• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Klantcontact vanuit de cloud is onvermijdelijk

09-02-2016
klantcontact-vanuit-de-cloud-is-onvermijdelijk
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

In een wereld van verregaande digitalisering gaat het niet meer om wat u doet voor uw klant, maar wat u uw klant mogelijk maakt om zelf te doen. Het gaat niet meer om hoe snel u een telefoontje naar de juiste persoon kunt routeren, maar hoe makkelijk u antwoorden kunt verstrekken op de vragen van de klant.

Customer service door berichten
Een sms- of WhatsApp-bericht dat aangeeft hoe laat een pakketje wordt geleverd, kan direct beantwoord worden. Komt de levering niet uit, dan eenvoudig herplannen via de mobiel.  Als een bestelling online vergeten is om af te ronden, krijgt de klant een bericht om alsnog de transactie te voltooien. Pizza bestellen? Gewoon een tweet sturen of Facebook gebruiken.

“Vanwege de snelle veranderingen – waarin zelfs nieuwe communicatiekanalen slechts tijdelijk kunnen zijn, het gebruik van twitter in Nederland alweer aanzienlijk is gedaald en WhatsApp booming is – is het (haast) onvermijdelijk dat de benodigde functionaliteiten vanuit de cloud ter beschikking worden gesteld”, vertelt Ruud Loppies, directeur van Aspect Software, leverancier van een geïntegreerde oplossing voor een moderne cloud customer engagement-strategie. “Daarbij zul je rekening moeten houden met de regelgeving in het kader van dataprivacy en datasecurity, de eisen aan de infrastructuur en natuurlijk het optimaal benutten van de vereiste mogelijkheden van de benodigde diensten.”

Partnership
Samenwerking met lokale expertisepartijen is erg belangrijk. Aspect is voor de Nederlandse markt daarvoor een nauwe samenwerking aangegaan met drie partijen: Sound of Data, DDM Consulting en PlanMen. Met deze drie partijen wordt de expertise geboden, die nodig is om de gehele keten van het klantcontact optimaal in te richten en te ondersteunen.

Het volledige pakket
Sound of Data verzorgt al ruim 25 jaar  in- en uitgaande telefoongesprekken naar en van het klantcontactcenter. Bas Berkemeijer, Business Development bij Sound of Data: “De kracht van onze dienstverlening zit met name aan de voorkant van de klantcontactketen: wij verzorgen de gehele telefonische bereikbaarheid totdat de klant in het callcenter geholpen wordt. Wij hebben vijfduizend telefoonlijnen die zijn aangesloten op ons platform in Rotterdam, waardoor de bereikbaarheid optimaal is. Bij onverwacht hoge respons en drukte in het klantcontactcenter fungeert het platform vaak als ‘buffer’ voor klanten. Daarnaast ontwikkelen wij zelfserviceapplicaties waarmee veel van de klantvragen geautomatiseerd worden afgehandeld. Daar waar een gesprek nodig of gewenst is,  wordt een beschikbare agent in het klantcontactcenter ingezet.”

“Dankzij toevoeging van Aspects cloud-based oplossingen vanuit ons datacenter in Rotterdam ontstaat een zeer krachtige combinatie van telefonie – inbound en outbound –, zelfserviceapplicaties en de allesomvattende oplossingen die Aspect levert op het gebied van omnichannel klantcontact.”

Voor de inrichting en integratie van het klantcontactcenter wordt gebruik gemaakt van de expertise van DDM Consulting. Dit bedrijf bouwt intelligente, omnichannel contactcenters – ook in de cloud. “Wij merken dat het per maand betalen en minder afhankelijk zijn van de IT-afdeling twee belangrijke verkoopargumenten zijn voor contactcentersoftware in de cloud”, zegt Rijk van Ooijen, Country Manager Nederland bij DDM Consulting. Daarnaast hebben organisaties steeds meer een voorkeur voor het werken met maandelijkse operationele kosten (Opex) met daarbij als grote voordeel het bij- en afschalen (pay for what you get), en minder voor éénmalige kapitaalsinvesteringen (Capex).

Ten slotte is het ook belangrijk om de juiste mensen met de juiste skills op het juiste moment beschikbaar te hebben. Voor deze expertise wordt PlanMen ingeschakeld. Deze organisatie kent de planningsprocessen en uitdagingen in de markt als geen ander. Mark Elschot, businessconsultant bij PlanMen: “Net als bij SaaS-software gaat het bij je personeelsplanning om flexibiliteit en kostenbesparing. Maar dat realiseer je niet door alleen maar software aan te schaffen. Je kunt je doelstellingen pas realiseren als de processen, mensen en systemen maximaal in perfecte balans zijn. Wij geven hierin advies, implementeren processen en systemen, leiden op en leveren WFM-professionals.”

Niemand weet hoe de business er over drie jaar uitziet. Zeker is wel, dat de cloud optimale voorwaarden biedt voor een flexibele en schaalbare oplossing. Door nu al te kiezen voor cloudsoftware, ben je straks voorbereid op wat de klant en eindklant zoeken en verwachten.

Op de foto: De samenwerkende partijen verenigd voor het Datacenter van Sound of Data: Mark Elschot, Bas Berkemeijer, Ruud Loppies, Rijk van Ooijen (v.l.n.r.).

Tags: cloudsoftware

GerelateerdeBerichten

matthé-smit-kaseya-400

Kaseya 365 is beter en Matthé Smit legt uit waarom

2024/09/25
omnivista-cirrus-dashboard-laptop

Alcatel-Lucent Enterprise brengt nieuwe generatie OmniVista Cirrus R10

2023/07/24
Volgend bericht
avaya-komt-met-cloud-uc-en-contact-center-oplossing-voor-midmarket

Avaya komt met Cloud UC- en Contact Center-oplossing voor midmarket

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon