• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Deloitte – Door Covid-19 grijpen we vaker naar de smartphone

Maar het is geen blijvende verandering

18-11-2020
helft-smartphonegebruikers-vreest-digitale-pottenkijkers
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

helft-smartphone-gebruikers-vreest-digitale-pottenkijkersDe maatregelen om de verspreiding van Covid-19 tegen te gaan zorgen er voor dat we vaker de smartphone nodig hebben. Sommigen beweren dat we daar zo snel aan wennen dat we niet meer terug zullen gaan naar de manieren van communiceren, boodschappen doen en dergelijke van voor de crisis. Onderzoek van Deloitte, de Global Mobile Consumer Survey 2020, is reden die aanname in twijfel te trekken.

Voorsprong en Ervaring

De bevindingen van de Global Mobile Consumer Survey 2020 zijn handig, omdat het laat zien op welke vlakken de consument en thuiswerker in Nederland anders is dan die in het buitenland. Op het eerste gezicht is het bijvoorbeeld eigenaardig dat Nederland zo hoog scoort voor het thuiswerken. Het percentage is te lezen als een bewijs dat de oproep van huis uit te werken goed is opgevolgd en dat de semi-lockdowns effectief waren. Maar waarschijnlijker is dat het voor Nederlanders gewoon veel makkelijker was om van huis uit te werken. ITchannelPro heeft al eerder gewezen op de brede acceptatie van en ervaring met thuiswerken in Nederland, nog voor van Covid-19 sprake was. Het is dus een voorsprong in ervaring en kennis die uit de cijfers van Deloitte blijkt. Dat verklaart bijvoorbeeld ook waarom in de Nederlands deelnemers aan het onderzoek veel minder problemen met hardware meldden.

De smartphone

Het onderzoek gaat echter vooral om mobile. Over het smartphone gebruik, driect gerelateerd aan de Covid-19 maatregelen, zijn meerdere vragen gesteld. De bevindingen lijken zeer logisch en verklaarbaar. Het is ook een goed signaal dat in bijvoorbeeld Duitsland ander onderzoek het beeld bevestigd. Het gaat dan vooral om het belvolume. Door Covid-19 is men weer meer gaan bellen. Uit de cijfers van de telecomaanbieders komt dat nog niet zo sterk naar voren, maar het aantal belminuten van vaste en mobiele verbindingen is in veel landen toegenomen.

Deloitte heeft gevraagd waarom dat is en of het voor alle leeftijdsgroepen opgaat. Van de groep 18-24 jarigen geeft 31 procent aan meer van de smartphone gebruik te zijn gaan maken. Uit de vraagt kan niet worden afgeleid of dat is om mee te bellen of om apps te gebruiken. De andere rapportages en bronnen stellen dat beide meer gebruikt worden. Het intensievere smartphone gebruik in de groep 25-34 jarigen valt ook op.

Blijvend of tijdelijk?

De grote vraag is natuurlijk of het smartphone gedrag nu blijvend is veranderd of dat de pieken verdwijnen zodra de Covid-19 lockdowns voorbij zijn. Wat dat betreft zijn de antwoorden opmerkelijk. Voor elke activiteit waarvoor men numeer de smartphone gebruikt geldt dat de consument het als een tijdelijke oplossing ziet. Of het nu gaat om eten bestellen, via video kletsen met familie of bekenden dan wel vergaderen: zodra het weer mag wil men dat bij voorkeur weer fysiek doen.

Tags: smartphonetelefonie

GerelateerdeBerichten

Afscheidsinterview Micha Cohen en Arthur van den Ende

2025/07/17
Punkt

Gigaset start productie van smartphones na deal met Punkt.

2025/07/02
Volgend bericht

Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon