• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 ERSDH ESR-1144x350

hallo, helpt de klant met digitaal ondernemen

28-10-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

De coronapandemie heeft grote gevolgen voor de manier van werken. ICT-dienstverlener hallo, heeft de handen vol aan het helpen van klanten met de inrichting van thuiswerkplekken. Zeker nu het thuiswerken voor veel Nederlanders structureel lijkt te worden.

De coronapandemie zorgde in eerste instantie voor veel drukte bij hallo, omdat iedereen vanuit huis moest gaan werken, vertelt directeur Barry Wissink. “Nu zie je dat weer langzaam veranderen en gaan mensen voorzichtig weer af en toe naar kantoor. Maar tegelijkertijd zijn we ook bij klanten bezig om het thuiswerken structureel mogelijk te maken.” Sommige klanten hebben namelijk tijdelijke maatregelen genomen om thuiswerken mogelijk te maken. hallo, helpt hen om ervoor te zorgen dat er dankzij technologie ook op de langetermijn veilig en goed vanuit huis gewerkt kan worden. “We helpen onze klanten met het organiseren van digitaal ondernemen.” Wissink spreekt hier bewust niet over digitale transformatie want dat heeft een focus op verandering (door technologie). hallo, focust juist op het optimaliseren en begeleiden van de ondernemer naar wat voor hem een logische (verdere) stap zou zijn in het digitaliseren van zijn business.

Overgang

Wissink is in 2019 bij hallo, gekomen. hallo, is ontstaan uit een rebranding van het merk Tritel en Fieber. Deze bedrijven zijn in 2018 samengegaan met hulp van het in Amsterdam gevestigde Vortex Capital Partners. Vortex Capital is nog steeds een van de grote aandeelhouders van hallo,. Wissink heeft de ambitie om met het bedrijf een landelijk ICT-merk te bouwen voor het MKB. “We zien in de markt een aantal grote bedrijven en een heleboel kleine bedrijven die veelal lokaal gericht zijn. Wat we misten was een ‘go to’-brand. Een landelijke partij voor de gemiddelde MKB’er waar je niet alleen een product kunt kopen, maar ook informatie kunt vinden en waar je toegankelijke ICT-oplossingen kunt krijgen. We willen dus een landelijk merk opbouwen, maar wel met het MKB-gevoel. Dat wil zeggen: dichtbij de ondernemer en met een regionale vestigingen.”

Overnames

Sinds 2018 heeft het bedrijf een aantal partijen overgenomen, waaronder het in Lelystad gevestigde CompuTeam, LOKO automatisering in Zeewolde en Digisource in Barendrecht. “We houden ons niet alleen bezig met overnames. Onze primaire focus ligt op autonome groei, maar als we partijen kunnen overnemen die er goed voor staan en enorme groeicapaciteit hebben, dan doen we dat.”

Specialistische kennis

Voorheen stond hallo, vooral bekend als een telecombedrijf, maar met overnames zoals LOKO heeft het veel meer technische capaciteiten in huis, zoals Azure-specialisten, Windows Virtual Desktop, adoptie- en productivity consultants. “Het hebben van al die specialistische kennis in huis is een belangrijk verschil met de kleine lokale ICT-spelers”, aldus Wissink. “Ook zijn we met ons team beter in staat om de technologische ontwikkelingen bij te houden.” hallo, kiest er bewust niet voor om alleen vanuit een landelijk hoofdkantoor te opereren, met een centrale helpdesk de klant bedienen, maar meer dienstverlening vanuit regionale vestigingen. “We geloven dat je regionale aanwezigheid moet hebben om dichtbij de ondernemer te kunnen staan.”

Aandacht voor de klant

hallo, heeft een multivendor-strategie, gaat Wissink verder. “We hebben geen eigen platform maar we maken gebruik van producten en diensten van derden. Voorbeelden zijn KPN, Microsoft, Fortinet, Voiceworks, Eurofiber en ALSO Cloud. Dat heeft als voordeel dat we geen eigen producten hoeven te ontwikkelen maar ons volledig kunnen richten op de klant. Dat heeft ook voordelen voor de leverancier. Door onze schaalgrootte zijn we een belangrijke strategische partner voor partijen als KPN, Microsoft en Fortinet. Hierdoor krijgen we betere toegang tot producten. Daarnaast krijgen we eerder toegang tot producten en betere support.” Dat alles vertaalt zich in een hogere klanttevredenheid. Zo behaalde hallo, in 2019 een Net Promoter Score (NPS) van +61. “De diensten die wij en diverse andere partijen leveren zijn uiteindelijk maar commodity want die komen uit de koker van grote techbedrijven. Het gaat erom dat wij ervoor zorgen dat klanten die technologie kunnen gebruiken. Daarnaast moet je er voor de klant zijn, juist als het mis gaat.”

ICT is geen kostenpost

De uitdaging waar hallo, voor staat is het helpen van klanten zodat de technologie die zij kopen ook echt door medewerkers gebruikt gaat worden. Dus het helpen van bedrijven met het digitaal ondernemen. Alleen op die manier haalt de klant maximaal rendement uit de aangeschafte oplossing, zoals: inkomende telefoontjes koppelen aan je CRM-data, doorwerken aan een bestand op een ander device, het werken aan projecten met Teams en het automatiseren van eenvoudige handmatige klussen zoals facturen inboeken. “Wij zorgen ervoor dat ICT voor jou werkt en niet andersom. Als je dat niet doet, wordt ICT een kostenpost”, waarschuwt Wissink. “Zo kan ICT een value driver zijn. Als ICT een kostenpost wordt, dan doen wij ons werk niet goed. Dan hebben wij onvoldoende persoonlijke dienstverlening geleverd en onvoldoende persoonlijke connectie gemaakt met de klant om te begrijpen wat die klant echt nodig heeft om succesvol te zijn.”

Tags: thuiswerken

GerelateerdeBerichten

thuiswerken - homeoffice

Internationaal onderzoek: aantal thuiswerkers is stabiel

2025/05/09
massaontslag ontslag

Opzichtige nieuwbouw en massa ontslagen in de IT zijn niet nieuw

2023/06/21
Volgend bericht

Cisco's 25e Partner Summit van start

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

ArrowFest 2025

02-10-2025 - 22:00

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon