Youfone is deze maand van start gegaan met het aanbieden van een vernieuwde propositie voor de zakelijke telecommarkt. Youfone, dat sinds 2008 de consumentenmarkt bedient, beantwoordt daarmee de vraag naar diversiteit die is ontstaan na het wegvallen van een aantal mobiele providers. Hiermee bieden ze de zakelijk markt de bestaande mobiele sim only dienst aangevuld met een aantal unieke zakelijk kenmerken. Dit in samenwerking met lokale business partners.
Waarom deze stap?
De laatste jaren is het zakelijke telecom landschap sterk veranderd. Met het beperkt aantal providers dat is overgebleven is het voor telecom en IT-aanbieders lastiger geworden om een onafhankelijk karakter te behouden. Wouter Borst, directeur Youfone Zakelijk: “We hebben gemerkt dat er behoefte is aan diversiteit en een uitbreiding van de keuzemogelijkheden. Dat gat in de markt willen we invullen. Youfone staat bekend om haar kwaliteit op het KPN-netwerk, eenvoud en gemak, maar bovenal lage prijzen. Dit combineren we met zakelijke accenten waar de markt om vraagt.”
Efficiëntie door slimme innovaties
Youfone heeft in 2020 uitgebreid marktonderzoek gedaan naar de behoefte van de business partners in de telecommarkt. Door de veranderingen in de telecommarkt en het afgelopen jaar is er behoefte ontstaan aan een flexibele propositie voor een scherpe prijs. “Onze partners bedienen zakelijk Nederland. Door alle veranderingen in de werksituatie willen zij snel in kunnen spelen op deze veranderingen zonder ergens aan vast te zitten.”, aldus Wouter Borst. Daarom heeft Youfone Zakelijk bij het bouwen van de propositie extra focus gelegd op flexibiliteit, eenvoud en gemak. In het hele proces zijn slimme innovaties ingepast, waarmee significant efficiënter wordt gewerkt. Wouter legt uit: “onze partners hebben ons bijna niet meer nodig. Ze hebben toegang tot alle relevante data en tools, zodat ze hun klanten direct zelf kunnen bedienen en wij ons kunnen focussen op het leveren van uitmuntende service en een hoogwaardig product voor een scherpe prijs.”