die het bedrijf nu maakt van initiële challenger in een aantal landen, via een sterke internationale groei naar een ambitieuze Europese speler. Als snelgroeiend bedrijf is het voor Dstny essentieel om het vertrouwen verder te vergroten en een sterk merk uit te bouwen. Zo wordt het eenvoudiger om nieuwe klanten, partners, overname prospects en talent aan te trekken. Dstny kiest zijn partnerships dan ook heel zorgvuldig uit.
“We geloven net als het Lotto wielerteam in talent alle kansen geven, in het belang van een sterk partnernetwerk, in diversiteit en in teamspirit. Ook de ambitie om vanuit onze Belgische roots mee te spelen op internationaal vlak bindt ons. Dit voelde meteen als een goede match”, zegt De Wever. “Daarnaast is de wielersport één van de populairste sporten in Europa, vooral in onze huidige markten. Het is in de zakelijke wereld onder beslissers en CEO’s heel populair, dus het biedt ons netwerk- en hospitality mogelijkheden om nog sneller te groeien.”
Met dit co-naamsponsorship is Dstny de eerste Belgische Tech Scale-up die een Belgische profwielerploeg op deze schaal ondersteunt. “We zijn erg trots om de nieuwe co-naamsponsor te zijn van het Belgische UCI WorldTour-team Lotto-Dstny. We hopen ook om het team vanuit onze vergelijkbare startpositie als ‘challenger’ te kunnen inspireren om strategisch-creatief en ‘out of the box’ te denken en te handelen. Ik ben ervan overtuigd dat we door onze krachten te bundelen, allebei een volgende stap kunnen zetten in onze ontwikkeling”, concludeert De Wever.
John Lelangue, algemeen manager van de wielerploeg, is verheugd met de komst van Dstny als nieuwe partner. “We zijn erg blij met Dstny’s toezegging, zo vroeg in het seizoen, om de komende twee jaar deel uit te maken van onze ploeg. Dstny en onze wielerploeg zijn een perfecte match van twee Belgische organisaties met internationale ambities. Mede dankzij Dstny zal het mogelijk zijn om opnieuw een generatie jonge Belgische talenten op te leiden. Onze ploeg gaat voor ritzeges in de Tour de France en winst in grote klassiekers”, zegt John Lelangue. “Dit jaar en in de toekomst. Het opleiden van jong talent, bij de mannen en vrouwen, behoort tot ons DNA. Daarom investeren we naast ons WorldTeam ook in onze opleidings- en vrouwenploeg. Door dit partnerschap verwerft Dstny een plaats in de toekomst en geschiedenis van de Belgische wielersport.”
Ook Jannie Haek, CEO van de Nationale Loterij, kijkt uit naar de samenwerking met de nieuwe partner. “We delen met Dstny onze Belgische identiteit en focus op innovatie. Dstny is een mooi voorbeeld van hoe, van origine Belgische, technologiebedrijven tot sterke internationale spelers kunnen uitgroeien. We zijn dan ook trots op dat we op deze manier kunnen bijdragen aan het verder uitbouwen van dat succes. Wij hebben in al die jaren prachtige momenten beleefd met de wielerploeg, die we nu al 37 jaar ondersteunen. We zijn blij dat we Dstny in de ploeg mogen verwelkomen, geheel in lijn met de filosofie van het team.”