• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 ERSDH ESR-1144x350

24 tips voor meer volgers op je LinkedIn-pagina voor IT-bedrijven

08-09-2022
MMM-ITchannelPRO
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

MMM-ITchannelPROHet is een vraag die veel IT-marketeers bezighoudt: hoe krijg ik meer volgers op mijn LinkedIn-bedrijfspagina? In deze blog geeft Djoea, storyteller bij Make Marketing Magic,  24 – ja, echt – 24 tips waar je direct mee aan de slag kunt.

1. Maak je bedrijfspagina compleet

Het lijkt een enorme open deur, maar kijk maar eens rond op LinkedIn. Er zijn talloze bedrijfspagina’s die incompleet zijn.

Geen contactinformatie, geen logo of achtergrondafbeelding. Zorg dat je alles volledig invult. Niemand volgt een bedrijf waarvan maar de helft bekend is.

2. Deel regelmatig relevante content

Regelmatig is niet dan weer drie keer per week en dan weer drie maanden niet. Regelmatig is… regelmatig.

Kies je voor een keer per week, publiceer dan ook echt een keer per week een stuk relevante content. Dat kan een blog zijn, een korte update, een vraag, maar deel iets dat voor je doelgroep waardevol is.

Om te zorgen voor echte regelmaat is het aan te raden om vooraf een planning te maken, zodat je nooit zonder ideeën komt te zitten.

3. Gebruik video en visuals

Mensen zijn visueel ingesteld. Gebruik daarom regelmatig – ja, regelmatig – video en visuals in je content.

Post je wel eens video’s, dan kun je deze opknippen in korte fragmenten zodat je deze met een vaste regelmaat kunt posten.

4. Stel vragen

Ga het engagement aan met je publiek, post iets en vraag om een reactie. Kortom: trigger mensen om iets met jouw content te doen.

Zo kun je jouw publiek vragen om een comment te plaatsen, maar je kunt ook vragen om een duimpje of hartje. Of geef aan dat je de leukste reacties iets speciaals opstuurt.

Hoe meer mensen engagen met jouw content, hoe groter je bereik en hoe makkelijker je nieuwe volgers aantrekt.

5. Reageer op reacties

Als mensen reageren op jouw post, reageer dan op jouw beurt weer op dat commentaar.

Zo laat je niet alleen zien dat je echt betrokken bent bij je publiek, maar vergroot je het engagement.

Simpel rekensommetje… Als jij reageert op iedere comment, verdubbel je het aantal comments onder je post en dat trekt weer extra aandacht naar je pagina.

6. Vergeet SEO niet

Je kunt ook je LinkedIn-bedrijfspagina optimaliseren voor Google. Maak je bedrijfspagina relevant en je wordt ook daar gevonden.

Zijn er specifieke keywords waarop je gevonden wil worden? Gebruik deze dan op je pagina.

7. Betrek je eigen team

Zorg dat iedereen die bij jouw bedrijf werkt, de eigen profielpagina koppelt aan jouw bedrijfspagina.

Op het moment dat zij als individu actief zijn op LinkedIn zorgt dat ervoor dat jouw bedrijfspagina vaker in beeld komt bij je netwerk. Dat zorgt weer voor meer volgers.

8. Deel samen content

Als jij een vette post plaatst op je bedrijfspagina, vraag je team om die content ook te delen met hun netwerk.

9. Link vanaf je eigen website

Zorg dat de bezoekers op jouw website ook eenvoudig een link naar jouw LinkedIn-pagina kunnen vinden. Een Follow-me-button ergens duidelijk op je website, zorgt dat die mensen jouw bedrijfspagina kunnen gaan volgen.

10. Biedt exclusieve content aan

Als je wil dat mensen jouw LinkedIn-bedrijfspagina volgen, kan het enorm helpen om exclusieve content te delen op die pagina.

Zorg dus dat je content hebt die je alleen daar deelt. Als mensen die updates willen krijgen, moeten ze jouw bedrijfspagina volgen. Dat kan je natuurlijk heel goed voor specifieke doelgroepen of campagnes inzetten.

11. Gebruik links vanuit je blogposts

Als je blogartikelen post, op je website of elders, link dan door naar je bedrijfspagina.

Vinden mensen de blog interessant, dan is de kans groot dat ze ook jouw bedrijfspagina gaan volgen.

Dit kan extra goed voor je werken als je blogs publiceert op andere platformen dan je eigen site. Zo trek je nieuw publiek naar je pagina.

12.  Link vanuit je andere socialmediakanalen

Je andere socialmediakanalen hebben ook volgers. Heb je veel volgers op Instagram, nodig die dan uit om je LinkedIn-bedrijfspagina te volgen. Dat werkt helemaal lekker als je dat doet in combinatie met die exclusieve content.

Vertel op Instagram dat je iets heel bijzonders gaat communiceren, maar om dat daadwerkelijk te zien moeten mensen je wel op LinkedIn gaan volgen.

13. Voeg een link aan je e-mailhandtekening toe

Ook jij stuurt per dag ongetwijfeld een heleboel e-mails. Als je alle mails van al je teamleden bij elkaar optelt, zijn dat er talloze per week of op jaarbasis.

Zorg dat er standaard een link naar je bedrijfspagina in jullie e-mailhandtekening staat.

14. Leer van de cijfertjes

Kijk regelmatig naar de analytics van je LinkedIn-bedrijfspagina. Daar zie je wat voor je werkt, welke content doet het goed en welke werkt minder goed.

Leer daarvan en stem daar je volgende acties op af.

15. Nodig iedere maand mensen uit

LinkedIn geeft je elke maand een aantal credits waarmee je mensen uit je netwerk kan uitnodigen om je bedrijfspagina te volgen.

Er zit een limiet op dat aantal, dus kies selectief. Niet iedereen gaat dat doen, maar er zijn er altijd een aantal die dat wel doen.

16. Noem influencers

Noem in je posts influencers of andere mensen die binnen jouw netwerk een groot bereik hebben. Tag die mensen, waardoor je ze betrekt. Creëer eventueel samen content.

De kans is aanwezig dat ook zij jouw post gaan delen. Zo bereik je het netwerk van invloedrijke mensen.

17. Gebruik de kracht van herhaling

Blijf mensen herinneren aan het feit dat ze je bedrijfspagina kunnen volgen. Stuur je een keer een bericht, is de kans dat ze reageren niet zo groot.

Maar ontvangen ze meerdere malen via verschillende kanalen een mogelijkheid om je te volgen, vergroot je de kans dat ze daarop in gaan.

18. Gebruik hashtags

Hashtags op LinkedIn zijn heel handig om publiek te bereiken dat je normaal niet zo snel bereikt. Er zijn mensen die specifieke hashtags volgen, maak daar gebruik van.

Onderzoek welke hashtags voor jouw doelgroep relevant zijn en gebruik die regelmatig in de posts op je bedrijfspagina.

19. Communiceer branchespecifiek

Hoe specifieker jij communiceert met je doelgroep, hoe groter de kans dat je volgers aantrekt. Als jij megarelevant bent voor een bepaalde industrie, branche of groep volgers, dan is de kans alleen maar groter dat ze je echt gaan volgen.

Met een beetje geluk tippen ze ook anderen om jouw bedrijfspagina gaan volgen.

20.  Maak gebruik van LinkedIn-groepen

Er was een tijd waarin iedereen lid was van LinkedIn-groepen. Op een gegeven moment verwaterde dat een beetje en inmiddels lijken de LinkedIn-groepen een beetje verstopt. Maar vergis je niet, als je goed zoekt, zijn er nog steeds hele relevante LinkedIn-groepen waar een hoop wordt gecommuniceerd.

Verdeel je team over verschillende relevante groepen en nodig iedereen uit om regelmatig actief te zijn in die groepen. Deel je kennis vanuit je bedrijf en expertise en je trekt ongetwijfeld de aandacht.

21. Zet polls op

Je kunt polls ook plaatsen op je LinkedIn-bedrijfspagina. Op die manier kun je naar de mening van je publiek vragen.

Hoewel er heel veel irritante polls op LinkedIn rondgaan, is het ook een mooie manier om superrelevante marktinformatie mee uit te vragen. Het is tegelijkertijd een mooie manier om het engagement met je publiek aan te gaan.

22. Analyseer de pagina’s van je concurrenten

Weet je niet zo goed waar te beginnen en wat te doen, kijk eens naar de pagina’s van je concurrenten.

Niet om het na te doen, maar om je te laten inspireren om het op je eigen unieke manier te doen. Kijk wat werkt – en wat niet werkt – en leer daarvan.

23. Zet LinkedIn-campaigns in

Je kunt alles doen om relevant te zijn, en dat moet je ook zeker doen, maar als je versneld je bereik wil vergroten, gebruik dan LinkedIn-campaigns.

Je kunt heel makkelijk een advertentie aanmaken, je content boosten en daardoor een groter publiek bereiken.

24. Organiseer een – online of live – evenement

Als je evenementen organiseert – een online webinar of een live masterclass of workshop – deel die dan ook op je LinkedIn-bedrijfspagina.

Je kunt aangeven waar en wanneer het evenement plaatsvindt en hoe mensen zich kunnen aanmelden. Dat maakt je pagina extra relevant voor je doelgroep.

Ook wij organiseren elke maand live events bij ons op kantoor. Speciaal voor ondernemers en marketeers.

Hierin delen we praktijkervaring en data van tien jaar werken met ruim drieduizend B2B-bedrijven in Europa.

Wees meer dan welkom.

Interesse?

 

MMM-banner2

ITchannelPRO heeft samen met Make Marketing Magic een blogserie gemaakt speciaal voor IT en telecom partners. Make Marketing Magic is hét marketing bureau dat gespecialiseerd is in het helpen en inspireren van marketeers in onze sector. Elke week ontvang je van ons een blog: van social selling tot content, van adverteren tot website. 

 

Tags: marketing

GerelateerdeBerichten

CvdM-logo

ITchannelPRO wijst op regels voor influencers

2025/07/08
SPRKL-Marketing-Dominique-4

Waarom marketing geen soft skill is (maar keiharde business)

2025/06/27
Volgend bericht
Eric Buijs-cradlepoint

Zomercolumn: Hoe past u in het ‘mobile first’ ecosysteem?

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

ArrowFest 2025

02-10-2025 - 22:00

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon