Zyxel Networks onthult Circle, een nieuw licentie- en abonnementsbeheerplatform voor channelpartners, zoals MSP’s, VAR’s en resellers. Circle brengt asset management, account management en e-commerce samen op één plek. Zyxel is een leverancier van veilige, AI- en cloud-gedreven thuis- en zakelijke oplossingen.
MSP’s, VAR’s en resellers moeten op de hoogte blijven van meerdere Zyxel-oplossingen op meerdere locaties. Om hierbij te helpen, biedt Circle gecentraliseerd beheer en zichtbaarheid van alle abonnementen en verlengingen. Dit is volgens Zyxel belangrijk om partners te helpen hun inkomsten op peil te houden, maar ook dienstverlening aan en relaties met hun klanten te verbeteren.
Alles voor partners op één plek
Circle is een gecentraliseerd en gestroomlijnd platform. Zyxel channelpartners kunnen hiermee onder andere profiteren van een rapportagedashboard, dat de mogelijkheid biedt om in één oogopslag rapporten te bekijken voor apparaat-, licentie- en factureringsinformatie, evenals andere inzichten. Dit is volgens Zyxel waardevol bij het effectief beheren van accounts. Voor wederverkopers maakt Circle het net zo eenvoudig en handig om alle beschikbare Zyxel-licenties te vinden in een centrale licentiewinkel, waarmee ze op een tijdsefficiënte manier aan de behoeften van hun klanten kunnen voldoen.
Gebruikers kunnen ook apparaten importeren, registreren of synchroniseren vanuit hun bestaande MyZyxel-accounts, apparaten van klanten groeperen en een duidelijk overzicht creëren van de abonnementen en verlengingen op meerdere locaties, allemaal op één plek, voor een betere zichtbaarheid en snelle besluitvorming.
Circle geeft gebruikers ook een nieuw dashboard om het licentiebeheerproces te stroomlijnen. Channelpartners kunnen nu alles op één plek beheren, waardoor ze tijd besparen en zich kunnen richten op het opbouwen van relaties en verbeteren van de service aan hun klanten met minder inspanning.
Automatisch verlengen en flexibele betalingsopties
Partners kunnen nu ook diensten in bulk ‘auto-activeren’, waardoor handmatige activatie per apparaat niet meer nodig is. Ze kunnen meerdere apparaten selecteren om online te verlengen en te activeren en de verlengingsdatums* voor groepen op elkaar afstemmen. Ook kunnen ze snel zien welke diensten moeten worden verlengd en welke licenties voor elk specifiek model beschikbaar zijn. Betalingsopties zijn ook flexibeler, aangezien gebruikers nu online kunnen betalen met hun bestaande partner-tier pricing, direct via Circle. Als alternatief kunnen ze ook offline betalen volgens hun huidige overeenkomst.
‘Covid versnelt digitalisering’
“Het valt niet te ontkennen dat Covid-19 de digitalisering en investeringen in innovatie heeft versneld, waarbij Gartner heeft vastgesteld dat bijna 70 procent van de raden van bestuur hun digitale bedrijfsinitiatieven hebben vergroot als gevolg van de pandemie”, zegt Peter van der Putten, Head of Channel van Zyxel Benelux. “We hebben Circle gebouwd om onze partners te ondersteunen bij het beheren van deze groei in technologie-investeringen en om daar de vruchten van te plukken. Met onze volledig gedigitaliseerde aanpak kunnen partners licenties en abonnementen efficiënter en in minder tijd te beheren. Dit zal de user journeys stroomlijnen, een betere ervaring creëren en partners dichter bij elkaar brengen. Vandaar de naam: Circle.”
Circle ondersteunt momenteel de beveiligings-appliances en -diensten van Zyxel, en in toekomstige releases zullen nog meer Zyxel-apparaten en -diensten worden toegevoegd.
Kijk hier om meer te weten over Circle.
Bron: Zyxel