• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 ERSDH ESR-1144x350

Zyxel vereenvoudigt licentiebeheer met Circle-platform

04-05-2021
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Zyxel Networks onthult Circle, een nieuw licentie- en abonnementsbeheerplatform voor channelpartners, zoals MSP’s, VAR’s en resellers. Circle brengt asset management, account management en e-commerce samen op één plek. Zyxel is een leverancier van veilige, AI- en cloud-gedreven thuis- en zakelijke oplossingen.

MSP’s, VAR’s en resellers moeten op de hoogte blijven van meerdere Zyxel-oplossingen op meerdere locaties. Om hierbij te helpen, biedt Circle gecentraliseerd beheer en zichtbaarheid van alle abonnementen en verlengingen. Dit is volgens Zyxel belangrijk om partners te helpen hun inkomsten op peil te houden, maar ook dienstverlening aan en relaties met hun klanten te verbeteren.

Alles voor partners op één plek

Circle is een gecentraliseerd en gestroomlijnd platform. Zyxel channelpartners kunnen hiermee onder andere profiteren van een rapportagedashboard, dat de mogelijkheid biedt om in één oogopslag rapporten te bekijken voor apparaat-, licentie- en factureringsinformatie, evenals andere inzichten. Dit is volgens Zyxel waardevol bij het effectief beheren van accounts. Voor wederverkopers maakt Circle het net zo eenvoudig en handig om alle beschikbare Zyxel-licenties te vinden in een centrale licentiewinkel, waarmee ze op een tijdsefficiënte manier aan de behoeften van hun klanten kunnen voldoen.

Gebruikers kunnen ook apparaten importeren, registreren of synchroniseren vanuit hun bestaande MyZyxel-accounts, apparaten van klanten groeperen en een duidelijk overzicht creëren van de abonnementen en verlengingen op meerdere locaties, allemaal op één plek, voor een betere zichtbaarheid en snelle besluitvorming.

Circle geeft gebruikers ook een nieuw dashboard om het licentiebeheerproces te stroomlijnen. Channelpartners kunnen nu alles op één plek beheren, waardoor ze tijd besparen en zich kunnen richten op het opbouwen van relaties en verbeteren van de service aan hun klanten met minder inspanning.

Automatisch verlengen en flexibele betalingsopties

Partners kunnen nu ook diensten in bulk ‘auto-activeren’, waardoor handmatige activatie per apparaat niet meer nodig is. Ze kunnen meerdere apparaten selecteren om online te verlengen en te activeren en de verlengingsdatums* voor groepen op elkaar afstemmen. Ook kunnen ze snel zien welke diensten moeten worden verlengd en welke licenties voor elk specifiek model beschikbaar zijn. Betalingsopties zijn ook flexibeler, aangezien gebruikers nu online kunnen betalen met hun bestaande partner-tier pricing, direct via Circle. Als alternatief kunnen ze ook offline betalen volgens hun huidige overeenkomst.

‘Covid versnelt digitalisering’

“Het valt niet te ontkennen dat Covid-19 de digitalisering en investeringen in innovatie heeft versneld, waarbij Gartner heeft vastgesteld dat bijna 70 procent van de raden van bestuur hun digitale bedrijfsinitiatieven hebben vergroot als gevolg van de pandemie”, zegt Peter van der Putten, Head of Channel van Zyxel Benelux. “We hebben Circle gebouwd om onze partners te ondersteunen bij het beheren van deze groei in technologie-investeringen en om daar de vruchten van te plukken. Met onze volledig gedigitaliseerde aanpak kunnen partners licenties en abonnementen efficiënter en in minder tijd te beheren. Dit zal de user journeys stroomlijnen, een betere ervaring creëren en partners dichter bij elkaar brengen. Vandaar de naam: Circle.”

Circle ondersteunt momenteel de beveiligings-appliances en -diensten van Zyxel, en in toekomstige releases zullen nog meer Zyxel-apparaten en -diensten worden toegevoegd.

Kijk hier om meer te weten over Circle.

Bron: Zyxel

GerelateerdeBerichten

it-sa Expo&Congress dit jaar in vijf beurshallen

2025/08/22
medion_ag_logo

Lenovo verkoopt belang terug aan Medion

2025/08/22
Volgend bericht
eagle_eye_networks

Trends kwaliteit van camerabeveiligingsbeelden

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

ArrowFest 2025

02-10-2025 - 22:00

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon