Zomercolumn Matthijs Wolff, Commercieel Directeur Bright Access

Leo

Matthijs-BrightAccessDe wereld van ICT is niet zelden een harde bedoening. De stormachtige opkomst van AI en het vervangen van menselijke support door steeds echter lijkende chatbots maken dat al niet veel beter. Hoe fijn is het dan bij een bedrijf te werken dat de menselijke maat vooropstelt? Wat is er mooier dan in je dagelijks werk te kunnen handelen vanuit oprechte interesse? Naar partners, eindklanten maar ook naar collega’s.

Voor mijn tijd bij Bright Access liep er op de commerciële afdeling iemand rond die dat principe hoog in het vaandel had staan. Leo Oude-Geerdink was geliefd bij zijn partners en bij zijn collega’s. Bovendien was hij nogal goed in z’n werk. Drie jaar geleden overleed hij, veel te jong op 63-jarige leeftijd. Maar Leo’s nalatenschap gonst nog na in de branche en in het bedrijf.  De menselijke maat blijkt onuitwisbaar.

Eerder dit jaar gaven we bij een feestelijk event met klanten en partners het startschot voor de aanleg van glasvezel op bedrijventerreinen in Dronten en Swifterbant. Tijdens dit soort events doneren we dan doorgaans een bedrag aan een lokaal maatschappelijk doel, in dit geval het dierenparkje van Dronten. Als dank viel ons de eer ten deel een pasgeboren alpaca te voorzien van een door ons gekozen naam.

Ik weet niet of u weleens een naam voor een alpaca verzonnen heeft, maar dat blijkt automatisch gepaard te gaan met een aantal hilarische suggesties. Uiteindelijk was het voor ons duidelijk: ‘Onze’ alpaca moet Leo gaan heten. Omdat we het belangrijk vinden dat in een wereld die op verschillende vlakken steeds onpersoonlijker wordt de menselijkheid door middel van goede voorbeelden een plek blijft houden.

Mobiele versie afsluiten