Nieuwe functies in Zoom Events maken het mogelijk om (meerdaagse) conferenties via Zoom Events te organiseren
Conferenties met meerdere sessies
Waar het gebruik van meerdere platforms voor evenementenorganisaties een uitdaging kan zijn, beschikken organisatoren nu over krachtigere features om indrukwekkende virtuele ervaringen neer te zetten, grote evenementen te beheren en deelnemers beter dan ooit te betrekken. Daarnaast geven de nieuwe functies organisatoren betere communicatie- en meetmogelijkheden.
Nieuwe functies Zoom Events
- Ondersteuning voor meerdaagse evenementen: verspreid evenementen over meerdere dagen en ondersteun tot aan 13 gelijktijdige sessies.
- Bulk-uploads van agenda’s: upload eenvoudig grotere hoeveelheden aan sessie- en sprekersinformatie.
- Sessievideo’s: voeg een showreel of infovideo toe voor aanvang van een sessie of om sprekers te introduceren.
- Conferentielobby: een ruimte waar geregistreerde deelnemers voor en tijdens de conferentie kunnen netwerken en sessies (al dan niet live) kunnen bekijken.
- Planning voor deelnemers: deelnemers kunnen op één plek bijhouden welke sessies interessant zijn en zo hun eigen planning voor een evenement opbouwen.
- Sessielijst: deelnemers kunnen gemakkelijk zoeken naar verschillende sessies en de weergave filteren op basis van thema’s, beoogde publiek, producten of niveaus.
- Opnames: on-demand beschikbaarheid van sessies om achteraf vanuit de Event Lobby te bekijken.
- Analytics: rapporten over evenementen zijn achteraf beschikbaar voor beter inzicht in opkomst, betrokkenheid en omzet.
- Ondersteuning voor sponsoren: Ingebouwde functies voor sponsoren, zoals speciale ruimtes, verschillende sponsorniveau’s, video-uploads en chat.
In Nederland is Zoom Events beschikbaar voor het hosten van zowel gratis als betaalde evenementen. Voor meer informatie over het hosten van een conferentie lees het blog ‘New! Host Conferences Using Zoom Events’ op de website van Zoom.