Beeldbellen: het was drie jaar geleden nog iets spannends, nu weten we bijna niet beter meer. Een goede ontwikkeling, want door beeldbellen integraal toe te voegen aan je communicatiemix kun je niet alleen effectiever en efficiënter werken, maar bespaar je ook op reiskosten en CO2-uitstoot én zorg je voor tevredenere klanten. Maar er liggen nog genoeg beeldbeluitdagingen op ons te wachten!
Beeldbellen werkt!
Toch lijkt beeldbellen nog niet geland te zijn bij alle dienstverleners. Voor aanvang van de pandemie zagen we al dat er vanuit klanten, cliënten en patiënten steeds meer behoefte kwam om te beeldbellen met zorginstellingen, zorgorganisaties, callcenters en servicecenters. Maar die bedrijven waren nog niet zover. Sterker nog, nu corona een minder grote impact op onze levens heeft, keren bedrijven en instellingen steeds vaker terug naar het oude vertrouwde. En dat is helemaal niet wat hun klanten graag zouden willen.
Het is dan ook onze missie om te laten zien dat beeldbellen werkt. Oók buiten de coronatijd om. Dat het voordelen heeft en mogelijkheden biedt voor iedere organisatie. Maar beeldbellen is meer dan even technisch een beeld opbouwen. Er komt veel meer bij kijken. Veel mensen zien alle beeldbel- en videobelapplicaties als hetzelfde. Het tegenovergestelde is waar.
Wat heeft de klant, cliënt of patiënt nodig?
Als ik terugkijk naar de afgelopen 2 jaar zie ik hoe zulke enorme stappen we met WeSeeDo hebben kunnen zetten en nog steeds zetten. Inmiddels hebben we in Nederland 1800 zakelijke klanten, waaronder de meldkamer, huisartsenpraktijken en -posten, arbodiensten, gemeenten, service- en contactcenters en ziekenhuizen. De basis staat. Met onze afnemers kijken we hoe we die basis kunnen perfectioneren en wat voor extra’s we kunnen toevoegen. Een mooie IT-uitdaging!
Iebele Otten is eigenaar van WeSeeDo